[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:44

Had Horseware ook niet speciale Quarter dekentjes net als ze speciale dekentjes hebben voor IJslanders en dravers?

Ik kan hem even niet goed vinden, maar dacht dat ze net als voor IJslanders buiten de catalogus in kleine oplages maken.

https://www.amazon.nl/Horseware-Amigo-Q ... B078TDMJF9

Ah, iemand riep dit al. Hahaha. Sorry! :=

It's not how good you are, but how good you want to be!


RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:45

Je hebt ook Schneider dekens, volgens mij hebben die een western lijn. Zijn hele fijne dekens, maar qua Nederlandse leverancier moet je even kritisch naar UHG shop kijken :=

Ik heb ik de Black Friday korting een Amigo Reflectech gekocht, als betaalbare aanvulling op mij Rambo duo, wat een fijne deken! Jammer dat de hals met gesp is, maar prettig dat de voorsluiting zo uitgebreid is als bij de Rambo. Ben benieuwd naar haar reflectie morgenavond met Hoofdlamp :D

En ja, deken ligt keurig op staat aanzet :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D

Bagheera_206

Berichten: 25864
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:51

Mooie deken! Haha, inderdaad 2x klittenband en 2x musketonhaak als sluiting. Zijn nog niet zo veel Amigo's met v-sluiting. := En 3 buiksingels en wss ook plastic bilkoord die je makkelijk schoon kunt maken.

It's not how good you are, but how good you want to be!

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 20:56

Wel drie buiksingels, maar helaas geen plastic koord. Blijkbaar moet daar dan toch het verschil in zitten :P. Maar voor een paar euro heb ik die vervangen :D

Heb het idee dat de hals ook hoger is, of mijn andere dekens zijn al ingezakt doe gebruik.

"Een draver, is gaver" :D

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:08

Dat is idd een mooie deken!

De quarter hier in het topic heeft een extreem schuine schouder, ik denk dat het verschil in maat daar vandaan komt. Nu is die horizontale bouw wel typisch quarter, dus zou zeker eens kijken naar speciale lijnen daarvoor. Of anders een deken met halve hals?

Het wisselt qua vacht hier heel erg, mijn ene 2 jarige is echt een teddy, mijn andere zou je geloven dat ze haast in zomervacht staat. Maar toch kunnen ze beide evenveel hebben en staan ze even snel te zweten. Uit gebrek aan assortiment heeft de dunne vacht nu 250 gram op en de teddy 100 gram, daaronder voelen ze beide prima, dus hun aanpasbaar vermogen werkt ook goed.

Berdien , de ene twenter had pas net als jouwe 1 amigo voor sluiting gesloopt. Wel van de rechte sluiting. Ik vermoed dat ze met op staan op de voorkant van de deken is blijven hangen oid. Kan het anders niet verklaren.

Ik heb geleerd voor temperatuur in de liezen of oksel te voelen, is dat achterhaald?

Sintara

Berichten: 7296
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 21:30

Oooh Rianne die ligt echt mooi <3

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:23

Caily schreef:
Ik heb geleerd voor temperatuur in de liezen of oksel te voelen, is dat achterhaald?


Nee, volgens mij is dat niet achterhaald.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 22:28

Volgens mij ook niet hoor :)

Ik voel met hand bovenop de kont, gezien dat een plek is waar ze ook makkelijk veel warmte verliezen aan de buitenlucht via de deken, dan in de liezen en oksel, bij twijfel nog bij aanzet oren. Moet comfortabel maar niet te warm voelen onder de deken.

"Een draver, is gaver" :D

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 23:48

Ik heb nu een week super mooie rambo optimo turnout waar ik super blij mee was, helaas vandaag minder tevreden. Water wat bij het eerste randje bij de schouder naar binnen komt verspreid heel snel via de stof en bij de naad van de staartflap is die zo lek als een mandje. Ook de mooie grote loopsplit laat enorm veel water door..

Afbeelding

Afbeelding
En nee, ze stond niet uren in de stomende regen… :(


De deken droogde ook niet snel en nu staat ze helaas weer zonder omdat die thuis moet drogen. Heb dit nooit gehad met eerdere rambos…

De pasvorm is wel nog fijner als dat ik had gehoopt!

Afbeelding



Ik stuur dit zodat andere weten voordat ze zo’n dure deken kopen… ik wist dit zelf echt niet
Laatst bijgewerkt door LisaaSophie op 09-12-22 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

fransje23

Berichten: 15301
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:07

xDenies schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Spenk maar er kwam echt niets anders uit. Ik vroeg in ons western topic al of ik gewoon een heel scheef paard heb. Maar goed.

Die Bucas leek me een uitkomst maar niet leverbaar. Veel western dekens beginnen pas vanaf 200g en dat vind ik te warm.


https://www.profi-tack.de/bucas-irish-western-turnout-50-gramm?number=D-374-76

Hier wel leverbaar, geen ervaring met die webshop en geen idee wat de verzendkosten zijn.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

SharonIndezz
Berichten: 4688
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:36

LisaaSophie schreef:
Ik heb nu een week super mooie rambo optimo turnout waar ik super blij mee was, helaas vandaag minder tevreden. Water wat bij het eerste randje bij de schouder naar binnen komt verspreid heel snel via de stof en bij de naad van de staartflap is die zo lek als een mandje. Ook de mooie grote loopsplit laat enorm veel water door..

[ [url=m/B7fu40.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kXtZ3l.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nee, ze stond niet uren in de stomende regen… :(


De deken droogde ook niet snel en nu staat ze helaas weer zonder omdat die thuis moet drogen. Heb dit nooit gehad met eerdere rambos…

De pasvorm is wel nog fijner als dat ik had gehoopt!

[ [url=m/Gx76EM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik stuur dit zodat andere weten voordat ze zo’n dure deken kopen… ik wist dit zelf echt niet



Oh wat erg zeg van zo’n duur deken! Ik herken dit helemaal niet van mijn Optimo, en mijn eerdere Optimo op ander paard ook niet, misschien ff contact opnemen met de verkoper? Dit is niet normaal

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:43

SharonIndezz schreef:
LisaaSophie schreef:
Ik heb nu een week super mooie rambo optimo turnout waar ik super blij mee was, helaas vandaag minder tevreden. Water wat bij het eerste randje bij de schouder naar binnen komt verspreid heel snel via de stof en bij de naad van de staartflap is die zo lek als een mandje. Ook de mooie grote loopsplit laat enorm veel water door..

[ [url=m/B7fu40.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kXtZ3l.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nee, ze stond niet uren in de stomende regen… :(


De deken droogde ook niet snel en nu staat ze helaas weer zonder omdat die thuis moet drogen. Heb dit nooit gehad met eerdere rambos…

De pasvorm is wel nog fijner als dat ik had gehoopt!

[ [url=m/Gx76EM.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik stuur dit zodat andere weten voordat ze zo’n dure deken kopen… ik wist dit zelf echt niet



Oh wat erg zeg van zo’n duur deken! Ik herken dit helemaal niet van mijn Optimo, en mijn eerdere Optimo op ander paard ook niet, misschien ff contact opnemen met de verkoper? Dit is niet normaal


Heb ik gedaan… hypostore zegt dat op naden geen garantie zit. Vind het zelf dubbel, word verkocht als waterdicht.. maar dit staat ook op hun site…
Afbeelding
Dit staat wel op een hele andere pagina van hun site, als je de deken gaat bestellen staat dit er niet bij :(

Aan de telefoon kwam ik ook niet veder met hypostore…

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

Wiwabalia

Berichten: 4688
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 00:50

@LisaSophiee; ik zou toch wat meer doordrammen.. dit hoort niet!

Ik heb in het verleden zelf een Rambo Optimo gehad, super blij met de pasvorm, was ook ALTIJD waterdicht. Maar mijn paard was niet gebaat bij de misketon sluiting en kreeg daar een open wond van, toen heb ik de deken verkocht.

Ik heb nu Rhino dekens, alleen is niet alles van mijn variant meer verkrijgbaar van halzen enz. Wellicht dat ik de Lemieux kudos een keer ga proberen, die ziet er voor mijn paard mooi uit, en deed mij een beetje denken aan de Optimo.

Wiwabalia & Piroska <3

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 07:05

Op mijn vorige pony had ik Rhino dekens, die was altijd kurkdroog, ook na hele dagen in de regen. Op mijn huidige paard ligt een Bucas therapy, die is gisteren na enkele uren in de regen ook doorgelekt bij de staart flap. Dus ik vind het wel bijzonder dat het bij de ene deken wel waterdicht schijnt te kunnen zijn en bij de ander niet.

La Vie en Rose 

goldyc

Berichten: 745
Geregistreerd: 31-10-20

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:03

Op stal staan er ook wat met een ramp optimisme en al die dekens zijn wel perfect waterdicht, ik herken dit toch ook niet. Mijn eigen paard staat onder een amigo bravo en die lekt ook niet door op de naden.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:19

Een deken mag doorlekken op de naden daar geeft geen enkel bedrijf garantie op en als je op bokt leest zul je zien dat rambo regelmatig lekt op de naden. Inregenen daar gebruik je een hals voor. Daarom raden ze bij flinke regen altijd een hals aan.

