Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 12:05

Aangezien mijn haflinger zo goed is afgevallen passen haar dekens van vorig jaar niet meer :+
En nu ben ik dus opzoek naar wat anders.

Vorig jaar de amigo bravo met liners gehad maar bevalt eigenlijk toch nog niet optimaal. Ook vind ik dat er wel snel gaatjes in de deken komen door de andere paarden.

Kwam ook de Bucas turnout tegen maar werkt die ook echt zo goed kwa temperatuur bij geschoren paarden? Lees zoveel wisselende verhalen
Nu ben ik benieuwd wat jullie hebben aan dekens en hoe deze bevallen *\o/*

Afbeelding
Even een fotootje voor het idee hoe ze eruit ziet

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:23

Als je wel tevreden bent over horseware, maar de amigo niet stevig genoeg vind, zou je kunnen kijken naar de rhino of rambo lijn, die zijn duurzamer :)
Over Bucas ben ik zelf niet echt te spreken, na een lekkende deken van 2 weken oud, is er ontzettend moeilijk gedaan door hun wbt garantie. Uiteindelijk is het goed gekomen, maar vrnl te danken aan de goede service van de ruitersportzaak waar de deken is aangeschaft...

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:33

Ik heb Weathetbeeta voor mn haflinger.
Heb er een paar in verschillende diktes, de gevoerde ook met afneembare hals.
En soms als t echt koud wordt gebruik ik mn oude horseware liners er nog onder, ik gebruik dan het klittenband waar ook de hals aan zit/kan om de voorkant vast te maken.

Mijn oude pony neemt nog wel eens de deken van de jongere vol tussen zn tanden tijdens het spelen, maar heb nog geen gaatjes in de stof gezien.

Dekens zijn nu 3-4 jaar oud.

Ik heb wel de stevigere en dus duurdere modellen, ik denk dat je met de goedkopere dekens hetzelfde probleem hebt als met de Amigo, dat de stof minder sterk is dan van de duurdere modellen.

wildwestwill

Berichten: 433
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:38

kijk voor 1200 din dat zijn dicht gewoven dekens , veel merken hebben deze .
600 din is meest gebruikelijk maar zijn minder draden per cm2 en daarom niet zo stevig
vergelijkbaar met een panty en majo

Straww_

Berichten: 1539
Geregistreerd: 27-12-10
Woonplaats: Midden van het land

Re: Ervaringen en ideeën goede regen/winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:47

Ik ben uitermate tevreden met de Bucas Smartex Rain ('gewone' versie, er is ook medium of extra geloof ik). Die deken is gemaakt van ballistic nylon en overleeft ook de sloper in de paddock :+ Ligt ook mooi op mijn smalle paard.

Ga je je paard scheren? De medium of extra zijn 150 en 200 gr geloof ik, anders kan je er ook nog een liner onder doen van Bucas.

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:49

Bucas is wel een deken met specifieke pasvorm, het past of het past niet en dan zit die deken ook echt niet goed. Mocht je deze willen kopen, check dan goed of de deken ook fijn zit bij de boeg/schouders.
Die temperatuurrange is voor ongeschoren paarden.

Liners hou ik ook niet van, ze zitten op een of andere manier nooit fijn. Ik heb gewoon verschillende dekens in verschillende diktes, van 0 gram tot 400 gram.
De fijnste vind ik de wug's van Rambo, maar daar hangt ook een prijskaartje aan helaas.

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 13:18

ingvdh schreef:
Bucas is wel een deken met specifieke pasvorm, het past of het past niet en dan zit die deken ook echt niet goed. Mocht je deze willen kopen, check dan goed of de deken ook fijn zit bij de boeg/schouders.
Die temperatuurrange is voor ongeschoren paarden.

Liners hou ik ook niet van, ze zitten op een of andere manier nooit fijn. Ik heb gewoon verschillende dekens in verschillende diktes, van 0 gram tot 400 gram.
De fijnste vind ik de wug's van Rambo, maar daar hangt ook een prijskaartje aan helaas.


Hoe gaat het met de wug en manen? Mijn amigo bravo schuurt namelijk behoorlijk in haar manen met de sluitingen van de hals. Ze heeft al niet zo heel veel dus ben er zuinig op :D En is de halve hals warm genoeg in de winter als ze half geschoren zijn?

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 13:18

wildwestwill schreef:
kijk voor 1200 din dat zijn dicht gewoven dekens , veel merken hebben deze .
600 din is meest gebruikelijk maar zijn minder draden per cm2 en daarom niet zo stevig
vergelijkbaar met een panty en majo

De amigo deken die ik had is al een 1200 denier :(

Colinda20

Berichten: 322
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: neede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 13:27

Marije_jiplover schreef:
Ik heb Weathetbeeta voor mn haflinger.
Heb er een paar in verschillende diktes, de gevoerde ook met afneembare hals.
En soms als t echt koud wordt gebruik ik mn oude horseware liners er nog onder, ik gebruik dan het klittenband waar ook de hals aan zit/kan om de voorkant vast te maken.

Mijn oude pony neemt nog wel eens de deken van de jongere vol tussen zn tanden tijdens het spelen, maar heb nog geen gaatjes in de stof gezien.

Dekens zijn nu 3-4 jaar oud.

Ik heb wel de stevigere en dus duurdere modellen, ik denk dat je met de goedkopere dekens hetzelfde probleem hebt als met de Amigo, dat de stof minder sterk is dan van de duurdere modellen.


Zou ik mogen vragen welke serie jij hebt?

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:29

Als je qua pasvorm tevreden bent over de Amigo zou ik Rhino of Rambo proberen. Die zijn steviger en zie ik hier op stal jaren meegaan. Ik heb Amigo waar ik erg tevreden over ben maar mijn paard staat niet bij slopers.

Popstra
Berichten: 13727
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:31

De Bucas Smartex heb je ook met big neck. Voor de paarden met iets meer front. Wellicht die goed op je Haf ligt. Fijne functionele dekens zijn dat.