Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 02:29

Het voorjaar staat weer voor de deur, heerlijk, behalve als je paardje zomereczeem heeft...
Om mijn haflinger goed voorbereid het voorjaar in te laten gaan ben ik aan een homeopathische reinigingskuur aan het denken.
Elke webshop heeft er wel een, maar welke kan ik het beste nemen?
En wanneer kan ik er het beste mee beginnen?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen....

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 18:55

Bij medisch staat een heel groot topic over zomereczeem. Zal daar even kijken als ik jou was.

Mirjam

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:57

Je kan je paard ook laten spuiten tegen eczeem. Eén spuit gaat 1 jaar mee, bij voorkeur voor 1 april spuiten. Kosten € 75 Via je DA op te vragen.

simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:53

RUBYWHITE schreef:
Je kan je paard ook laten spuiten tegen eczeem. Eén spuit gaat 1 jaar mee, bij voorkeur voor 1 april spuiten. Kosten € 75 Via je DA op te vragen.


Dit heb ik dus 1 x gedaan en paard werd er helemaal ziek van. Boos! En het hielp ook nog eens totaal niet.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:57

bij die van mij hielp dat idd ook niet. ik ben nu een deken aan het proberen. ze heeft er al 1 op. verder zit ik te denken aan iets van voedsel/kruiden te geven waardoor de afvoer van afvalstoffen in het bloed makkelijker en sneller gaat. verder zou ik ook zeggen: er is een centraal topic over zomereczeem. daar zitten heel veel mensen met paarden met het zelfde probleem. kijk daar eens rond en vraag het daar gewoon. dsaar zijn vast ensen genoeg met ervaringen;)

mariekie
Berichten: 5159
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:59

Ik zou de paarden drogist eens bellen als ik jou was.
Ik ken iemand met een haflinger met het zelvde probleem en die is nu ook begonnen met iets te geven via de paardendrogist.

Succes Lachen

Sloetjes

Berichten: 71
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:14

oh fijn die tips mijn paard heeft namenlijk ook heel erg last van zomerexceem en ik heb al zoveel geprobeert maar niks heeft tot nu toe nog geholpen..

Lia

Berichten: 119
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: omgeving Nijmegen

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:31

Ik zou (heb ik zelf altijd gebruikt namelijk) TKC 97 aanschaffen. Dit middel werkt perfect wanneer je het juist gebruikt. Om de 3 dagen de staartwortel enz. hiermee insmeren (niet te veel) en het schuren wordt veel minder en is op een gegeven moment gewoon over en dan hoef je het product er nog maar 1 x per week op te smeren.

Kkkaren

Berichten: 2441
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Zomereczeem, wanneer en welke reinigingskuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:03

Ik ben nu bezig met Schindelers leemkuur. Daarna begin ik weer met de D-Itch van de Paardendrogist, plus een eczeemdeken. Daarnaast was ik de manen en staartwortel wanneer de jeuk erg is en heb ik een Maire Borstelframe in de stal.

De D-Itch gebruik ik al 2 jaar, met goede resultaten. Ik kan niet echt zeggen dat ik nu al wat zie van de reinigingskuur, behalve dat ie ineens een heeeeel zacht velletje heeft. Of het echt effect heeft op de jeuk, moet ik van de zomer nog maar eens zien.

Linniehw
Berichten: 311
Geregistreerd: 18-04-12
Woonplaats: Harderwijk/Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:17

ik gebruik een reinigingskuur met groene gele en rode leem, citroenolie, jeneverbesolie, en tee trea oil.

Speciaal recept, werkt prima!! Niet schuren en manen groeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:38

Hoi, oud topic I know maar ben benieuwd naar jullie meningen. Ik wil deze zomer bye bye itch aan onze fjord gaan geven. Nu heeft hij afgelopen december ook antibiotica gehad dus wil ik ook een reinigingskuur geven van bijv puur maar in de bye bye itch zit ook brandnetel wat reinigt dus ben Ik dan niet aan het overdrijven? Of zou het elkaar aanvullen? En zijn er verder ervaringen met bye bye itch en geven jullie het de hele zomer door of in periodes?

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:23

Mijn paard heeft vorig jaar eczeemmix gehad van zeldenrusthaystack en had voor het eerst sinds jaren weer manen en heb hem geen enkele keer hoeven wassen of smeren vorig seizoen. Voorgaande jaren was het minimaal 3x per week wassen en dagelijks smeren.

https://www.zeldenrusthaystack.nl/a-516 ... czeem-mix/