Scheermachine stopt met werken.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:16

Haii, 3 jaar geleden heb ik een scheermachine gekocht bij Divoza. Als ik het goed heb is het de Liscop Lite. Eerste jaar geen probleem mee gehad, had haar 2 keer geschoren en het apparaat ging met gemak door haar mega dikke wintervacht. Daarna heb ik haar een jaar niet kunnen scheren aangezien we op die stal geen stroom hebben. Nu sta ik weer op een stal met stroom alleen werkt het apparaat niet meer goed. Ik kan haar scheren maar na ongeveer 10cm stopt hij er gewoon mij en gaat niet verder. Eerste keer dat dit gebeurde hebben we de messen naar de slijper gebracht, het apparaat bleef hetzelfde doen. We hebben hem terug gebracht en gevraagd of ze konden kijken of alles goed zat, hebben ze gedaan en alles was nog gewoon helemaal goed, moest een beetje schoongemaakt worden maar dat was het en dat werd gedaan. Nu werkt hij nog steeds niet en ik heb inmiddels alles geprobeerd. Geld voor een nieuwe is er helaas niet maar hij hoort gewoon te werken volgens de winkel. Iemand die me hierbij zou kunnen helpen?
Sorry voor het mega lange bericht.

prugelpiet

Berichten: 12555
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:20


Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:22

prugelpiet schreef:
Heb je je messen goed afgesteld? Ze moeten niet te strak en ook niet te los vast gedraaid zitten. Hoe je dat afstelt verschilt per apparaat.

Stel je vraag hier eens, daar zijn vast meer bokkers met een liscop lite.

Stardustt @ [SV] [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines


Ja, ze staan goed afgesteld maar werken alsnog niet. En dankje! Zal het effe daarin zetten.

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:27

Is je paard goed schoon? Wat doet hij precies? Komt hij er niet meer doorheen of slaat het apparaat uit?

Naar wat voor een slijper zijn de messen gebracht?

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:33

Utixo schreef:
Is je paard goed schoon? Wat doet hij precies? Komt hij er niet meer doorheen of slaat het apparaat uit?

Naar wat voor een slijper zijn de messen gebracht?


We wassen haar altijd de dag van te voren zodat ze de volgende dag droog en schoon is. Ik kom er dus meestal ongeveer 10cm doorheen maar dan gaat hij er niet meer door heen. Apparaat slaat niet uit maar hij gaat er daarna dus gewoon niet meer doorheen. We brengen hem naar Divoza, die sturen hem weer naar de slijper aangezien we geen auto hebben en geen slijpers in een range van 20km hebben zover ik weet.

Bronsveen

Berichten: 68
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:38

Ik heb hetzelfde gehad met mijn honden tondeuse (aesculap)

Dat bleek een draadbreuk te zijn , bij mij zat het bij de stekker ,en dan doet ie t af en toe wel en soms hield ie er gewoon mee op

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 18:40

Bronsveen schreef:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn honden tondeuse (aesculap)

Dat bleek een draadbreuk te zijn , bij mij zat het bij de stekker ,en dan doet ie t af en toe wel en soms hield ie er gewoon mee op


Heb je hem kunnen laten maken of moest hij weg erdoor?

Utixo

Berichten: 6563
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:44

Als het apparaat gewoon aan blijft staan is het geen draadbreuk. Ik denk eerder aan slecht geslepen messen. Je kunt bij Macrovet heel simpel je messen opsturen om te slijpen, de laatste keer dat ik ze daarheen stuurde waren ze goed geslepen.

Overigens kun je vrij simpel testen of het je messen zijn. Als hij stopt, kantel het apparaat dan een stukje, en kijk of hij met de zijkant van de messen wel gewoon doorscheert.
Laatst bijgewerkt door Utixo op 06-11-22 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:46

Wij hadden dit ook met de Liscop Lite. Uiteindelijk overgestapt naar Heiniger.

Bronsveen

Berichten: 68
Geregistreerd: 08-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:52

Romy_Stn schreef:
Bronsveen schreef:
Ik heb hetzelfde gehad met mijn honden tondeuse (aesculap)

Dat bleek een draadbreuk te zijn , bij mij zat het bij de stekker ,en dan doet ie t af en toe wel en soms hield ie er gewoon mee op


Heb je hem kunnen laten maken of moest hij weg erdoor?



Nee hoor,een handige Harry kan dat prima fixen, meestal moet er nieuwe stekker aan , bij mijne wel
Daarna probleem opgelost :)

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 18:57

Zolang je apparaat blijft draaien ligt het denk ik toch echt aan de messen maar moet bekennen dat ik niet bekend ben met het merk wat je noemt.
Ik werk zelf alleen met aesculap voor de paarden en andis voor de honden.

Niet elke slijpservice is ook echt goed.
Ik heb het ook een keer gehad bij een ruitersportzaak omdat ik dacht dat het makkelijker was ivm dichterbij en werd zelfs bij de slijper geroepen en hij liet zien dat hij door sisal(touw) heen kon scheren maar op echt haar bleef hij plakken.
2 keer hebben ze de messen opnieuw geslepen zonder gewenst resultaat en toen ik naar mn slijper ging waar ik mn trimgereedschap bracht deed hij het weer perfect.

Maar nogmaals ik heb geen ervaring met het merk wat je noemt het kan ook aan de kracht vd motor liggen die niet meer oke is.

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-22 19:11

cinniz123 schreef:
Zolang je apparaat blijft draaien ligt het denk ik toch echt aan de messen maar moet bekennen dat ik niet bekend ben met het merk wat je noemt.
Ik werk zelf alleen met aesculap voor de paarden en andis voor de honden.

Niet elke slijpservice is ook echt goed.
Ik heb het ook een keer gehad bij een ruitersportzaak omdat ik dacht dat het makkelijker was ivm dichterbij en werd zelfs bij de slijper geroepen en hij liet zien dat hij door sisal(touw) heen kon scheren maar op echt haar bleef hij plakken.
2 keer hebben ze de messen opnieuw geslepen zonder gewenst resultaat en toen ik naar mn slijper ging waar ik mn trimgereedschap bracht deed hij het weer perfect.

Maar nogmaals ik heb geen ervaring met het merk wat je noemt het kan ook aan de kracht vd motor liggen die niet meer oke is.


Kracht van de motor is 90W, weet niet of dit goed of slecht is. Hij is helemaal nagekeken en er werd gezegd dat hij helemaal goed werkt.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 20:11

Klinkt mij in de oren als slecht geslepen messen.

Ik zou evt en nieuw setje messen overwegen, als die het wel doen, weet je ook dat je andere messen echt niet scherp meer zijn en kost niet direct de hoofdprijs.

En een setje reserve messen is nooit weg, want als ze halverwege je paard bot worden, kun je altijd even wisselen.

Nibbit

Berichten: 10412
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:17

Bij die van mij zijn de koolborstels vervangen, daarna was het weer super!

Sanet

Berichten: 7923
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:29

Hij bzzzzt nog wel steeds even luid als anders, de messen bewegen maar hij scheert dus niet?
Dan moet het echt aan je messen liggen, of ze zijn bot of ze zitten er niet goed genoeg op, waardoor als je scheert er teveel haar al tussen komt te zitten.

Petunia27

Berichten: 205
Geregistreerd: 29-06-17

Re: Scheermachine stopt met werken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:08

Of botte missen of je messendruk is niet goed afgesteld. Dat laatste zou je zelf over het algemeen moeten kunnen aanpassen.

Sabbientje
stokpaard connaisseur

Berichten: 4693
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 09:37

-Deed hij het in de winkel wel?
-Ander stopcontact/ verlengsnoer geprobeerd?

-Snoer gecontroleerd op rare vormen?
-helpt bewegen waar de kabel de machine in gaat en/of bij de stekker.
(deze laatste punten zouden op een slechte kabel wijzen)

Bij botte messen moet de machine wel geluid/bewegingen maken.

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:35

xAnthea schreef:
Wij hadden dit ook met de Liscop Lite. Uiteindelijk overgestapt naar Heiniger.



Hier precies hetzelfde

Ania

Berichten: 6101
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 17:36

Is er geen knik in de kabel? Ik had dit ook, heb de kabel iets laten inkorten en nu doet ie het weer prima!

Edit: excuus ik zie dat hij wel blijft werken maar niet meer scheert. Dan zou ik even kijken of alles wel goed in elkaar zit.

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-23 22:47

Helaas is hij gewoon echt kapot maar Dankje voor alle reacties!