Thermostaat paardenstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
storrum

Berichten: 2158
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:24

Wij hebben een rondpompsysteem voor het water (ik weet niet of je dat bedoelt..) maar die zetten we pas aan als we nachtvorst verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:25

Pepe356 schreef:
Heb zelf de muren geisoleerd met piepschuim.
Wind dicht maken is wel het minimale wat je kan doen.

Inmiddels doen ze dat zelfs in China

https://www.atlasobscura.com/places/hei ... ure-museum
Je maakt een grapje toch? Heilan lijkt me nou niet per se een voorbeeld van hoe je je paarden zou moeten willen houden.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Thermostaat paardenstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:29

Eehhh thermostaat? Mijn broek zakt mij even van mijn kont af. We hebben het over paarden toch? Waarom in hemelsnaam moeten die een thermostaat hebben? Een wintervacht of eventueel dekens is meer dan voldoende.

Ik zie absoluut niet de meerwaarde van een verwarmde stal in dit klimaat en vraag mij ook echt af waarom je een gezond paard dat aan zou doen.

SjonnieZ

Berichten: 2315
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 10:34

Welkom op Bokt TS.
Paarden kunnen prima in de buiten temperatuur staan. Het enige dat wel belangrijk is is dat ze niet op de tocht staan maar dat los je met verwarming niet op. Alleen het systeem dat voorkomt dat de leidingen bevriezen kost een beetje verwarming. Afhankelijk van het aantal paarden kun je overwegen om over te gaan op handmatig water te geven.

In de binnenbak verwarming heeft echt niemand hier in Nederland denk ik.

De kantine kan best een paar graadjes lager. Tijdens Corona was het ook maximaal koffie to go en dronken we gezellig buiten ons kopje thee. Kan deze winter ook prima.
Hetzelfde geldt voor de zadelkamer. Al kan ie daar ook best uit.

Paarden & paardenmensen zijn anders dan voetbalverenigingen hè
stallen worden niet gesubsidieerd en we gaan niet met jaarlijkse loterijen door het dorp om sponsorgeld op te halen, kortom we zijn al jaren gewend om onze eigen hobby te bekostigen:Y)