Buitenbak erg nat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Buitenbak erg nat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:20

heey
ik wist niet waar ik het moest plaatsen maar daarom plaats ik het hier.

Bij mijn 2 verzorgpaarden hebben wij alleen een buitenbak hier hebben de paarden 24/7 toegang toe en nog heel stuk padock en als weer toelaat gras.

De bak word dus veel gebruikt eigenlijk.
De bak is eigenlijk goed droog alleen op de hoefslag ligt water dus als het veel regent moeten we weer op de binnenhoefslag rijden en er is 1 hoek helemaal nat daar liggen plassen.


Iemand enig idee wat je er aan zou kunnen doen?


Bowo
Berichten: 2810
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Buitenbak erg nat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:24

Voor de plassen kun je misschien een geultje graven naar een lager gelegen gebied buiten de bak, maar verder is een bak die veel gebruikt wordt (door de paarden die daar vrij bewegen) vaak moeilijk om echt mooi te houden. Dan zou je veel werk moeten stoppen in het onderhoud, veel slepen.

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-18 12:26

Bowo schreef:
Voor de plassen kun je misschien een geultje graven naar een lager gelegen gebied buiten de bak, maar verder is een bak die veel gebruikt wordt (door de paarden die daar vrij bewegen) vaak moeilijk om echt mooi te houden. Dan zou je veel werk moeten stoppen in het onderhoud, veel slepen.



ik ga dat ook door geven bij de eigenaar. de geultjes hebben wij al op meerdere plekken.


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:02

Als het puur zandbodem is kun je ‘m voor de winter wat dieper los laten trekken, dat doen wij ook meestal op stal en dan kan ‘ie weer wat water hebben in de natte periode.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Iris94 en 25 bezoekers