Vliegenmasker 24/7

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 12:30

Horsie84 schreef:
Nice. Welk type heb je?

Sorry voor de late reactie.
WB Vliegenmasker Deluxe Stretch Bug met Oren Navy/Zwart Cob van Wheater beeta.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:10

Horsie84 schreef:
superpony schreef:
Die van Professional's choice wordt toch aardig vaak voor quarters met flinke hamster wangen verkocht :)


https://www.kifrahorse.nl/Professionals ... sker-Grey#

Bedoel je deze?
Wat is jou ervaring?


Ja, heb wel oudere modellen volgens mij, maar ik vond ze prima altijd. Heb ze eerst met buiten rijden gebruikt en later ook 24/7 om gehad.

Ze zijn wel iets wijder geworden, maar zijn zeker wel 10jr oud. Ik denk als je ze om laat, ze netter blijven dan steeds om en af. Maar eerste jaren niks van gemerkt verder.

xYaartje
Berichten: 1462
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 13:18

jesito schreef:
Ik vind een vliegenkap 24/7 niet fijn. Ik vind zo'n ding toch warm om het hoofd en als het dan toch gaat regenen (je bent nou eenmaal niet 24/7 bij je paard) zien ze er vaak weinig meer door. Er zijn paarden die dan een beetje in paniek raken.
Ik ben nog steeds fan van de ouderwetse sliertjes maar niet van 24/7 met een halster ivm vast hangen en schuurplekken.
Nu heb ik echt een super fijn ding gevonden laatst en dat zit als een tiet, zit niet in de weg, kan je paard amper mee blijven hangen en mocht dat onverhoopt toch gebeuren schiet de klitteband los.

https://www.agradi.nl/waldhausen-halste ... gLLwfD_BwE

Kost geen drol, kun je gewoon sliertjes aan doen.

[ [url=m/5jyq3s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ehft5m.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn pony

Die van mij word echt gek van de vliegen zonder masker. Die moet hem 24/7 ook echt op. Van de week had hij hem afgeschuurd. Kwam in de wei en mijn ruin kwam gelijk al naar mij toe lopen of ik het masker asjeblieft weer om wilde doen. Continue met zijn hoofd aan het schudden en doen. Met masker is hij veel rustiger. Dan maar in de regen met masker. Hij kent de wei, dus dat zit wel goed. Liever dat, dan een pony die continue onrustig is en stress is nu niet goed voor hem.
Maar fijn dat dit voor jou werkt!

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 16:15

Ik heb er ook 1 die aan zo'n sliertjes ding niet genoeg heeft.

Als ik ivm stortbuien het masker een keer af heb gelaten en ik kom de volgende dag aan als de zon schijnt, komt die echt nog net niet aan rennen als ik het masker in de lucht houd.
Hij steekt zijn hoofd er zelf in zodra ik hem voor hem op houd.

Dat deed hij echt niet met het halster met vliegenfrontriem, daar liep hij haast eerder voor weg dan dat hij het prettig vond.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 18:24

Wesseltje
[quote="Pallatin"
[quote="Wesseltje schreef:
Ah dank! Zo snel! Het probleem is dat die van mij beide een hele grote voorpluk hebben.. volgens mij zit er maar een klein gaatje bij dat masker :')


Nou….sterker nog: in die van shires zit geen gat voor de voorpluk :') nu heeft die van mij niet mega veel haar, dus er komt wat mee naar buiten via de oorgaten maar gezien de lage prijs zou ik nog best het stiksel Voorde voorpluk los durven maken; ik vind het echt een topding!!. Anders misschien eentje van lemieux?[/quote]

Oh helemaal geen gat haha. Maar denk je slangetje open knip dat het wel houdt?[/quote]

Ik denk dat als je het op de naad open maakt dat het dan prima gaat (en als je een beetje handig bent met naald en draad dan stik je de uiteinden van de manenpluk opening nog even ter versteviging. Stal genootje heeft het zo gedaan voor haar haflinger en dat ging top…

Jesito, uiteindelijk geeft alles wat 24/7 om zit bij heel warm weer een beetje zweetplekken maar dat weegt imo niet op tegen de kans op een verbrande witte neus of ontstoken ogen. Die sliertjes heeft mijn paard ook zo af en hij heeft er niks aan: vliegen gaan gewoon tussen de sliertjes door in z’n ogen zitten :')

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 01:21

Ik zou wel een lycra in mini shet willen. Onze shet heeft de vliegenmasker op van onze vorige shet en die is te groot, maar blijft wel zitten omdat haar mega vlecht erdoor gaat. Haar zoontje trekt alleen het klittenband steeds los en trekt aan de sliertjes op de neus.

De andere merrie heeft een netje en de Lemieux dus 2 klittenband over elkaar en doet haar zoon niks mee. Maar oom heeft een Shires op met sliertjes op de neus en mist al wat slierten. Heb meerdere dezelfde maskers, maar laat deze dan maar kapot gaan dit jaar.

Ik doe ze 's ochtends om en 's avonds wel af, maar ze zweten er niet onder. Ze schuilen wel veel tijdens de warmte. Nu met de regen alles af gedaan, ook de dekens. Meer omdat ik het even lekker voor ze vindt dan dat het nodig zou zijn.

rowindie
Berichten: 599
Geregistreerd: 17-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 05:06

ApplePapple schreef:
Welke vliegenkap is van lycra spul en ook nog te bestellen...? Heb er zo veel gezocht maar steeds zijn ze niet meer beschikbaar of niet de juiste maat...

Edit: die van wheaterbeta wil ik niet!


For Horses! Maakt ze ook nog is op maat als je dat wilt ;)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 07:50

Ik heb een nieuw vliegenmasker zonder oren van Shires voor een shet, te koop.
Zie mijn marktplaats.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 09:24

Ik heb met grote dank want jemig wat eeen zoektocht…

Nog 2 lemieux vliegenmaskers met oren kunnen bemachtigen bij Limburgs Ruiterhuis in maat L.

Paard 1 draagt nu een shires. Maar de vliegen komen via de oorkant toch de kap in met als gevolg een vieze oogontsteking. Bleh.

Dus mocht iemand nog iets zoeken van Lemieux. Kijk even bij hun :)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:28

jesito schreef:
Ik heb een nieuw vliegenmasker zonder oren van Shires voor een shet, te koop.
Zie mijn marktplaats.


Bedoelde je op mijn reactie?

Onze shet past niet maat shet, die hebben we al. En haar veulen maakt het los, dus wil een lycra.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:45

Waarom moeten vliegenmaskers altijd weer wijzigen qua pasvorm? Cashel was top, maar toen ik na paar jaar dezelfde maat kocht, was de pasvorm heel anders.

Nu idem met een weatherbeeta. Vorig jaar of jaar er voor gekocht, ik wilde een nieuwe dus dezelfde gekocht vorige week. Weer pasvorm heel anders.... Neusflap wat korter, en nu een voor pluk gat blijkbaar. Leuk voor paarden met vooroluk, maar het gat is veelte groot en de kap bovenop het hoofd opeens veel ruimer, waardoor er vliegen in het masker komen bij mijn merrie (met 3 sprietjes voorpluk). Zo jammer, want die van vorig jaar zat perfect maar is gesneuveld.

Bielsje

Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-09-09

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 15:04

Als alleen dat gat een echt probleem is, ik naai ze altijd dicht voor mijn paard met een paar sprietjes als voorpluk :')

Maddy_Paola

Berichten: 1329
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 20:30

Tancreda4 schreef:
Waarom moeten vliegenmaskers altijd weer wijzigen qua pasvorm? Cashel was top, maar toen ik na paar jaar dezelfde maat kocht, was de pasvorm heel anders.

Nu idem met een weatherbeeta. Vorig jaar of jaar er voor gekocht, ik wilde een nieuwe dus dezelfde gekocht vorige week. Weer pasvorm heel anders.... Neusflap wat korter, en nu een voor pluk gat blijkbaar. Leuk voor paarden met vooroluk, maar het gat is veelte groot en de kap bovenop het hoofd opeens veel ruimer, waardoor er vliegen in het masker komen bij mijn merrie (met 3 sprietjes voorpluk). Zo jammer, want die van vorig jaar zat perfect maar is gesneuveld.

Ik heb een cashel liggen van 5 jaar geleden geloof ik, zonder neusnet en zonder oren maar ik weet niet wat je zoekt?

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:21

Wel met neusflap ivm verbranden helaas :(

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 21:45

Welke maat heb je nodig? Volgens mij heb ik hier nog een nieuwe Cashel van een jaar of 3 oud liggen met neusflap. Oren weet ik niet zeker.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 11:42


Slmt9

Berichten: 4795
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 14:41

Ik had het meen ik binnen 2 dagen. Er komt 12,50 verzending overheen en btw. Als je twee maskers komt kwam ik op totaal 25,- per stuk uit meen ik.

Jammer genoeg is de neusnet niet uv-werend genoeg. Heb nog een tweede masker besteld bij For Horses. Dan ben ik voor 1 masker in de aanbieding 38,- kwijt.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 16:06

Ik heb de LeMieux armour shield met oren en neusflap in maat L voor mijn ruin. Ik vind het masker mooi licht maar de neusflap is te kort en wordt heel vies. Het schoonmaken van de neusflap gaat met een borstel nog niet zo makkelijk en het UV werende valt mij ook tegen. Mijn paard heeft een witte/rozige neus en die was flink meer roze geworden met het zonnige weer. Voorheen had ik premier equine field relief met een los (BR) neusnetje eraan dat hield de zon beter tegen. Ik heb het idee dat het vies worden van het neusnetje van het LeMieux masker ook wat benauwd voor hem wordt.

Lindsey_99
Berichten: 2484
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 14:09

superpony schreef:
Ik zou wel een lycra in mini shet willen. Onze shet heeft de vliegenmasker op van onze vorige shet en die is te groot, maar blijft wel zitten omdat haar mega vlecht erdoor gaat. Haar zoontje trekt alleen het klittenband steeds los en trekt aan de sliertjes op de neus.
.


Ik heb voor m'n mini-shetje (80 cm) bij For-horses een lycra masker besteld. Past perfect. Hij heeft maatje xxxs, zelfs de kleinste Bucas was hem te groot maar deze past top, en ook niet al te duur nu. Voor een gewone shet zal de xxs of xs bij iets grotere wel passen.

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-22 20:38

Daihyo schreef:
Welke maat heb je nodig? Volgens mij heb ik hier nog een nieuwe Cashel van een jaar of 3 oud liggen met neusflap. Oren weet ik niet zeker.


Ik had horse voor haar. Die paste altijd top, maar degene die ik in 2016 kocht paste een stuk slechter. Ik heb hem nog een paar keer vermaakt, maar daarna een maatje kleiner geprobeerd; quarter geloof ik. Daarvan was de neusflap weer veelte kort, dus die heb ik weer weggedaan. Gaat dus echt alweer over jaaaaren terug... Die uit 2016 paste al niet mooi meer.

Ach, zo al een hele verzameling gehad... Omdat ik vorig jaar een masker vond die echt top paste, er daar gelijk 3 van gekocht. Helaas klapt de neusflap om in het hoge gras, dus die zijn ook alweer afgevallen := Ze heeft een flap wel echt nodig , want ze verbrand levend...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 01:24

Lindsey_99 schreef:
superpony schreef:
Ik zou wel een lycra in mini shet willen. Onze shet heeft de vliegenmasker op van onze vorige shet en die is te groot, maar blijft wel zitten omdat haar mega vlecht erdoor gaat. Haar zoontje trekt alleen het klittenband steeds los en trekt aan de sliertjes op de neus.
.


Ik heb voor m'n mini-shetje (80 cm) bij For-horses een lycra masker besteld. Past perfect. Hij heeft maatje xxxs, zelfs de kleinste Bucas was hem te groot maar deze past top, en ook niet al te duur nu. Voor een gewone shet zal de xxs of xs bij iets grotere wel passen.


Ik heb even gekeken. Dank je wel. Zal haar hoofdje morgen goed opmeten. Halster maat mini shet past ze wel.

Muze
Berichten: 5264
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-23 07:29

Ik schop m’n eigen topic omhoog..
Nu nog weinig vliegen maar zoek een nieuw Vliegenmasker.
Neig naar de lemieux armor shield pro. Zonder oren en met opening voorpluk.
Bevallen die goed?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:45

Ik ben echt heel blij met de busse twin fit. Voldoende voorpluk ruimte.


Afbeelding

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:56

Gaat zo'n lycra masker bij jullie niet draaien in de wei? Ik heb bij een weidegenootje gezien dat het draaide na rollen en het paard dus niks meer kon zien.

Slmt9

Berichten: 4795
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-23 08:59

Ik ben alweer klaar met de vliegenmasker :+ dit jaar gaan ze sneller af dan ooit te voren. Op volgorde van wat het beste blijft zitten:
- PE lycra masker (neusnetje weert uv niet voldoende)
- zelf gemaakt Bucas halster met vliegenfrontriem en neusnetje van field relief. Zelf veiligheidshalster van gemaakt. Ook met warm weer wel fijn.
- for horses lycra vliegenmasker. Fijnste materialen, maar snel af.
- harrys horse halster met gaas
- field relief masker met neus, het snelste af.

Ik heb nu nog een masker liggen om te testen van PE. Maar die vind ik voor nu te warm. De Cashel stond op mn lijstje, maar lees overal dat de kwaliteit minder is geworden.

Draaien van lycra geen last van. Mijn paard gaat na een half uur naar een ander paard en schuurt daar zn masker eraf }:0

Mijn paard zijn neus verbrand, daar is het vooral voor. Ik doe nu dagelijks een dikke plakaat zwitsal zinkzalf, maar dat vind hij erg onprettig. Ik verwacht deze week een zonnebrandpoeder uit Engeland en dat zou 24 uur werken :)*

Dan is wellicht zo’n vliegenfrontriem die je om de hals knoopt nog een optie.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 12-06-23 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt