Mijn oudere shetlander heeft het erg zwaar met het opwarmende klimaat. Ze maakt een vacht aan welke goed is voor een Siberische winter, afgelopen winter zat ze hier ook al mee. Ze heeft het met regelmaat dusdanig warm dat ze zonder inspanning zweet. Als ik haar meeneem voor een wandeling staat t schuim tussen de billen, nek, oksels en op de buik.
Nu ben ik zelf niet pro scheren als je paard 24/7 buiten loopt en al helemaal niet als het een weidemaatje is. Maar dit vind ik wel erg sneu en ik zie dat ze echt last van de vacht ondervindt. Gezien het opwarmen van het klimaat zal dit wel toekomst zijn ook. Ze is verder gewoon gezond hoor, geen reden tot verdenken van ppid etc. Ze zal de enige shet die hiermee zit ook niet zijn.
Ik vroeg me dan ook af of er hier ook mensen zijn welke hun (oudere) shetlander 24/7 buiten hebben staan maar wel rond deze tijd borst/jachtpatroon/alleen het bovenlijf eraf scheren? En welke deken van hoeveel gram je dan op hebt liggen in zowel de herfst als de winter?
Bedankt