Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-22 22:03

Hoi!

Sinds vorig jaar wonen wij in de polder en daar is het stik donker. Mocht het zo uitkomen zou ik wel graag kunnen mesten en of rijden/longeren met de donkere dagen. Daarnaast loop ik nu met de verlichting van mijn telefoon terug naar het huis. Nu was vanavond mijn telefoon leeg en dan is het op de tast en hopen dat je niet valt. :Y)
vorig jaar al eens mijn scheen aardig gestoten... Gezien alle energie gekte wil ik toch mij gaan verdiepen in solar verlichting. Ik heb op into-led.nl ook breedstralers gevonden met zonne energie maar om dat even te proberen vond ik dat wel prijzig. Mocht er hier iemand hele goede ervaring mee hebben zou ik ze wel willen aanschaffen hoor. Een aantal jaar terug heb ik bijv verlichting op zonne-energie van Ali expres gekocht maar dat was een vrij klein dingetje. Het werkte overigens wel super goed.

Misschien heeft iemand het wiel al uitgevonden wat betreft goed solar verlichting :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-22 22:18

Geen ervaring met heel dure. Maar wel met een kleine lamp, die werkte dus wel heel goed.
Ik had ene met bewegingsensor, maar ik liet de lamp op "off" staan en als ik op de wei was en licht nodig had zette ik de lamp op "on" de tijd dat die dan aan bleef was 2u als die goed opgeladen was. Bij mindere dagen (denk aan vaak grauw weer) is de duurtijd dus ook minder omdat de batterij dan niet goed kan opladen.

Helaas is mijn lamp in 2020 stuk gevallen. Nu ik op een nieuwe wei sta ga ik toch weer een lamp kopen, maar ben ook nog aan het denken misschien een wat duurder model te nemen.

Wat ook handig is voor van auto naar wei een oplaadbare bouwlamp zoals deze: https://www.elektrohandelsprijzen.nl/pr ... 0w-1200lm/

Die bouwlamp zou ook nog wel een optie zijn voor uitmesten of longeren, je kan er dan misschien 2 in de bak plaatsen op de hoeken bv.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 08:51

Art_Ificious schreef:
Geen ervaring met heel dure. Maar wel met een kleine lamp, die werkte dus wel heel goed.
Ik had ene met bewegingsensor, maar ik liet de lamp op "off" staan en als ik op de wei was en licht nodig had zette ik de lamp op "on" de tijd dat die dan aan bleef was 2u als die goed opgeladen was. Bij mindere dagen (denk aan vaak grauw weer) is de duurtijd dus ook minder omdat de batterij dan niet goed kan opladen.

Helaas is mijn lamp in 2020 stuk gevallen. Nu ik op een nieuwe wei sta ga ik toch weer een lamp kopen, maar ben ook nog aan het denken misschien een wat duurder model te nemen.

Wat ook handig is voor van auto naar wei een oplaadbare bouwlamp zoals deze: https://www.elektrohandelsprijzen.nl/pr ... 0w-1200lm/

Die bouwlamp zou ook nog wel een optie zijn voor uitmesten of longeren, je kan er dan misschien 2 in de bak plaatsen op de hoeken bv.



Ik heb nu op into led een breedstraler op zonne-energie besteld. Even afwachten of die goed is. We willen gewoon iets hebben wat en een beetje knap staat en goed verlicht haha. Ik ben heel benieuwd :D

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 09:21

Welke heb je besteld en wil je straks je ervaring delen? :))

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-22 17:49

LienC schreef:
Welke heb je besteld en wil je straks je ervaring delen? :))


Dit is hem:
https://www.into-led.com/nl/solar-floodlight-wifible-300w-5427367.html?q=Breedstraler%20solar%20

Ik had op een fb groep ook deze vraag neergelegd en daar gaf iemand aan dat ze deze had! Ze had er 3 nodig om een 20x40 bak goed te verlichten. Nou heeft mijn bak een soort L vorm die ik graag verlicht wil hebben, dus ik hoop dan ook uit te komen met 3 van die panelen. Zijn alsnog aardig prijzig maar goed als ik dan de hele winter ongestoord mijn gang kan gaan :D

