Ej dekens ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 18:54

Ik heb vorige week voor “ nood” een winterdeken van epplejeck gekocht en die lag wonderwel erg netjes op mijn brede pony.
Nu was ik daardoor best verrast en wil ik ook een lichtere deken hiervan kopen als vervanger voor m’n bucas die al aardig op geraakt is.
Bevallen jullie de ej dekens goed? Ook voor wat langer gebruik? Goed waterdicht?
Ik weet dat ze maar 600 denier zijn, heb m nu alleen een week opgehad voor de kou en zag er nog keurig en droog uit .( 24/7 buiten kudde)
Het is de tolga.


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:56

Hier staan er vrij veel paarden onder en ze gaan ook niet stuk. Nu staan die paarden allemaal niet in een slopers groep. Ik zie al een paar paarden een aantal winters onder dezelfde dekens staan, dus ik denk dat ze wel vrij lang mee gaan :j

I am because you were

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:57

Ik heb er wel een paar van de EJ, ze blijven hier goed waterdicht. Heb er eentje met een klein scheurtje en zelfs daar eigenlijk geen water door.

Enkel de sluitingen gaan makkelijk kapot. Heb nu al 2 dekens met kapotte clips vanvoor en laatst ook een bilkoord de sluiting kapot.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 18:58

Super tevreden mee. Zeker voor de bredere paarden.

ik heb ook geen slopers, dat scheelt, maar hier gaan ze altijd een jaar of 4 mee. Dan gaat de voering stuk, dat laat ik ook niet repareren want dan koop ik wel een nieuwe in de aanbieding.

Sluitingen zijn inderdaad niet sterk, maar karabijnhaak er aan en opgelost :)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:05

Ik ben heel tevreden over de Rindal. En dan zeker de 100g variant. Gaat voor de prijs (ik koop ze als er korting is) al hartstikke lang mee en houdt zich goed ook met veel regen. +:)+

Katla frá Wetsinghe (Hrefna x Gnýr) <3 Vargur frá Fensalir (Vaðalda x Glotti) <3 Spútnik frá Aquadraat (Brá x Hannibal)

marleen_88

Berichten: 14045
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 19:11

Ik heb een simpele ongevoerde regendeken, als het de hele dag regent houdt hij het niet.

Veel (oud)stalgenoten hun paarden staan eronder, verschillende voeringen, en zij zijn allemaal zeer tevreden.

Doe wel en zie niet om

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-21 19:58

Ongevoerd hoor ik ( ongeacht merk) wel vaker over doorlekken.
Heb nu een bucas 50 gram maar die zit wel echt vol met scheuren ( nadat pony hier nieuw in de kudde kwam). Die gaat na deze winter in de reserve kast.
Of in de kliko.

Verbaasde me dat de ej deken zo ruim zit, ook
Mooi die splitten en dat de sluiting voor verstelbaar is.

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4162
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:05

Hier ook tevreden, ik heb ze gekocht voor mijn Haflinger (ouderwets breed type waar geen enkele andere deken fatsoenlijk op leek te passen..) en nu draagt mijn Amerikaan ze. Ik denk dat de dekens al minimaal 6 jaar mee gaan... Borstclips inderdaad al wel een paar van moeten vervangen en 1 deken heeft nu een scheur, maar mijn paard is dan ook wel een echte sloopkogel :+

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:14

In het verleden tevreden geweest over de ongevoerde regendekens van EJ. Maar had er nu één (rood) ongevoerd en die bleef met een halve regendag niet waterdicht.

edit: als in, gewoon echt doorlekken.

Caboby
Berichten: 197
Geregistreerd: 23-01-21

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:24

Voor bredere paarden zijn ze inderdaad prima. Mijn smalle pony kan ik die van de EJ niet gebruiken.
Zijn overigens wel hele sterke dekens, behalve de sluitingen inderdaad wat ik hierboven las. Maar meestal koop ik de deken in de aanbieding en maakt m'n tante er een andere/stevigere sluiting aan :')

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:44

Ik ben ook erg tevreden met de EJ-dekens! Alleen de sluitingen gaan inderdaad snel stuk, daar doe ik dan een karabijnhaak aan.

Westhof

Berichten: 2902
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:49

Op mijn Haflinger met brede borst vallen EJ dekens voor geen meter, en ik heb er meerdere geprobeerd.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:51

Wat raar dan?
Ik heb overigens bij mijn tanks wel altijd een grotere maat dan wat de stokmaat aanbeveelt. Maar dat heb ik met andere merken ook.
En dan hangen ze echt niet achter over de staart heen want dat stof is gebruikt op de borst zeg maar :)

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

xSannee

Berichten: 4345
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 10:57

Hier ook tevreden over de EJ dekens! Heb een 0 en 100 grams, volgens mij de Rindal.

Dekens gaan al.. 4 jaar mee? Zien er nog top uit & lekken echt nooit door, ook niet met veel regenval.

De sluitingen heb ik ook nog niet vervangen trouwens, maar ik heb ook wel een nette pony moet ik zeggen haha.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:15

Hier ook super tevreden! Heb een roze winterdeken van Ej (200 grams).

Deze heb ik tweedehands gekocht i.v.m slopende pony. Dus is bij vorige eigenaar al een tijdje meegegaan en hij is nog steeds top.

Pony vind het heerlijk om midden in de modder te rollen of in volle regen te blijven staan en ze is altijd kurkdroog.

Dit is de deken (hals is van een ander merk) hij hoort hier roze te zijn, dus je kunt wel zien hoeveel ze van modder houd. :+ Hieronder was ze kurk droog.
Afbeelding

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:28

Hier ook tevreden over de pasvorm op haflinger. Maar er zijn wel verrschillende modellen (je moet dus de versie met loopsplit voor een breed paard is mijn ervaring).
Afbeelding (hals is niet van ej, maar past er wel op! :))

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:33

Mijn bucas dekens gaan nog sneller kapot dan mijn ej dekens :+

Mijn ej deken is al 4 jaar oud, en mijn bucas 2 jaar..

Mijn ej deken is de combo 200gram.
En mijn Bucas is de freedom turnout 150gram.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:34

Ik ook erg tevreden, blijven goed waterdicht, tenzij het echt de hele dag zeikt van de regen. Maar dan meer sijpelen bij de hals.

De clipjes bij de achter benen zijn wel bagger vind ik, of het ligt aan mijn paard. Ik doe er zelf een aan of knip de clip eraf en knoop gewoon

Gameboy (Lord Leatherdale x Negro) B+12(PR 201), L1+9 (PR 198.5)
Cassandra B+10(PR 199), L1+11 (PR 200), L2 + 9(PR 189)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:37

Ik heb tot nu toe alleen de vliegendekens ( of ekzeemdekens ? ) van de EJ. Die blinkende grijze met een oranje biesje 8-)
Super tevreden over ! Gewoon heel comfortabel voor alle modellen paard :D

xCynthiaVos

Berichten: 1051
Geregistreerd: 14-02-13
Woonplaats: 't Harde.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 11:38

Tango1979, ja dat is wel een puntje. Ook is een clipje aan de voorkant gebroken. ik heb een karabijnhaak aan zitten nu en werkt goed.

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:02

Afbeelding

Afbeelding

Ej dekens zijn de enige die goed liggen bij m’n pony :') . De sterretjes gaat nu voor het 5e seizoen mee, maar die begint nu wel slecht te worden. Dus die gaan we vervangen.

Afbeelding

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Muze
Berichten: 5262
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-21 13:44

Fijn al die goeie recensies. Komt er mooi nog een 100 grams bij en kan de Bucas weg. Die begint ook krap te worden en zit vol scheuren nu

SuusEquus
(Sport)massage, lymfedrainage, acupressuur (io)

FriesWytske
Berichten: 9897
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 13:49

Hier zeer ontevreden over de dekens van EJ. Hij was binnen 2 maanden stuk. Terwijl ze de andere dekens minstens 2 seizoenen op kan hebben.

Zorry
Berichten: 1385
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:20

Hier verschillende dekens van ej, en ze gaan bij mij al een jaar of 3 mee. Ook heel de dag in de regen gaat goed.
Van de week een ander merk gekocht omdat ik hem snel geleverd moest hebben, en binnen dag beide bilkoorten kapot.

Dogs Of Dylano's
Staffordshire bull terrier.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Ej dekens ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 14:30

Hier ook meerdere ej dekens. Liggen tegenover dekens in dezelfde prijscategorie echt het best. Gaan intussen ook al een aantal jaren mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers