Pony kale plekken. Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Pony kale plekken. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-18 22:28

Dag bokkers :) ,

Mijn haflinger van 21 krijgt steeds meer last van kale plekken. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik eraan kan doen? Ze lijkt er verder geen last van te hebben.

Wel lijkt het steeds kaler te worden. Ze heeft het nog nooit eerder gehad. Ze zat nog wel wat dik in haar vacht nog paar weekjes terug.

Iemand ideeën :) ?


Afbeelding

Afbeelding

Sofie (l)


michelleH90

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Pony kale plekken. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:37

1 van mijn ezels wordt kaal geplukt door vogels... Kan dat het geval zijn? Een andere ezel van mij kreeg het door mijten.. Maar dan zien de plekken er wel anders uit dan bij jou op de foto.
En kan het niet door schuren komen? Wat op zijn beurt weer kan komen door het ruien of door luis?

Myrthe_x

Berichten: 247
Geregistreerd: 16-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-18 12:04

michelleH90 schreef:
1 van mijn ezels wordt kaal geplukt door vogels... Kan dat het geval zijn? Een andere ezel van mij kreeg het door mijten.. Maar dan zien de plekken er wel anders uit dan bij jou op de foto.
En kan het niet door schuren komen? Wat op zijn beurt weer kan komen door het ruien of door luis?



Bedankt voor je reactie. Schuren zou kunnen inderdaad. Heb het haar alleen niet zien doen verder. Misschien door het ruien inderdaad of luis. Haar buik wordt ook steeds kaler. Enig idee wat ik er tegen kan doen? En zie je luizen gewoon lopen?

Sofie (l)

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Pony kale plekken. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:13

Luizen hoef je niet te zien. Even de da bellen en vragen of je een middel kan krijgen voor luizen. Daar kun je je paard dan mee wassen. Dan sluit je dat uit. Heeft ze dan na een tijdje nog kale plekken of komen er meer bij dan kun je verder zoeken

15-05-2000 rip shauntay (meisje) 03-05-2013
Chameur 01-03-2013. Dondersteen in hart en nieren
Www.stalaristocraat.nl kerstmuts


michelleH90

Berichten: 32
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Pony kale plekken. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 16:06

Pure kokosolie helpt tegen luis en het kan ook geen kwaad. 1x insmeren en de luizen waren weg bij mijn ezels. 1 grote pot was voldoende voor zeker 2 ezels van 110 en ik denk dat ik er zelfs 3 had kunnen doen. 6 euro bij een natuurwinkel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 9 bezoekers