Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-03-21

Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 11:06

Ik ben op zoek naar een lichte zomerdeken, die tevens waterwerend is maar dus ook vliegenwerend. Dus een soort van waterdichte vliegendeken, heel licht voor de zomer.
Eerder de horseware mio gehad, maar die is te benauwd/te warm.

Nu kwam ik deze twee opties tegen. Wat zou het voordeel van de een of de ander zijn? Het hoeft niet perse een exceemdeken te zijn.

manzano

Berichten: 23921
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:19


7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 11:52

De Sunshower van Bucas is het best te gebruiken tussen de 10 en 20 graden. Als het warmer wordt, dan is deze deken ook te warm ben ik bang.

Voor boven de 20 graden, waarbij je wel een waterdichte rug wil en een vliegendeken, kun je wellicht kijken naar de Bucas Buzz Off Rain (https://www.bucasnederland.nl/buzz-off- ... -hals.html).

Al ben ik bang dat deze voor warme dagen ook te warm is. Heeft iemand daar ervaring mee?

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:17

Ik heb een soortgelijke als hierboven, maar die is echt wel te warm snel hoor.
Dat water afstotende deel is echt naar spul wat gewoon echt snel warm wordt..
Dus voor het voor en najaar met 10a15 graden en regen prima. Maar zomer, nee. Dan gewoon de eczeem deken op.

Nu scheelt het wel dat mijne in de nachten op stal staat, dus nooit 24/7 in de regen..

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:20

Ik heb de sunshower van Bucas besteld voor de mijne idd. Voor nu is hij perfect.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:52

wendy1987 schreef:
Ik heb een soortgelijke als hierboven, maar die is echt wel te warm snel hoor.
Dat water afstotende deel is echt naar spul wat gewoon echt snel warm wordt..
Dus voor het voor en najaar met 10a15 graden en regen prima. Maar zomer, nee. Dan gewoon de eczeem deken op.

Nu scheelt het wel dat mijne in de nachten op stal staat, dus nooit 24/7 in de regen..


Wat voor eczeemdeken gebruik jij? Wij hebben hier op de wei nogal last van vliegen, en weinig beschutting. Ik zou voor de heftige zonnige momenten iets hebben waar mijn paard niet onder staat te "smelten", en geen last heeft van de vliegen.

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 12:59

Ik zou de sweet itch hoody op doen boven 20 graden.

Ivm slechte pasvorm bucas heb ik vergelijkbare dekens o.a. de rambo summer series turnout en de busse fly rain voor de paarden. Ik zou het niet aanraden de dekens boven de 20 graden op te doen. De paarden hebben het best snel warm ivm waterdichte laag van de deken.

Voor de warme dagen staan ze onder de rambo protector.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:26

Meerdere stalgenoten van mij hebben de Rambo Summer series (en autumn series) en zijn daar heel tevreden over. Had je die ook al gevonden?

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 13:30

Ja, ik heb idd de sunshower voor nu, en voor boven de 20 graden de sweet itch hoodie.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:02

Gezien dit een dekenvraag is verplaats ik het naar SV.

wendy1987

Berichten: 6925
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:16

7September schreef:
wendy1987 schreef:
Ik heb een soortgelijke als hierboven, maar die is echt wel te warm snel hoor.
Dat water afstotende deel is echt naar spul wat gewoon echt snel warm wordt..
Dus voor het voor en najaar met 10a15 graden en regen prima. Maar zomer, nee. Dan gewoon de eczeem deken op.

Nu scheelt het wel dat mijne in de nachten op stal staat, dus nooit 24/7 in de regen..


Wat voor eczeemdeken gebruik jij? Wij hebben hier op de wei nogal last van vliegen, en weinig beschutting. Ik zou voor de heftige zonnige momenten iets hebben waar mijn paard niet onder staat te "smelten", en geen last heeft van de vliegen.


Meestal de sweet itch hoody

Of een soortgelijke van ander merk.
Maar mijne heeft echt eczeem, dus hoe warm t ook is, ze staat onder de deken. Zweten is sneu maar jeuk nog zieliger.
En met dat weer staat dan eigenlijk alles wel te zweten. Ook degene zonder deken

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:31

Ik heb geen eczemer maar pssm dus erg gevoelig voor prikkels. Ze mag de bovenlijn absoluut niet nat krijgen. Ik heb amigo aussie voor gewoon en een busse rainfly voor de dagen dag het regent maar het te warm is voor een regendeken. Ik had vorig jaar een rambo hoody van marktplaats geplukt en paardlief is helemaal verliefd op die deken. Als het erg warm is dan vind ik hem wel warm. Maar ondanks zweten wil ze hem niet af. Ze haat vliegend gespuis meer :)

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 07:51

7September schreef:
De Sunshower van Bucas is het best te gebruiken tussen de 10 en 20 graden. Als het warmer wordt, dan is deze deken ook te warm ben ik bang.