Mijn rambo's lekten ook altijd op de naden. Mijn beide bucassen doen dat overigens niet. Maar ook bij bucas geven ze daar geen garantie op en gebeurt het bij sommigen wel.

Op de foto lijkt je paard best wat ruimte te hebben bij de hals als ze dan etend in de regen staat zonder een halsstuk kan het helaas mega inregenen.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:31

Spenk schreef:
Een deken mag doorlekken op de naden daar geeft geen enkel bedrijf garantie op en als je op bokt leest zul je zien dat rambo regelmatig lekt op de naden. Inregenen daar gebruik je een hals voor. Daarom raden ze bij flinke regen altijd een hals aan.

Mijn rambo's lekten ook altijd op de naden. Mijn beide bucassen doen dat overigens niet. Maar ook bij bucas geven ze daar geen garantie op en gebeurt het bij sommigen wel.

Op de foto lijkt je paard best wat ruimte te hebben bij de hals als ze dan etend in de regen staat zonder een halsstuk kan het helaas mega inregenen.


Als ik dat had geweten had ik deze nooit gekocht zo duur. Na een half uurtje regen is ze al goed nat. Het water op de schouders komt ook grotendeels door de loopsplit. Deze deken kan dus echt niet om als het ook maar even regent die dag….

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:33

Heb je wel een hals op dan? Want daar lijkt het enorm in te regenen. De naden kun je nog insprayen dat helpt altijd wel.

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:37

Afbeelding

Dit stuk is nat door de naad heen, je ziet ook waar de deken is teruggevouwen dat die nat is bij de split. Het valt nog mee hoe veel van het inregenen komt

Een beetje vocht en lekken is niet erg, maar deze deken is echt zo lek al een mandje op de naden :(

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:39

Heb je de lektest boven een kruiwagen al gedaan?

Capriootje

Berichten: 6740
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 08:53

Ik zou deze foto's zeker even sturen naar de partij waar je de deken hebt gekocht.

Ik was ook heel blij met mijn supreme op het jonge paard maar binnen twee maanden waren op meerdere plekken al stiksels los, sluitingen eraf enz. dit herken ik ook totaal niet van horseware maar ze hebben het echt netjes opgelost dus nu weer helemaal blij gelukkig. Een maandagochtend product noemde ik het maar := Qua pasvorm en waterdichtheid is deze wel heel erg goed gelukkig. Jaren geleden heb ik wel problemen gehad met de original regendeken en doorlekken.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:05

Wat appart dat die Rambo's lekken op de naden, dat zou je idd niet verwachten van zulke dure en sterke dekens. Ik heb al jaren amigo's en dat gaat altijd goed *afkloppen*.

Neem aan dat er hier ook mensen staan met liner denkens?
Ik zit in twijfel wat de komende tijd handig is qua dikte. Merrie is geschoren en staat in een buitenstal, die kunnen we dichtdoen voor de wind maar ze warmen hem niet echt zoals de binnenstallen dat wel doen.
Ze heeft op het moment een 100 grams outdoor met hals en een 200 grams er onder. Maar nu vriest het 'maar' 2 graden, van de week gaat het in de nacht naar -5 en daarna sneeuw en overdag 0. Ik heb nog een 100 grams liner en een fleece liner (vergelijkbaar met 100 grams). Wat is wijsheid? -O-

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:31

Vind je stapelen erg? Dan zou ik de 100 op de 200 plakken.

Je kunt ze aan elkaar vastmaken namelijk. Door het klittebandje van de bovenste liner omgekeerd aan het plakstuk van de onderste te doen. Het klittebandje van de onderste haak je dan door de deken en plak je op de bovenste vast.

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:55

Hier een merrie Amigo bravo plus regendeken met 0gr hals en 100 gr Rambo Ionic liner en de andere heeft onder dezelfde deken een 200gr liner op sinds gisteren.
Beide ongeschoren en staan 24/7 buiten.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Haf_Woezel

Berichten: 455
Geregistreerd: 18-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 11:35

Spenk schreef:
Vind je stapelen erg? Dan zou ik de 100 op de 200 plakken.

Je kunt ze aan elkaar vastmaken namelijk. Door het klittebandje van de bovenste liner omgekeerd aan het plakstuk van de onderste te doen. Het klittebandje van de onderste haak je dan door de deken en plak je op de bovenste vast.


die moet ik onthouden, toevallig geen doe-het-zelf foto van tante kaat :+ ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers