[INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:01

Hatsikidee89 schreef:
Vriendin van me heeft een rambo regendeken, net nieuw, de buiksingel laat los. Nu bieden ze als oplossing van rambo aan een nieuwe deken, maar dan moet ze de oude doorknippen! Dat is toch ook zonde?


Vreemd verzoek, moet ze hem terug sturen? Anders zou ik zeggen; gedaan. :j

Wiwabalia & Piroska <3


Hatsikidee89
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:03

Wiwabalia schreef:
Hatsikidee89 schreef:
Vriendin van me heeft een rambo regendeken, net nieuw, de buiksingel laat los. Nu bieden ze als oplossing van rambo aan een nieuwe deken, maar dan moet ze de oude doorknippen! Dat is toch ook zonde?


Vreemd verzoek, moet ze hem terug sturen? Anders zou ik zeggen; gedaan. :j


Nee ze willen er een foto van

The sky is the limit

beegee
Berichten: 947
Geregistreerd: 12-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:08

Nee hoor dat doen ze om te zorgen dat de slechte dekens niet in omloop blijven. Jou de deken laten retourneren kost bedrijven meer geld door oa het transport dan dat jij m even doorknipt en een foto maakt. Als je die deken terug zou sturen zouden ze die ook echt niet opnieuw gaan verkopen, dus weggegooid wordt ie toch al. Ik heb dit ook gehad met een deken die ik bij agradi besteld had. Doorknippen en geld terug. Vriendin van me moest m terugsturen en kreeg dan een nieuwe. Wisselt per leverancier en merk hoe ze dat willen oplossen.

Rongyos
Berichten: 605
Geregistreerd: 11-04-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 13:54

Hoe doen jullie dat met het wassen van dekens? Na het winter/lente seizoen alles weer wassen of alleen afborstelen en droog opbergen?
Sinds afgelopen winter beide paarden (opa van 29 en pony van 19 die 1/2 kaal, echt kaal, was geschoren ivm onderzoeken en waar de haargroei maar heeeeeeel traag op gang kwam) in de dekens. Dus ik twijfel of ik beide winterdekens zal laten wassen. De regendekens hou ik nog even bij de hand en de liners zijn thuis gewasssen.

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:05

Na het seizoen alles wassen wat nodig is. Schoon de kast in tot de herfst weer. Of de zomer bij vliegendekens.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Sintara

Berichten: 7382
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 14:29

Ik hang ze minstens een week uit in de carport van mijn ouders, borstel schoon en daarna berg ik ze op in de box.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 15:17

Dikkere dekens laat ik wassen bij Limpia, komen als nieuw terug, en dunne was ik meestal zelf

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 20:11

Josien_ schreef:
Heeft iemand een tip wat te doen met de horseware Amigo bravo 12 plus en het afschuren van de manen?
Is het redelijk makkelijk op te lossen met een bontje oid op de schoft te naaien?


Ik ben daarom overgestapt op Wug dekens van horseware, de manen bleven wel heel maar die rand gaf toch druk op de manenkam en hij vond dekens op doen daarom steeds vervelender naarmate het seizoen vorderde. Bontje heb ik nooit gedaan: alles wat uitsteekt wordt nat bij regen…..

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:39

Ik heb vandaag de Lemieux gladiator kudos ontvangen. Loodzware deken en hoewel het materiaal op het eerste oog lijkt op die van de Protector, is het toch anders. Wellicht is het even sterk, maar voor die prijs durf ik het niet aan. Dus duimen dat de protector in 175 goed blijft, bij lang dragen.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:41

Slmt9 schreef:
Ik heb vandaag de Lemieux gladiator kudos ontvangen. Loodzware deken en hoewel het materiaal op het eerste oog lijkt op die van de Protector, is het toch anders. Wellicht is het even sterk, maar voor die prijs durf ik het niet aan. Dus duimen dat de protector in 175 goed blijft, bij lang dragen.

Bedoel je dat je m in verhouding duur vindt?

Ik heb vanmiddag de protector op gedaan omdat er al best veel vliegen waren ondanks de wind….vindt het toch een beetje spannend om m ‘s nachts op te laten maar ja, bang zijn voor witte haren op de schoft terwijl paardlief gek wordt van de vliegen is ook niks natuurlijk….zal t toch moeten testen

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:38

@Palltin waarom ben je bang voor witte haren op de schoft? Ik merk dat de protector iets naar voren trekt als mijn paard zijn hoofd naar beneden doet en door de stof worden zijn haren afgeschuurd omdat die in de “raten” worden getrokken. Ik heb de deken nu een paar dagen afgelaten maar hij heeft wat prik bultjes dus toch maar weer om gedaan. Misschien een idee om er nog een stukje gladde stof in te naaien zodat de deken gewoon over de schoft heen glijdt? Snap eigenlijk sowieso niet waarom Horseware dat niet al standaard heeft gedaan.

La Vie en Rose 

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:42

xSCWx schreef:
@Palltin waarom ben je bang voor witte haren op de schoft? Ik merk dat de protector iets naar voren trekt als mijn paard zijn hoofd naar beneden doet en door de stof worden zijn haren afgeschuurd omdat die in de “raten” worden getrokken. Ik heb de deken nu een paar dagen afgelaten maar hij heeft nu wat prik bultjes dus toch maar weer om gedaan. Misschien een idee om er nog een stukje gladde stof in te naaien zodat de deken gewoon over de schoft heen glijdt? Snap eigenlijk sowieso niet waarom Horseware dat niet al standaard heeft gedaan.


Witte haren is eerder drukplekken denk ik?

Ik naai idd ook over de schoft en schouders nog een stuk zachte stof. Wat normaal de vorm van een borstbeschermer heeft. Dat stuk.
En bij de staart ook. Want met schuren was daar vorig jaar een enorm stuk tot de staartwortel weg, omdat dat zo hard is.

xSCWx
Berichten: 7055
Geregistreerd: 21-02-07

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 22:43

@Slmt9 en dat is ook bij de protector dat je dat doet? En welke stof gebruik je dan?

La Vie en Rose 

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:50


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:04

Iemand tips voor de fijnste maskers?

Ik heb nu de LeMieux Gladiator masker, maar die zit in seizoen 2 en ik kan voor de 5e keer de oren weer vast gaan naaien, en ik heb absoluut geen sloper. Een stalgenootje heeft mijn oude Shires en die gaat ondertussen z’n 5e zomer in, maar de Lemieux gaat dat niet redden :+
Daarbij krijgt ze er nu al schuurplekjes van, dus ik wil een andere.

Mijn enige eis is een sluiting. Ik heb een paard dat het om trekken van zo’n dicht masker niet zo tof vind. Klittenband of een rits aan de onderkant o.I.d. Is prima.

Ik heb wat van Lycra gezien, hoe warm en zweterig is dat in de zomer? Hoe is jullie ervaring met schuurplekken ervan? Stel je hebt een rits, prikt die dan niet in de kaak?

I am because you were

MyWishMax

Berichten: 25247
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:07

Kan je geen masker zonder oren pakken?
Hier ook altijd problemen met de oren, ook bij oornetjes. Ze heeft geen grote oren, de lengte is altijd goed of te groot, maar de aanzet is breed en alles is gemaakt voor langere dunnere oren. :+
Ik heb nu een masker van divoza en die blijft verrassend genoeg al 2 of 3 jaar heel, terwijl de duurdere merken daarvoor toch steeds kapot gingen bij de oren idd.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:34

Ik vind de lycra maskers het fijnste. Sluiten mooi aan en zijn het moeilijkste af te krijgen in onze ruinenkudde.
Enige nadeel is dat als ze schuren tegen een houten paal, er eerder gaatjes komen in lycra of de maasstof. Maar ik plak er dan een nieuw stukje lycra of naai er en stukje gaas onder.

Met voerbeloning is het best makkelijk om je paard te leren dat een masker heel leuk kan zijn. Mijn paard steekt al zelf zn neus door het masker en wacht rustig tot alles goed zit over de ogen en de oren.

En anders de shires ook proberen?

Oren knip ik er sowieso altijd af. Die worden als eerste gegrepen in de kudde.

Kasmir

Berichten: 5430
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - Deel 5.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:38

Ik vind zelf de cashel crusader maskers altijd erg fijn.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslandse paarden in Zweeds Lapland.

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:42

Ik zweer bij de shires, mijne gaat nu ook al weer de derde zomer in. De Cashel Crusader is ook een fijn masker overigens.

"Een draver, is gaver" :D

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:49

Oh sorry, ik dacht dat ik in het zomereczeem topic zat _O- Zonder oren kan dus niet, helaas. Dan word alles open geschuurd. -O-

Ik ga wel even de opties bekijken! kapot getrokken hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn. Ze zitten buiten absoluut niet aan elkaar te trekken. Die van mij rent al bijna weg als er ook maar iemand naar haar kijkt :+
Ik vraag me ook wel af hoe ze de oren van de Lemieux steeds kapot heeft, maar ik vermoed schuren.

