UV werend neusnetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

UV werend neusnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 16:27

Nu ik na jaren lang een fries te hebben gehad weer een paard heb met een witte neus ben ik op zoek naar iets om die witte toet te beschermen. Voorgaande jaren ging dat niet omdat hij nog in de opfok stond, nu hij thuis staat ben ik wel op zoek naar iets om hem te helpen.

Zonnebrandcrème lijkt me geen succes, ik ben er nooit in de ochtend en dat vind ik veel werk om aan mijn stalgenoten te vragen.
Nu dacht ik aan een UV werend netje. Hij heeft nu een vliegenmasker van weatherbeeta met een netje maar hij staat de halve middag te proesten en te schuren, dat netje vind hij maar niks. Zodra het neusnetje omhoog gaat dan stopt hij ook met proesten.
Ik denk dat het netje nu te strak om zijn neus heen zit, de rest van het masker zit prima.

Nu vroeg ik mij af of er ook losse netjes voor aan je halster zijn en welke fijn zijn. Ik heb wel wat netjes gevonden maar de meeste zijn voor pollen en niet tegen UV.
Ik zoek dus een netje welke wat losser om de neus heen valt en dus niet aan een masker vast zit, dan kan hij hem ook dragen als er minder vliegen zijn maar wel zon.

Wie oh wie heeft dé tip?

Dieuwke_
Berichten: 4539
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:42


Rose94Jarig
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 16:43

Ik had er 1 van Pagony, te koop bij de Divoza. Het irriteerde haar niet en hielp goed.