Welke hoofdkap bij eczeempaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Welke hoofdkap bij eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 10:03

Mijn Boett hoofdkap is aan vervanging toe. Welke hoofdkap gebruiken jullie voor je paard met eczeem?
Ik gebruik geen boett deken meer dus hoef niet persé een boett hoofdkap. Ik gebruik de sweet itch hoody.
Welke bevalt jullie goed?

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke hoofdkap bij eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 10:07


pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 13:25

Die ziet er idd ook fijn uit.
Is deze niet te kort in de nek? Zodat je een bloot stuk nek hebt? Dat is dan bij de boett wel weer mooi lang

Spenk
Berichten: 21768
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Welke hoofdkap bij eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:27

Bij de sweet itch hoody heb je ja geen blote nek ? de deken gaat over de oren.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 13:32

Wij hebben heel veel verschillende merken hoofdkappen (en dekens) gehad. En de Boett hoofdkap komt echt als favoriet uit de bus! Blijft het beste op z'n plek en is mooi lang op de neus en in de nek.
Hij ziet er alleen niet uit vinden wij. Maar paard inpakken is sowieso niet 'mooi' natuurlijk.

Op plaats twee komt een zelfgemaakte hoofdkap van een goedkoop (zo'n zwarte van 10 euro) vliegenmasker. Daar zelf oortjes en een nekflap aan genaaid, van stof van een oude eczeemdeken. Clipje aan de deken en aan de nekflap en gaat ook redelijk goed :)

Wij hebben trouwens nooit een Boett deken gehad, maar dus wel de hoofdkap en zijn daar érg blij mee!

Yvank: bij ons blijft geen enkele deken volledig tot of over de oren zitten, ook de Hoody niet!

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 14:29

pommetje1 schreef:
Die ziet er idd ook fijn uit.
Is deze niet te kort in de nek? Zodat je een bloot stuk nek hebt? Dat is dan bij de boett wel weer mooi lang


Is inderdaad kort in de nek, maar heb net als jou een RSIH en doe de oren er over, dus dan is het niet erg.

Bij mij zelfs een mooie indicatie of ze schuurt, als de oren nog op de plek zitten dan is alles rustig, anders wordt het tijd om opnieuw te smeren.

pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Re: Welke hoofdkap bij eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 20:11

Ik doe de oren er nooit in. Dat past gewoon niet goed, dus ik vouw dat orengedeelte terug, vandaar