Op ali expres heb ik nog een klein ding gekocht om te proberen op het erf verder. Ik kan die hier boven in iedergeval van de week testen en hier delen.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:59

Thanks. De website chat gaf aan: 100m2 verlichten ze en voorkeur om de 20 meter zo'n ding. Had deze toevallig al gezien en navraag gedaan :)) ik ben vooral benieuwd of ze een uur of 3/4 per dag in de winter volhouden

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 20:54

Ik heb 2 kleinere solar lampen in de achtertuin, gaan 30 seconden aan bij beweging. Echt ideaal!! Ik heb nog nooit gehad dat ze het niet deden. Ik heb de konijnen buiten zitten dus de lampen moeten 's ochtends en 's avonds een paar keer aan springen.
Ze reageren vrij scherp op beweging, dus je moet wel voorkomen dat er in de buurt iets beweegt, dan springen ze steeds aan.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 21:59

@Tilmar thanks, die neem ik er ook nog bij.

Nou het paneel is hier aangekomen net nog, kapot. Het zonne paneel was gewoon al stuk met uitpakken. En niet een beetje stuk.
Afbeelding

Er zitten glas splinters in mijn handen omdat ik zo slim was er overheen te wrijven. Direct een mail terug dat dit niet bij mij is gebeurt. Hoop dat de klanten service nu wel echt beter is als de vorige keer. Mijn hele stal hangt vol met de led tl bakken van into led en toen ik na een week al disco verlichting had bij sommige bakken waren ze niet van plan iets te gaan doen... mijn gedachte was nu wat kan er fout gaan als je dit paneel alleen maar moet ophangen? :Y)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:57

Oh hemel. Misschien is de bezorger wel te ruw geweest? Die gooien soms wel eens met pakketjes helaas.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 00:49

Ik volg. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen als je een hele hebt dan.

Wij hebben bij huis en in de schuilstal wel verlichting, maar op stroom.

We moeten nog wel wat verlichting hebben, maar het moet wel voldoende effect hebben. Ik had voor de lol bolletjes van de Action boven de jacuzzi gehangen en dat kan je net zo goed niet doen. Krijgen nu ook te weinig zon nog om aan te gaan.

We hebben wel een oplaadbare werklamp. Had klemmen op mn kruiwagen zodat ik hem als koplamp kon gebruiken. Werkt fijn totdat je het vergeet als je de kruiwagen leeg kiepert.
Hij kan wel een paar dagen mee na opladen.

Bij de bak maar 1 paal en lamp, maar was meer voor een klein werkje en de omgeving ook wat mee te verlichten.
Het liefst wil ik de track ook kunnen uitmesten of in het donker zien waar de paarden staan, maar dat lampen de hele tijd aanspringen vind ik dan ook weer niks.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 01:02

Ik volg dit even. Bij mij op stal ook geen verlichting. Land uitmesten doe ik mbo lamp op het hoofd die ik thuis oplaad. In de kantine hebben we kleine oplaadbare lampen maar voor de buitenbak geven deze echt niet genoeg licht. Deze op zonnepaneel zouden ideaal zijn want dan hang je ze op en hoef je ze niet meer steeds af te halen om opnieuw op te laden oid.. Ik hoor graag de reactie..

immekoorn
Berichten: 6
Geregistreerd: 19-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 08:53

Hoi,

Ik volg dit ook even. Is er al een update?
Ik wil graag ook een solar lamp plaatsen in mijn paddock welke ik tevens als longeerbak gebruik :D

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 11:49

Ik ben ook heel benieuwd of er inmiddels een nieuwe geleverd is.

