Thermostaat paardenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-22 23:48

Hoe hoog staat bij jullie de thermostaat in de paardenstal?

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:49

Die is er niet :)

gerlindie

Berichten: 4638
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:49

Maik79 schreef:
Die is er niet :)


Precies dat :')

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:50

Ik volg. Ik moet weten of er mensen zijn met een thermostaat in een paardenstal.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:59

Snadrem schreef:
Ik volg. Ik moet weten of er mensen zijn met een thermostaat in een paardenstal.


Die zullen er vast zijn. Ken tenminste wel een stal waar ze zoiets hadden.

Bij ons op stal is er geen thermostaat in ieder geval.

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:02

Snadrem schreef:
Ik volg. Ik moet weten of er mensen zijn met een thermostaat in een paardenstal.

Ik weet wel dat sommige verwarming in de zadelkamer hebben.

Texas02

Berichten: 4590
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:09

Wat is het nut van verwarming op stal? Lijkt me om eerlijk te zijn helemaal niet fijn voor de paarden, die van mij is iig snel te warm..

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 00:11

Nu ben ik toch wel benieuwd welke stallen een thermostaat hebben en hoe dat er dan uit ziet :+
Hoe doen ze dat als die paarden de wei op gaan vraag ik me dan ook af.

Onze zadelkamer en toilet is wel een oud bijgebouw waar nog kachels inzitten die laag aan staan

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 07:38

Thermostaat hebben we niet, we hebben grotendeels buiten boxen, dus dat heeft ook echt geen zin.

Er hangt in de zadelkamer wel een kleine radiator om het daar vorstvrij te houden, zodat we altijd op 1 plek stromend water houden, wanneer het hard vriest.

Die staat gewoon open, geen idee waar ergens de thermostaat hangt voor dat ding.
Denk ergens bij de eigenaar.

Santos_05

Berichten: 3071
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:20

Geen thermostaat in de stal. Zadelkamer is ook niet verwarmd.

Lijsken
Berichten: 1023
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 08:24

Snadrem schreef:
Ik volg. Ik moet weten of er mensen zijn met een thermostaat in een paardenstal.


Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
We hebben wel warmtelint om de waterleidingen voor als de temperatuur in de stal onder het vriespunt komt, maar die regelt zijn eigen temperatuur.

Nickolay

Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 09:24

Waarom zou je een thermostaat op stal hebben? Die van ons staan normaal gesproken 24/7 buiten en kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten staan.

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 18:48

Om Oekraine te steunen de thermostaat van de zadelkamer met wateraansluiting inmiddels op 6 graden gezet. Wordt bij de 24/7 buitenpaarden nog een deken bij vrieskou aangeraden?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:55

Een thermostaat… ín… de paardenstal?
Nu ben ik wel benieuwd wat voor stal je hebt. :+ en waarom je een stal zou verwarmen tenzij je met een zwaar onderkoeld paard zit/te vroeg geboren veulen..

Ibbel

Berichten: 49114
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 18:59

Pepe356 schreef:
Om Oekraine te steunen de thermostaat van de zadelkamer met wateraansluiting inmiddels op 6 graden gezet. Wordt bij de 24/7 buitenpaarden nog een deken bij vrieskou aangeraden?


En hoe steun je op die manier precies Oekraine?

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:14

Ligt een beetje aan de omstandigheden. Als de paarden net uit de jacuzzi komen, op 25 graden, anders is de overgang zo groot....

Maar meer serieus: ik neem aan dat je idd iets van vorstbeveiliging ofzo bedoeld? Bij mij hebben zowel het warmtelint van de waterleiding als de verwarmde waterbakken een eigen (ingebouwde) thermostaat. Die gaan dus werken indien nodig. Mijn zadels heb ik nog nooit zien klappertanden, dus die hebben geen eigen kacheltje (volgens mij is vocht daarbij een groter probleem dan temperatuur, dus je zou ook nog een vochtvreter/ontvochtiger kunnen neerzetten daarvoor).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 19:30

Pepe356 schreef:
Om Oekraine te steunen de thermostaat van de zadelkamer met wateraansluiting inmiddels op 6 graden gezet. Wordt bij de 24/7 buitenpaarden nog een deken bij vrieskou aangeraden?
Hangt van je paard af; zat paarden die gewoon zonder staan in de vrieskou. Droge kou is immers ook een stuk minder vervelend dat wanneer het voortdurend regent.

Hier ook geen thermostaat op stal, want 24/7 buiten, maar ook vroeger hadden we geen thermostaat. Zou wat zijn als je 10 boxen + een binnenbak moet verwarmen. :$ :$ :$

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:17

Ayasha schreef:
Een thermostaat… ín… de paardenstal?
Nu ben ik wel benieuwd wat voor stal je hebt. :+ en waarom je een stal zou verwarmen tenzij je met een zwaar onderkoeld paard zit/te vroeg geboren veulen..

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je die stal dan goed isoleert om warmteverlies te voorkomen. Toch zonde als alle energie door het buitenluikje de wei op verdampt.

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-22 20:24

waow een thermostaat op stal. bij ons zijn de muren en het dak niet eens dicht :')

Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 02:52


Pepe356
Berichten: 32
Geregistreerd: 26-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-22 02:53

Ibbel schreef:
Pepe356 schreef:
Om Oekraine te steunen de thermostaat van de zadelkamer met wateraansluiting inmiddels op 6 graden gezet. Wordt bij de 24/7 buitenpaarden nog een deken bij vrieskou aangeraden?


En hoe steun je op die manier precies Oekraine?



De landelijke overheid is een campagne gestart waarin ze iedereen, particulieren en bedrijven, oproepen minder gas te gebruiken. De aanleiding voor de overheid is de oorlog in Oekraïne en de afhankelijkheid die wij hebben van het gas uit Rusland. Een van de manieren om minder gas te verbruiken is het verlagen van de binnentemperatuur.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 03:21

Pepe356 schreef:
De landelijke overheid is een campagne gestart waarin ze iedereen, particulieren en bedrijven, oproepen minder gas te gebruiken. De aanleiding voor de overheid is de oorlog in Oekraïne en de afhankelijkheid die wij hebben van het gas uit Rusland. Een van de manieren om minder gas te verbruiken is het verlagen van de binnentemperatuur.

Maar waarom zou een stal in nl of be überhaupt een gecontroleerde binnen temperatuur moeten hebben? Dat is toch absurd?

Die stal die je daar quote is IMO je reinste dierenmishandeling dus om daar nu een voorbeeld aan te nemen…

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 03:25

Pepe356 schreef:
Een van de manieren om minder gas te verbruiken is het verlagen van de binnentemperatuur.

Ik heb een openfrontstal dus binnen net zo warm/koud als buiten.
Wel staan ze droog en uit de wind.
Mijn zadelkamer is wel dicht maar wordt niet verwarmt en er is voldoende (natuurlijke :+ ) ventilatie om vocht te voorkomen.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 06:20

Wat ook goed werkt is het paard groentesoep geven. :+
Even serieus, neem je dit wat je schrijft echt?

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 09:48

Pepe356 schreef:
De landelijke overheid is een campagne gestart waarin ze iedereen, particulieren en bedrijven, oproepen minder gas te gebruiken. De aanleiding voor de overheid is de oorlog in Oekraïne en de afhankelijkheid die wij hebben van het gas uit Rusland. Een van de manieren om minder gas te verbruiken is het verlagen van de binnentemperatuur.

Oh ik dacht dat Russisch gas inmiddels een hoax was, omdat de overheid al zijn zaakjes op orde heeft en het gas had omgestickerd naar "vooral niet Russisch gas, nee echt, blyat".