Wat doen inplaats van rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 13:20

Hey, t is vandaag echt te warm om te rijden en dit is de laatste keer voor de vakantie dat ik mijn verzorgpony's zie dus wil wel iets doen maar weet niet wat? De eigenaar stelde voor om te stappen een half uur maar das ook wel n beetje saai haha, kan wel oefeningetjes doen maar weet niet welke bijvoorbeeld

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:21

Vrijheidsdressuur, grondwerk, naar het bos wandelen, vrijspringen, lange lijnen, longeren, schriktraining, agility, ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:23

Je kan ze ook gewoon even knuffelen en poetsen en verder lekker met rust laten ;) De meeste paarden doe je geen plezier met van alles doen met deze temperaturen (ik zou er zelf geeneens zin in hebben :+ ), en er is niks mis met een tut- en knuffeldagje :D

pateeke
Berichten: 2210
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:31

Samen appelhappen: wie is 't snelst, jij of je verzorgpaard? :)

purny

Berichten: 27480
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:42

pateeke schreef:
Samen appelhappen: wie is 't snelst, jij of je verzorgpaard? :)

_O- gevolgd door de worteltjesrace. Wie kan er sneller achter een wortel aan lopen?

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:51

Niks?
Je hoeft niet perse wat met je paard te doen, dat zit tussen de oren van de mens.
Of je moet je paard 20 uur per dag op stal hebben staan, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je iets wil doen, maargoed, dan zou je al geen paard moeten houden wat mij betreft want dat is dier onwaardig.

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 14:24

hahaha, zie wel wat leuke dingen en ik snap dat niets doen t best is maar ik zie ze de komende 4 weken niet dus wil wel ff nog iets leuks doen

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-18 14:25

BarbaLala schreef:
Niks?
Je hoeft niet perse wat met je paard te doen, dat zit tussen de oren van de mens.
Of je moet je paard 20 uur per dag op stal hebben staan, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je iets wil doen, maargoed, dan zou je al geen paard moeten houden wat mij betreft want dat is dier onwaardig.


ja idd

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:27

1 van de 2 moet beweging hebben, en die word dus met dit weer gelongeerd en krijgt een douche. Die andere krijgt een lekkere verfrissende douche en thats it.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 14:33

Ik ga vanavond even kwartiertje rustig longeren, verder niks. Tussendoor even geweest om te poetsen en afspoelen afgelopen week. Heb nog een keer 's avonds een rustig bosritje gemaakt en ik ga maandagochtend een buitenrit maken naar een plas.
Ze staan lekker buiten, voor hun hoeft het niet echt denk ik.

marietta
Berichten: 160
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: breda

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:39

Uitmesten en zo voort, net als altijd.

Anoniem

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 16:41

Ik was ze en doe hooguit een klein beetje grondwerk (alleen stap). Ze staan de hele dag lekker buiten en met dit weer ga ik ze echt niet pesten door er van alles mee te gaan doen. :n

pateeke
Berichten: 2210
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:43

purny schreef:
pateeke schreef:
Samen appelhappen: wie is 't snelst, jij of je verzorgpaard? :)

_O- gevolgd door de worteltjesrace. Wie kan er sneller achter een wortel aan lopen?


Ja, het is best wel lachen. Maar ook gewoon een leuke activiteit om samen met je paard te doen. Grote flexibele emmer / drinkbak gevuld met water en dan appel erin en happen maar. Paard moet hierbij nadenken en is meestal wel gemotiveerd want kan lekkers verdienen. En het is een prima activiteit met dit weer.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:43

Ik ga dat eens proberen met paardlief. Gehehe.
Kan je ook kleine stukken appel doen ipv een paar hele appels? Anders word het een beetje teveel van het goede

pateeke
Berichten: 2210
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 17:59

SavannahNx schreef:
Ik ga dat eens proberen met paardlief. Gehehe.
Kan je ook kleine stukken appel doen ipv een paar hele appels? Anders word het een beetje teveel van het goede


Uiteraard. Ik zou wel niet kleiner gaan dan 1/4e (om mee te starten).
Om het moeilijker te maken kan je ook de (stukken) appel op (plastic) schaaltjes of zo leggen (die uit zichzelf niet zinken). Paard moet dan nog voorzichtiger happen. Wel goed opbouwen en niet dadelijk te moeilijk beginnen als je paard het nog nooit gedaan heeft.

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 18:06

pateeke schreef:
SavannahNx schreef:
Ik ga dat eens proberen met paardlief. Gehehe.
Kan je ook kleine stukken appel doen ipv een paar hele appels? Anders word het een beetje teveel van het goede


Uiteraard. Ik zou wel niet kleiner gaan dan 1/4e (om mee te starten).
Om het moeilijker te maken kan je ook de (stukken) appel op (plastic) schaaltjes of zo leggen (die uit zichzelf niet zinken). Paard moet dan nog voorzichtiger happen. Wel goed opbouwen en niet dadelijk te moeilijk beginnen als je paard het nog nooit gedaan heeft.


Goeie tip en leuk! Ga ik eens proberen!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Wat doen inplaats van rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 09:25

Ik heb trouwens gewoon ff met ze gestapt, ze vonden het volgensmij juist wel lekker want ze gingen veel briesen. Die andere dingen zoals worteltjes race enz ga ik wel echt n keer proberen XD