Hoe zelf warm blijven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:45

Sophievhouw schreef:
Een thermoskan mee met thee :9



Haha, goeie

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:46

Janneke2 schreef:
Die thermo legging onder de spijkerbroek noem ik mijn geheime wapen... ;)

Verder werken chaps erg goed bij mij tegen koude tenen.

En een feit: je verliest als mens vrij veel warmte via je schedeldak: alle warmte die je met een fijne muts binnenshuis houdt, scheelt in koude vingers en tenen. (= Bij het warmhouden kiest je lichaam eerst voor je hoofd, dan je romp/ buik en daarna de 'uitsteeksels'.)

Verder fiets ik naar stal, dat scheelt.
Veel warmer dan de scooter (en per e-bike ben niet echt langzamer).

Wel is het zaak om er op te letten dat ik niet te bezweet word - op lesdagen neem ik een droog T shirt mee en daar hijs ik mij in op een zekere plaats... (Die is gelukkig verwarmd.)




Goed te weten, thanx!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:49

Arashah schreef:
ik draag al sinds een maand thermo kleding :') Ik weet zelf niet hoe ik de winter overleven moet :brr:

Toen ik nog een paard had, had ik in de winter altijd thermokleding aan en een skibroek. de broek was echt mijn Redding. jassen had ik 2 stuk aan.

Vraag niet hoe ik eruit zag :') helaas ook geen foto _O-



Haha, jammer had ik wel willen zien |(
Laatst bijgewerkt door RiverHunter op 02-11-18 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 23:49


RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:50

san4nie schreef:
Jester_ schreef:
https://m.kramer.nl/Paard/Rassen/IJslan ... all-Holdur

Dit lijkt mij echt geweldig, wie probeert het uit!!


Ik rijd met een bodyprotector.. wordt een beetje te warm denk ik {:}



Ja haha, wat ik het vervelende vind is dat ik het heel erg koud krijg maar als ik me te warm aankleed en teveel bezig ben dan krijg ik het heel benauwd juist en dan doe ik mijn jas uit en dat is weer veelste koud

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-18 23:51


Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:00

RiverHunter schreef:
san4nie schreef:

Ik rijd met een bodyprotector.. wordt een beetje te warm denk ik {:}


Ja haha, wat ik het vervelende vind is dat ik het heel erg koud krijg maar als ik me te warm aankleed en teveel bezig ben dan krijg ik het heel benauwd juist en dan doe ik mijn jas uit en dat is weer veelste koud
[/quote]

Ik zorg dus altjd voor veel laagjes. Ik heb het als ik bezig ben ook snel warm, op die manier kan ik dan even een shirtje uitdoen ipv direct mn jas...

Ik loop overigens al wel weken met mn handschoenen aan, maar ik heb ook snel vingerkloven.

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:19

Ja als ik bezig ben is een thermoshirt, pully, vest en bodywarmer vaak wel lekker. Kan dan vest of bodywarmer uit doen.
Heb vaak ook standaard een softshell jasje en bodywarmer in de auto liggen. Kan ik makkelijk wisselen.

lisawouda93
Berichten: 145
Geregistreerd: 13-06-11

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:32

Voor koude tenen doe ik stukjes zig zag watten er tussen en om iedereen teen. En dan gewoon een paar sokken aan .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:33

Hier qua kleding als het echt koud wordt:
Cap, band om mijn hoofd die mijn oren warm houdt, sjaal, thermoshirt, shirt, vest, softshell, jas (ik heb een skijas als paardenjas, heerlijk!), handschoenen, thermolegging, thermorijbroek of dikke rijbroek, sokken, paardrijsokken en dan de jodphurs :D

Alleen mijn vingers, tenen en neus willen dan nog wel koud worden. :') Maar die worden altijd snel koud!

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:13

Decathlon kipwarm is mijn redding voor pijnlijke benen, en een maatje groter besteld zodat ik met mega koude temperaturen nog een legging kan dragen

Alleen mijn voeten en handen tijdens het rijden zijn nog een probleem e

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 14:28

Mijn tip is niet bezuinigen op materiaal! Kies duurzame natuurlijke producten die houden je beter warm dan kunstmatige stoffen. Ik heb in de winter in Noorwegen gewoond en heb daar mijn thermokleding uit Nederland (polyester) weg gedaan, het ademt niet en houd beperkt warm. Ik ben erg blij met merinowollen dunne handschoentjes, sokken en onderkleding. Ik had in Noorwegen zeer zelfden een dikke jas alla de Kramer die net voorbij kwam :+ meestal een onderschirt, vest en winddichte laag. Beweegt ook nog is fijner dan die dikke kleding ;)

Heb je wel een beperkt budget kijk dan is bij militaire shops, die verkopen nieuwe en tweedehandse kleding uit verschillende landen. Kwaliteit voor een fijne prijs :)

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-18 19:10

Cheminee schreef:
Decathlon kipwarm is mijn redding voor pijnlijke benen, en een maatje groter besteld zodat ik met mega koude temperaturen nog een legging kan dragen

Alleen mijn voeten en handen tijdens het rijden zijn nog een probleem e




oeh! Die kende ik niet, die ga ik gelijk bestellen, thanx

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:18

Wol, wol en nog eens wol :j

Als je al begint met lekker wollen onderkleding (zie bvb. www.dilling.nl ) dan is de basis al goed +:)+
Daar nog laagjes wol overheen en je bent heerlijk warm, zonder dat het snel zweterig wordt want het ademt goed.

En zelf ben ik dol op bodywarmers. Ook weer van wol ;) Dan is je romp heerlijk warm en het zweet breekt je niet meteen uit als je lekker bezig bent omdat je niet helemaal rondom ingepakt zit. en je behoudt de bewegingsvrijheid van je armen *\o/*

Pas als het echt winters koud wordt dan doe je lekker een compleet wollen jas aan. Of naar de paarden iets waterdichts ;)

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:36

Ik lees mee, ik wil een thermobroek kopen, maar welke….. zucht. Hij mag niet strak zitten want dan krijg ik weer zere knieen. Nu heb ik het nog niet koud; gister en vandaag in het bos gereden met een shirt met lange mouwen en een bodywarmer (van Welkoop, mooi en niet duur)erover. En als het heel koud is doe ik mijn bodywarmer onder mijn winterjas. Ik lijk dan wel een wandelend vierkant hok met 2 van die dunne stokkies eronder vandaan…(benen). Kan me niks schelen. En in beweging blijven helpt bij mij ook, dan gaat het echt wel.

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:01

Rubs schreef:
Ik lees mee, ik wil een thermobroek kopen, maar welke….. zucht. Hij mag niet strak zitten want dan krijg ik weer zere knieen. Nu heb ik het nog niet koud; gister en vandaag in het bos gereden met een shirt met lange mouwen en een bodywarmer (van Welkoop, mooi en niet duur)erover. En als het heel koud is doe ik mijn bodywarmer onder mijn winterjas. Ik lijk dan wel een wandelend vierkant hok met 2 van die dunne stokkies eronder vandaan…(benen). Kan me niks schelen. En in beweging blijven helpt bij mij ook, dan gaat het echt wel.


Ik heb de kipwarm van decathlon. Echt warm!

merijn06

Berichten: 183
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 00:05

Cambo_L schreef:
Verschilt bij mij of ik de scooter of auto pak. Standaard een sportshirt (evt nog thermo shirt en daarover een dik vest, met rijden evt nog mijn lekkere hv polo jack. Maar op de scooter en op stal bezig zijn trek ik mijn half lange skijas aan, thermo legging, dikke rijbroek en wol gevoerde regenlaarzen met dikke wollen sokken :Y)


Maar ik vraag me af hoe ik deze winter ga overleven op stal.. las vanmiddag een artikel die temperaturen rond de -20 voorspellen in februari :brr:

In Nederland?! :brr:

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 00:07

Niet. Daarom besloten deze winter geen paarden bij te rijden.
:(

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 00:14

Ik droeg altijd een thermobroek onder m’n rijbroek met skisokken, maar met gewone rijsokken willen m’n laarzen al niet dicht dus dit wordt afzien :+
Heb nu wel handschoenen met fleece erin gekocht. Vandaag getest en het is in ieder geval warmer dan m’n normale.

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 21:12

Ik heb ook thermo-ondergoed voor de koude dagen. Werkt prima! De leren Roeckl winterhandschoenen zijn ook lekker warm.
Hebben jullie nog een goede tip voor een fijne muts? Omdat ik nogal glad steil haar heb glijdt mijn muts steeds omhoog en dan krijg ik weer koude oren. Ik vrees dat ik er eentje met een touwtje of drukknoop onder mijn kin moet hebben.

pmarena

Berichten: 48107
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:23

Zo'n echte vacht muts met oorflappen!
Toevallig net een foto gemaakt voor op een Facebook verkoop groep :D

Afbeelding

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 07:58

Ik heb een bodywarmer waarbij een batterij zit, en die warmt de voorzijde en achterzijde van de bodywarmer op.
En ook zo' n jas. Ik twijfel nog wel of ik de sokken en handschoenen zal bestellen.
Is wel een uitgave, maar O zo lekker warm.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:17

Ik heb laatst een water en wind afstotende broek gekocht waar ook fleece voering in zit, ik vond het nog niet koud genoeg om deze aan te trekken, maar met passen was hij erg warm (broek van de decathlon).

Vorige winter heb ik rond gelopen in 1 thermo legging en een dikke rijbroek. Hogen sokken tot de knie en normale werkschoenen. Echter heb ik sinds dit jaar thermolaarzen en laarzen van NaturesBest van anwb.
Vaak had ik een sportbh aan, omdat dit toch warmer zit... een hempje zonder mouwen, een t-shirt met lange mouwen en dan een dunnen trui met vest er over heen of een dikke trui zonder er iets over heen. En dan gewoon mij winterjas (is een jas gekregen van mijn baas).

Ik heb een hekel aan mutsen, maar die heb ik ook maar gekocht voor aankomende winter. En heb handschoenen vanuit de paardenwereld die erg dik zijn, geen idee welk merk, zou ik even moeten kijken.

Rizette
Berichten: 4366
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Hoe zelf warm blijven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:33

Wie heeft hier de handschoenen van kipwarm van Decathlon? Bevallen die ook goed?

JanneVoss
Berichten: 20
Geregistreerd: 09-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 18:57

ik heb zo'n hand en voet warmers die ik in mijn sokken en handschoenen doe