Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Blue258
Berichten: 65
Geregistreerd: 01-01-21
Woonplaats: Alkmaar

Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-22 16:38

Hoi,

Mijn paard is net 3 jaar geworden en staat in een kudde van 30 paarden. 'S winters staan de paarden de hele dag buiten en als het donker wordt gaan ze op stal.
Nu heeft hij al heel wat harry horse dekens (etc) versleten maar nu hij 3 is wilde ik tocb graag een investering doen in een goede deken die niet snel stuk te krijgen is.
Al snel kwam ik bij de bucas dekens uit. Ik heb een bucas smartex rain gekocht voor 175 euro. Deze is geschikt voor 0 tot 16 graden.
Mijn idee was om hierbij een bucas quilt onder deken te kopen. Dit heb ik gedaan in dezelfde maat als de bucas smartex rain. Dit kostte mij 95 euro. Nu dus totaal 270 euro kwijt.
Echter bleek de onderdeken niet goed te zitten... als hij bukt trekt de hele deken naar voren en ligt het halverwege zijn kont.
Nu raadde de mevrouw van de winkel mij aan om een bucas power turnout medium te kopen voor de temperaturen van -10 tot 14 graden. Deze kost €300 euro dus eigenlijk maar 30 euro meer.
Ik twijfel dus nu om een andere onderdeken te kopen of toch de bucas power turnout medium.
Ik vind het moeilijk omdat het erger zou zijn als hii een deken van 300 euro stuk krijgt dan van 170. Aan de andere kant is het nu wel weer een gedoe om de juiste onderdeken te vinden en zit ik dan ook op bijna 300 euro... maar als de bovendeken stuk raakt heb ik tenminste nog een onderdeken.......
Wie heeft tips??


PBA_
Berichten: 8119
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 16:56

Ik vind de bucac turnout echt ideaal, een ruime range qua temperaturen en een erg fijne deken. Echter is die van mij te groot voor mijn paard en ga ik een kleinere maat kopen. Die van mij komt dan te koop is een 6,6 uit mijn hoofd.

Oskarrino
Berichten: 792
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:16

Ik heb de smartex rain met liner eronder, het blijft liggen maar vind het helemaal waardeloos. Als het regent is de onderkant van de liner nat en is de deken mega zwaar...

Dus die ligt in de kast en gaat de verkoop in. Andere deken geen ervaring mee. Deze bucas had hij vrij snel stuk en heb nu een deken van Amigo die wel heel is (nog wel).... :+

Oskar <3

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 17:23

Ik vind de Power Turnout ook ideaal. Maar ze passen niet op al mijn paarden..

Wat betreft onderdeken: ik gebruik onder veel dekens geen echte liners maar de staldekens van Horseware (Amigo), die zijn iets goedkoper en liggen ook onder Bucasdekens als een huis.
Tenminste: bij onze paarden.

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:46

Hmm... Mijn ervaring is dat bucas qua pasvorm moet liggen. Als die quilt niet past dan kun je er vanuit gaan dat de rest van de lijn ook niet lekker past...

Blue258
Berichten: 65
Geregistreerd: 01-01-21
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bucas smartex rain OF bucas power turnout medium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-22 17:41

De bucas smartex rain past goed. Echter de quilt niet. En idd ik zou de bucas turnout graag willen als er bij stond dat het zeker 3 jaar mee ging. Maar dat weet je niet. Mocht hij de bucas smartex rain stuk maken dan is dit tenminste geen 300 euro...
Dat met liners is wel een gedoe. Zeker omdat hij de quilt weer niet past. Deze zit voor te krap.
Ik verwacht eigenlijk dat hij pas een liner nodig heb als het echt noodweer wordt met snee7w. Maar goed. Ik weet niet hoe warm de smartex rain werkelijk is voor mijn paard.
Ik scheer mijn paard niet. Maar voorgaande jaren haalde ik hem dan bibberend uit de wei ej dat vind ik weer sneu..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers