Pony wordt gek van vliegendeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Pony wordt gek van vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 21:33

Hoii! Mijn palomino kleurige pony heeft sinds kort ene vliegendeken. Alleen heeft hij er jeuk van want hij rolt super veel. Ook laat zijn vacht los (hij verhaart soort) kan ik de deken beter op of af laten?
Is het zo dat lichte pony's minder last hebben dan donkere pony's?


Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:06

Zou het kunnen dat je pony allergisch is?
Misschien wasmiddel gebruikt waar hij niet tegen kan?

Probeer anders is wat hij zonder deken doet, waarschijnlijk zal hij dan wel veel last hebben van de vliegen en dazen.

Mijn pony zweet heel snel onder een vliegendeken en staat daarom dan ook zonder deken, overdag staat hij toch veel in zijn schuilstal dus dan heeft hij er niet zo n last van

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 22:08

Romeo15 schreef:
Zou het kunnen dat je pony allergisch is?
Misschien wasmiddel gebruikt waar hij niet tegen kan?

Probeer anders is wat hij zonder deken doet, waarschijnlijk zal hij dan wel veel last hebben van de vliegen en dazen.

Mijn pony zweet heel snel onder een vliegendeken en staat daarom dan ook zonder deken, overdag staat hij toch veel in zijn schuilstal dus dan heeft hij er niet zo n last van


De deken is niet gewassen, net nieuw. En er is geen schuilstal op de wei. En nee, wees niet bang als het te warm is (zoals deze dagen in de middag) of als het echt slecht weer dreigt te worden staan ze op stal/padddock

Maar ik heb ook een donkere ezel erbij, en die is dol op z'n deken want doordat hij zo donker is heeft hij vooral last van beestjes
Laatst bijgewerkt door Lianne_xxx op 01-08-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorex

Berichten: 9898
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 22:08

Verharing is trouwens normaal rond deze tijd, dagen worden weer korter dus volgens de paarden is het tijd voor wintervacht. Het rollen kan dus ook van de verharing komen, ik zou zeggen borstel m maar goed om hem van die jeuk te bevrijden.

Alex en Jorie <3

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-18 22:10

Fennadev schreef:
Verharing is trouwens normaal rond deze tijd, dagen worden weer korter dus volgens de paarden is het tijd voor wintervacht. Het rollen kan dus ook van de verharing komen, ik zou zeggen borstel m maar goed om hem van die jeuk te bevrijden.


Bedankt voor je reactie

Heeft iemand anders nog een idee?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Pony wordt gek van vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:22

Wat wil je nog meer weten dan?

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 09:23

Barbet schreef:
Wat wil je nog meer weten dan?


Wat jullie mening is :)

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:29

Lianne_xxx schreef:
Barbet schreef:
Wat wil je nog meer weten dan?


Wat jullie mening is :)


Dat lijkt me onmogelijk om daar een mening over te hebben.
Je pony rolt omdat hij een vliegendeken op heeft.
Dan zou ik, wat hierboven al staat, de vliegendeken niet meer opdoen.
En kijken hoe het dan gaat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:32

Lianne_xxx schreef:
Romeo15 schreef:
Zou het kunnen dat je pony allergisch is?
Misschien wasmiddel gebruikt waar hij niet tegen kan?

Probeer anders is wat hij zonder deken doet, waarschijnlijk zal hij dan wel veel last hebben van de vliegen en dazen.

Mijn pony zweet heel snel onder een vliegendeken en staat daarom dan ook zonder deken, overdag staat hij toch veel in zijn schuilstal dus dan heeft hij er niet zo n last van


De deken is niet gewassen, net nieuw.


Ik heb ooit een vliegenmasker gehad waar pony veel van ging jeuken, en een dag later was zijn hele hoofd kaal! :oo Bleek allergisch te zijn voor een gebruikt anti-vliegenmiddel dat verwerkt was het masker. Soms zijn dekens geïmpregneerd met anti-vliegenmiddel en daar kan je pony ook allergisch voor zijn. En anders vindt hij het misschien niet leuk. Dan laat je hem bloot, of met vliegenspray.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 11:46

Rije schreef:
Lianne_xxx schreef:

De deken is niet gewassen, net nieuw.


Ik heb ooit een vliegenmasker gehad waar pony veel van ging jeuken, en een dag later was zijn hele hoofd kaal! :oo Bleek allergisch te zijn voor een gebruikt anti-vliegenmiddel dat verwerkt was het masker. Soms zijn dekens geïmpregneerd met anti-vliegenmiddel en daar kan je pony ook allergisch voor zijn. En anders vindt hij het misschien niet leuk. Dan laat je hem bloot, of met vliegenspray.


Bedankt!

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:10

Past de deken wel goed? Niet iedere deken past bij elk model paard. Het kan zijn dat 't gewoon niet prettig zit.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

silvia58

Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Re: Pony wordt gek van vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:40

Ik zou de deken ff wassen en het dan nog eens proberen. Neutraal wasmiddel
en geen wasverzachter. Goed dat je er wel aandacht aan schenkt TS +:)+

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 14:50

Koper schreef:
Past de deken wel goed? Niet iedere deken past bij elk model paard. Het kan zijn dat 't gewoon niet prettig zit.


Hij past prima.

Misschien even belangrijk om te weten voor iedereen, eind winter kreeg hij ook onwijs jeuk van z'n winter/regendeken.

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:58

Maak eens een foto van pony met deken?
Misschien toch te warm.gaat zweten en door rollen van het zweet af willen komen

hwn
Berichten: 4653
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:00

Ik heb er hier ook nog één gehad die van een staldeken zijn schoft kapot schuurde. Beestje bleek luizen te hebben, en die amuseerden zich natuurlijk te pletter onder die warme deken. Mss is dat een verklaring voor de jeuk? Al zou ie dan zonder deken ook jeuk hebben, maar een wasbeurt met iets tegen zo'n beestjes, zal mss de vliegen ook wat afhouden?

Ik zou de deken ook aflaten.

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 16:43

hwn schreef:
Ik heb er hier ook nog één gehad die van een staldeken zijn schoft kapot schuurde. Beestje bleek luizen te hebben, en die amuseerden zich natuurlijk te pletter onder die warme deken. Mss is dat een verklaring voor de jeuk? Al zou ie dan zonder deken ook jeuk hebben, maar een wasbeurt met iets tegen zo'n beestjes, zal mss de vliegen ook wat afhouden?

Ik zou de deken ook aflaten.


Zonder deken heeft hij geen jeuk

ellepel schreef:
Maak eens een foto van pony met deken?
Misschien toch te warm.gaat zweten en door rollen van het zweet af willen komen


T lukt niet om een foto erin te plakken ofzo haha.maar als je kijkt op mijn Instagram account @x_horsedonkey_x staat er een foto van hem in mijn verhaal
Laatst bijgewerkt door C_arola op 15-08-18 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 16:47

Mijn merrie gaat met een vliegendeken op als een gek ijsberen bij het hek. Geen rust meer in haar lijf. Heb verschillende dekens geprobeerd, maar geen enkele was goed. Ik heb haar nu dekenloos staan. Ze heeft wel wat bultjes van de steekbeesten, maar staat er nu veel rustiger bij.

Voor ons nooit meer een deken.

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-18 19:30

Domino_2006 schreef:
Mijn merrie gaat met een vliegendeken op als een gek ijsberen bij het hek. Geen rust meer in haar lijf. Heb verschillende dekens geprobeerd, maar geen enkele was goed. Ik heb haar nu dekenloos staan. Ze heeft wel wat bultjes van de steekbeesten, maar staat er nu veel rustiger bij.

Voor ons nooit meer een deken.


Dankjewel!

Popstra
Berichten: 13612
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 07:58

Voor mij ook geen vliegendekens. Zijn vaak synthetisch en paarden zweten er onder. Vandaar het misschien jeukt.
Ik spuit liever liters langhoudende vliegenspray

Ik l*l niet met de wind mee nee...

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Pony wordt gek van vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 08:08

Ik heb iets ontdekt.....ik spuit het halster en de vliegenkap helemaal dik in met flybuster en er komen dan geen vliegen meer.....wel goed elke kant doen anders gaan ze met zijn allen op 1 stukje zitten.

Lianne_xxx
Berichten: 49
Geregistreerd: 15-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-18 14:41

Indestal schreef:
Ik heb iets ontdekt.....ik spuit het halster en de vliegenkap helemaal dik in met flybuster en er komen dan geen vliegen meer.....wel goed elke kant doen anders gaan ze met zijn allen op 1 stukje zitten.


Bedankt!


Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Pony wordt gek van vliegendeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-18 18:39

Als je dat op spuit en het trekt geen vliegen meer aan. Dan hoef je het deken toch ook niet meer op te doen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 7 bezoekers