Voor boven de 20 graden, waarbij je wel een waterdichte rug wil en een vliegendeken, kun je wellicht kijken naar de Bucas Buzz Off Rain (https://www.bucasnederland.nl/buzz-off- ... -hals.html).

Al ben ik bang dat deze voor warme dagen ook te warm is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Het is gewoon een regen deken. Boven de 16/17 , graden zweet mijn paard in zomervacht er onder.

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:37

pluisje88 schreef:
Ik heb geen eczemer maar pssm dus erg gevoelig voor prikkels. Ze mag de bovenlijn absoluut niet nat krijgen. Ik heb amigo aussie voor gewoon en een busse rainfly voor de dagen dag het regent maar het te warm is voor een regendeken. Ik had vorig jaar een rambo hoody van marktplaats geplukt en paardlief is helemaal verliefd op die deken. Als het erg warm is dan vind ik hem wel warm. Maar ondanks zweten wil ze hem niet af. Ze haat vliegend gespuis meer :)

Zelfde ervaring hier. Ook met de sweet itch hoodie haha hij wil hem niet meer af.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:25

Avalanche schreef:
pluisje88 schreef:
Ik heb geen eczemer maar pssm dus erg gevoelig voor prikkels. Ze mag de bovenlijn absoluut niet nat krijgen. Ik heb amigo aussie voor gewoon en een busse rainfly voor de dagen dag het regent maar het te warm is voor een regendeken. Ik had vorig jaar een rambo hoody van marktplaats geplukt en paardlief is helemaal verliefd op die deken. Als het erg warm is dan vind ik hem wel warm. Maar ondanks zweten wil ze hem niet af. Ze haat vliegend gespuis meer :)

Zelfde ervaring hier. Ook met de sweet itch hoodie haha hij wil hem niet meer af.


Oh is ze een eczemer? Nee gewoon een verwende snob :')

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:52

Hier hetzelfde. En ik heb het nog erger gemaakt door de sunshower voor tussendoor te kopen. Er zijn verdorie nu al vliegen.

Maar ik moet zeggen, de pasvorm is wel echt super. En ik heb nog maar 3 dekens nodig, wat nog fijner is. De smartex voor de winter (en die was de hele winter genoeg) dan de sunshower en voor de zomer de sweet itch hoodie :D

Ze zijn wel echt duurder dan de dekens die ik eerder had, maar geen 4 dekens alleen voor de winter is ook wat waard.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:08

Ik heb geen excemer, wel een paard dat allergisch is aan gewone muggen (ze krijgt er altijd van die giga bulten van, best zielig) en dat zonder deken de hele tijd onrustig is door de beesten. Zij heeft jarenlang onder amigo bug Busters gestaan en ik was daar altijd heel tevreden over; in de huidige kudde werd haar deken echter steekt stuk getrokken door de andere paarden. Nu heeft ze de rambo protector, ben ik ook erg tevreden over en die krijgen haar kuddemaatjes niet zo snel stuk.

Mijn paard zweet van nature weinig, onder de amigo bug buster heb ik haar eigenlijk nooit echt bezweet vanonder gehaald. 1x wat op de schouder, maar ik had haar een half uur eerder bij 35 graden met haar maatje zien crossen was door de weide :+ . Bij de rambo protector had ze eens een klein beetje schouder-zweet toen het 30/32 graden was, maar ze zweette minder dan de meeste paarden die zonder deken stonden. Het was toen gevoelsmatig wel érg warm. Ze kan absoluut niet zonder en ik heb de indruk dat ze met deze dekens op niet echt warmer wordt dan zonder. Ik kan beide aanraden. De stof van de protector is wel aanzienlijk stugger en valt minder soepel door dan die van de bug buster.

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:22

Heeft iemand wellicht nog tips voor een goed vliegenmasker?

Avalanche

Berichten: 15975
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Bucas sunshower vs Horseware rambo sweet itc hoody

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:26


Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:06

Ik en mijn pony’s zijn fan van Equilibrium Field Relief Midi.