Edit: meteen maar door gepakt en een Lycra met rits en de Cashel besteld. Ik ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door prugelpiet op 18-05-23 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

I am because you were

Spenk
Berichten: 21741
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 08:55

Ik vind shires het fijnste!

Hier toch maar een bucas buzz off x besteld. De protector geeft schuurplekken aan de schoft :+

Dus ik ga maar weer terug naar bucas.

Dus als er iemand interesse heeft in een rambo protector met v sluiting 6.3 :+ heeft in de voering wel paar scheuren wat altijd heel snel bij rambo gebeurt. Maar de deken zelf is helemaal heel en goed.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:27

xSCWx schreef:
@Palltin waarom ben je bang voor witte haren op de schoft? Ik merk dat de protector iets naar voren trekt als mijn paard zijn hoofd naar beneden doet en door de stof worden zijn haren afgeschuurd omdat die in de “raten” worden getrokken. Ik heb de deken nu een paar dagen afgelaten maar hij heeft wat prik bultjes dus toch maar weer om gedaan. Misschien een idee om er nog een stukje gladde stof in te naaien zodat de deken gewoon over de schoft heen glijdt? Snap eigenlijk sowieso niet waarom Horseware dat niet al standaard heeft gedaan.


Vorig jaar had ie de amigo bug buster om, maar die was achteraf een maat te groot en trok naar achter en strak op de schoft. Omdat hij ivm een wond onder de vliegendeken een slinky droeg is het heel lang goed gegaan tot ik de slinky af liet…toen had ie kale plekjes op z’n schoft waar nu op 1 plek witte haren zijn ontstaan…
Ik zat er idd ook aan te denken om iets zachts en glads in de deken te naaien, wat jij schrijft dacht ik vanmorgen ook: waarom zit er geen voering op dat gedeelte en wel aan de voorzijde.. :?

@Slmt, de staartflap is toch al gevoerd?

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

mavantos

Berichten: 3583
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:18

mavantos schreef:
mavantos schreef:
Voor een paard dat een beetje sloopt raad ik de Rambo Supreme turnout Lite absoluut af. Mijn paard heeft na één dag al stiksel van het klittenband los. Dat lukte hem met de goedkoopste regendekens nog niet eens zo snel en deze kost €450...



Ik heb het deken vorige week ontvangen. Heb Hypostore ook een bericht gestuurd dat ik het bijzonder vindt. Maar mijn paard heeft natuurlijk wel een beetje aan het deken getrokken, dus of ze er wat mee kunnen denk ik niet.

Heb gisteren het deken aan de voorkant maar ingesmeerd met cribox... Is bij andere dekens nog nooit nodig geweest.


Nog even een update. Ik had contact opgenomen met Hypostore om toch even te melden dat het zo snel stuk was gegaan. Aangezien mijn paard er zelf aan had gezeten niet eens perse met het idee voor een compensatie/oplossing, maar meer als melding dat het deken toch niet zo sterk is.

Hypostore heeft contact opgenomen met Horseware en dit valt onder hun garantie. Ik krijg dan ook een nieuw deken opgestuurd. Dat vind ik persoonlijk wel topservice van zowel Hypostore als Horseware +:)+

Kilimanjaro
@puppy_freek

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:20

prugelpiet schreef:
Oh sorry, ik dacht dat ik in het zomereczeem topic zat _O- Zonder oren kan dus niet, helaas. Dan word alles open geschuurd. -O-

Ik ga wel even de opties bekijken! kapot getrokken hoef ik gelukkig niet bang voor te zijn. Ze zitten buiten absoluut niet aan elkaar te trekken. Die van mij rent al bijna weg als er ook maar iemand naar haar kijkt :+
Ik vraag me ook wel af hoe ze de oren van de Lemieux steeds kapot heeft, maar ik vermoed schuren.

Edit: meteen maar door gepakt en een Lycra met rits en de Cashel besteld. Ik ben benieuwd!


Als die ook stuk gaan. Probeer anders een echte eczeemkap. Die hebben dichtere oren en de stof op die oren is vaak ook net wat dikker.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Slmt9

Berichten: 4783
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:27

Pallatin schreef:
@Slmt, de staartflap is toch al gevoerd?


De gebruikte voering is erg dun en gaat snel kapot. De stof is zo sterk dat mijn paard na schuren van zijn staart een hele pluk tm de staartwortel eraf had. Echt een mega kale plek.

Voor:


Afbeelding


En na:

Afbeelding


Het zwarte is verkeerd afgetekend van te voren, dat is dus stift.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers