Welke dazen/vliegenspray is nou echt effectief?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rizette
Berichten: 4372
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 09:08

TinGu schreef:
BrechtCarlos schreef:
@heleenn
Dankje, ik ga er naar kijken!

@TinGu
Is het wel in DU vanuit NL te bestellen?



Nee dat is juist het probleem. Wij halen het bij Kramer in Duitsland. Gelukkig hebben ze 5L tanks dus 1x per jaar een dagje shoppen in Duitsland is genoeg

Ik zag dat Krämer een winkel heeft in Osmmabruck. Op de site is het product niet te vinden maar in de winkel dus wel? Heb je nog enig idee wat de prijs is van 5 liter?

WiPaLa
Berichten: 245
Geregistreerd: 20-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 10:38

Nee dat is juist het probleem. Wij halen het bij Kramer in Duitsland. Gelukkig hebben ze 5L tanks dus 1x per jaar een dagje shoppen in Duitsland is genoeg[/quote]
Ik zag dat Krämer een winkel heeft in Osmmabruck. Op de site is het product niet te vinden maar in de winkel dus wel? Heb je nog enig idee wat de prijs is van 5 liter?[/quote]

Op de site van horsehealth kan je ze ook kopen, die verzenden ook naar NL

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:43

Wat raar dat bremsenbremsen niet in Nederland verkocht wordt als dat zo goed werkt? :roll:

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:49

zwanepol schreef:
Wat raar dat bremsenbremsen niet in Nederland verkocht wordt als dat zo goed werkt? :roll:

heeft waarschijnlijk te maken met de bestanddelen, ultra shield black van Absorbine mag hier ook niet verkocht worden omdat er milieu-onvriendelijke stoffen inzitten

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:56

Heleennn schreef:
zwanepol schreef:
Wat raar dat bremsenbremsen niet in Nederland verkocht wordt als dat zo goed werkt? :roll:

heeft waarschijnlijk te maken met de bestanddelen, ultra shield black van Absorbine mag hier ook niet verkocht worden omdat er milieu-onvriendelijke stoffen inzitten


Dit spul zou dus wel milieu vriendelijk moeten zijn als ik het zo lees.

En ik heb een shop gevonden in Nederland a €23,95 plus nog verzendkosten. Tenzij ik 6 flacons bestel, dan kosten ze €20,- zonder verzendkosten.

Dusssss, als er nog meer mensen interesse hebben in de buurt van Kamperveen :D

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 14:31

Heleennn schreef:
heeft waarschijnlijk te maken met de bestanddelen, ultra shield black van Absorbine mag hier ook niet verkocht worden omdat er milieu-onvriendelijke stoffen inzitten

Utra Shield van Absorbine mag WEL verkocht worden in NL. Maar dan de Europese versie. Deze is aangepast volgens de geldende EU-regels.

Ik verkoop het in mijn shop en dat is gewoon legaal. Voor de moraal-ridders onder ons: ik heb al controle van de NVWA gehad, want iemand had ze "getipt" (lees verklikt) en dan moeten ze onderzoek doen. Maar zoals verwacht, niks aan de hand en ik kreeg een excuses erbij.
Dus wil je LEGALE Ultra Shield, je kunt het krijgen op Cowgirl Store. Op dit label staat idd dat je het niet op dieren mag spuiten, maar dat MOET er gewoon opstaan, verder niks ad hand ;)

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 17:22

CowgirlStore schreef:
Heleennn schreef:
heeft waarschijnlijk te maken met de bestanddelen, ultra shield black van Absorbine mag hier ook niet verkocht worden omdat er milieu-onvriendelijke stoffen inzitten

Utra Shield van Absorbine mag WEL verkocht worden in NL. Maar dan de Europese versie. Deze is aangepast volgens de geldende EU-regels.

Ik verkoop het in mijn shop en dat is gewoon legaal. Voor de moraal-ridders onder ons: ik heb al controle van de NVWA gehad, want iemand had ze "getipt" (lees verklikt) en dan moeten ze onderzoek doen. Maar zoals verwacht, niks aan de hand en ik kreeg een excuses erbij.
Dus wil je LEGALE Ultra Shield, je kunt het krijgen op Cowgirl Store. Op dit label staat idd dat je het niet op dieren mag spuiten, maar dat MOET er gewoon opstaan, verder niks ad hand ;)

Ik woon in België.

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 14:24

Heleennn schreef:
CowgirlStore schreef:
Utra Shield van Absorbine mag WEL verkocht worden in NL. Maar dan de Europese versie. Deze is aangepast volgens de geldende EU-regels.

Ik verkoop het in mijn shop en dat is gewoon legaal. Voor de moraal-ridders onder ons: ik heb al controle van de NVWA gehad, want iemand had ze "getipt" (lees verklikt) en dan moeten ze onderzoek doen. Maar zoals verwacht, niks aan de hand en ik kreeg een excuses erbij.
Dus wil je LEGALE Ultra Shield, je kunt het krijgen op Cowgirl Store. Op dit label staat idd dat je het niet op dieren mag spuiten, maar dat MOET er gewoon opstaan, verder niks ad hand ;)

Ik woon in België.

Is toch EU? Staat volgens de EU regels. Ik stuur het regelmatig naar België, heb veel Belgische klanten, maar ook naar Frankrijk bijv.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Welke dazen/vliegenspray is nou echt effectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:12

dat is goed nieuws dan

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Welke dazen/vliegenspray is nou echt effectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 15:53

Absorbine werkt inderdaad goed. Op de verpakking staat dat het niet geschikt is voor dieren maar dat is dus blijkbaar een eu regeltje zoals hierboven beschreven.

Mijn schoonmoeder heeft dat gelezen en is nu panisch voor dat spul en wil 't niet meer gebruiken :')
Mijn paard heeft geen last van vliegen, die van haar wel.

Daarbij helpt geen enkele spray tegen dazen. Die kunnen namelijk niet ruiken. Tegen de tijd dat ze de spray proeven hebben ze je paard al gebeten dus.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:31

Rizette schreef:
TinGu schreef:



Nee dat is juist het probleem. Wij halen het bij Kramer in Duitsland. Gelukkig hebben ze 5L tanks dus 1x per jaar een dagje shoppen in Duitsland is genoeg

Ik zag dat Krämer een winkel heeft in Osmmabruck. Op de site is het product niet te vinden maar in de winkel dus wel? Heb je nog enig idee wat de prijs is van 5 liter?

Die zit in Lengerich vlak aan de snelweg, super praktisch. Ik weet alleen niet of ze er Bremsenbremse verkopen, via de site kun je wel bestellen: https://m.kraemer.de/Hersteller-Pferdez ... msenbremse maar niet naar Nederland laten leveren (heel gek, je kunt uit 100 verschillende landen kiezen behalve Nederland).

Je zou even kunnen bellen of mailen natuurlijk voor je daar heen rijdt: +49 180 6 949400
https://m.kraemer.de/Service/Kontakt

GigiGlitter

Berichten: 162
Geregistreerd: 07-01-19
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 16:42

Ik kom nou toch echt niet op de naam van dat spul, maar het was een witte pot met en geel etiket met vliegen erop. :') Dat werkte echt súper en stonk niet! Het was een gele gel-achtige substantie die je dan met een sponsje op het paard kon smeren. Wellicht dat iemand anders dit herkent en wel de naam weet haha?

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 19:02

CowgirlStore schreef:
Heleennn schreef:
heeft waarschijnlijk te maken met de bestanddelen, ultra shield black van Absorbine mag hier ook niet verkocht worden omdat er milieu-onvriendelijke stoffen inzitten

Utra Shield van Absorbine mag WEL verkocht worden in NL. Maar dan de Europese versie. Deze is aangepast volgens de geldende EU-regels.

Ik verkoop het in mijn shop en dat is gewoon legaal. Voor de moraal-ridders onder ons: ik heb al controle van de NVWA gehad, want iemand had ze "getipt" (lees verklikt) en dan moeten ze onderzoek doen. Maar zoals verwacht, niks aan de hand en ik kreeg een excuses erbij.
Dus wil je LEGALE Ultra Shield, je kunt het krijgen op Cowgirl Store. Op dit label staat idd dat je het niet op dieren mag spuiten, maar dat MOET er gewoon opstaan, verder niks ad hand ;)


Ik heb vorige jaar de ultra shield in duitsland besteld met een omweg, maar zie nu dat jij het ook verkoopt! Heb je het standaard op voorraad?

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:40

RenateHidden schreef:
Ik heb vorige jaar de ultra shield in duitsland besteld met een omweg, maar zie nu dat jij het ook verkoopt! Heb je het standaard op voorraad?

Ja in principe heb ik het standaard op voorraad. Maar soms gaat het zo snel, dat ik even "uitverkocht" ben. Maar mijn leverancier levert normaal gesproken binnen een paar dagen :j

CowgirlStore

Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 11:47

SuperAssie schreef:
Mijn schoonmoeder heeft dat gelezen en is nu panisch voor dat spul en wil 't niet meer gebruiken :')

hihi :(:) , begrijpelijk maar is niet nodig hoor. Wel een goed idee is om even een klein plekje te testen. Sommige paarden zijn namelijk gevoelig voor van alles en nog wat, dus even testen kan geen kwaad. Maar ik ken heel veel mensen die het gewoon gebruiken (incl ikzelf, nou ja mn paard dan haha) :j

RenateHidden
Berichten: 137
Geregistreerd: 02-04-14
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 12:26

CowgirlStore schreef:
RenateHidden schreef:
Ik heb vorige jaar de ultra shield in duitsland besteld met een omweg, maar zie nu dat jij het ook verkoopt! Heb je het standaard op voorraad?

Ja in principe heb ik het standaard op voorraad. Maar soms gaat het zo snel, dat ik even "uitverkocht" ben. Maar mijn leverancier levert normaal gesproken binnen een paar dagen :j


Oké, dank je wel voor je reactie. Dan ga ik van de weeks een een fles bestellen bij je. Vind het heel fijn spul!

equishoots

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-09-18
Woonplaats: Culemborg

Re: Welke dazen/vliegenspray is nou echt effectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:36

Weet je wat mij altijd opvalt? Er staan op alle verzorgingsmiddelen etc. op wat de ingrediënten zijn behalve op vliegensprays. Weet iemand waarom dit is?

Sambam

Berichten: 53
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: in een gat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 15:48

Een oud stalgenootje van mij gebruikte altijd hertshoorn spray, op agradi te bestellen. Het stonk enorm, maar de beesten bleven wel op afstand :D