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 13:35

Ja er is een nieuwe geleverd, deze keer gelukkig wel nette klantenservice! We hebben hem buiten paar keer getest en er komt op het eerste gezicht echt mega veel licht af. We hebben hem niet kunnen ophangen omdat het hele gezin corona had. Mijn vader zou morgen of volgende week buis meenemen uit zijn werkplaats voor hem op te hangen, daarna kan ik echt zeggen of het handig is. Voor zover ik nu heb gezien geeft hij wel echt enorm licht :D

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 13:44

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen. :j

Ik lees bij de specificaties dat de Solar Breedstraler 300W Lichtsterkte 3200 Lumen heeft.
De gasontladingslamp die vaak in een buitenbak hangen zijn 400 watt en geven 33000 lumen.
Nu weet ik niet of bij led lijkt dat het meer is zeg maar.
Dus ik ben heel benieuwd.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:08

Ik ben héél benieuwd naar foto's en je ervaring straks! Heb een lamp nodig voor de longeercirkel, en wil niet te duur gaan doen. Deze klinkt wel heel interessant! Zeker omdat er ook geen stopcontact in de buurt zit... :')

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:20

Ik lees even mee, ben erg benieuwd hoe deze gaat bevallen... Ben ook op zoek naar zoiets voor rond mijn rijbak, al is het maar om te kunnen longeren

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-22 20:46

Helaas nog geen paal maar ik wil wel een beetje updaten omdat de dagen nu toch wel serieus korter worden..
Kwa straal breedte kan ik het moeilijk goed op de camera krijgen maar ik ben heel tevreden. Ik heb aan 1 lamp genoeg voor te longeren. Ik denk dat je er met 2 aardig ver komt, wil je echt mega goed verlichten kom je voor een rijbak al snel op 3 lampen. Al met al denk ik dat ik voor 90 euro zo een prima lamp heb! Accu duur kan ik dus niks over zeggen, op de afstandsbediening staat 3-5-8 uur waarop je kan instellen. Ik ga er dus vanuit dat minimaal 3 -5 uur met gemak zou moeten lukken, in mijn geval is 3 uur al ruim voldoende. We gaan zelf in iedergeval nog een paar bestellen om ook het erf verder te verlichten.
Op het erf:
Afbeelding
De rijbak:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's geven naar mijn mening niet goed de verlichting weer, in het echt is het echt een stuk meer. Ik had dan ook in 1 hand de lamp en in de ander mijn telefoon :+

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:44

Dat ziet er heel goed uit zeg! :j

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:23

Wauw dat ziet er wel goed uit.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Re: Solar verlichting in de paddock/rijbak en op het erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 10:34

Is het monteren gemakkelijk? En hoe heb je ze bevestigd? :)

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 11:11

Dankjewel voor de update, dat is echt wel een goede lamp dus voor een mooie prijs! :j

tirzasarah10

Berichten: 1831
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Bant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-22 10:24

LienC schreef:
Is het monteren gemakkelijk? En hoe heb je ze bevestigd? :)


We hebben hem sinds gisteren aan een paal hangen maar mijn vader vind het bevestigings materiaal niets wat er bij zit. Het is allemaal vrij slap en gemaakt voor echt op een muur te bevestigen, beetje handigheid is er wel nodig om hem netjes op de paal te krijgen mede door het korte snoer. Verder had ik vannacht een automatische stand uit geprobeerd en ik ben heel enthousiast *\o/*
De lamp doet het gewoon de hele nacht!!! Hij gaat dam gedempt aan wanneer het donker word en met de app kam je hem dan feller maken als je het nodig heb. Als ik eerlijk ben zou ik zelfs op de minst felle stand kunnen longeren in de bak.
Het feit dat het ding de hele nacht kon branden is voor mij echt top. Geen gezeur meer met een donker erf.

Gladijs
Berichten: 534
Geregistreerd: 11-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 08:24

Ik heb ook de lampen ontvangen, ze zijn echt prachtig! Maar inderdaad hoe bevestigen mensen de dingen aan een paal? Het licht lukt wel maar het paneel heeft inderdaad een slap hengsel. Zou iemand een foto hebben van hoe het hangt aan de paal? Mijn originele idee was het licht aan de paal en het paneel schuin er op als afdak voor het licht.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:19

Ik volg even mee,heb nu nog stroom op stal maar verder bij longeerbaan/wei niets,ja de schijnwerper maar helaas heeft de hooiboer 2 rijen grote voordroogbalen neergezet half voor mijn licht :(