Graasmasker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simoneeee

Berichten: 210
Geregistreerd: 04-06-09
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:12

Hier ook sinds vandaag een greenguard. Ik heb er nu een bucas halster om. Deze zijn zacht en licht. Om de neusriem heb ik een bontje gedaan zodat het masker wat steviger blijft zitten en hij niet gaat draaien. Het is vandaag verbazingwekkend goed gegaan. Geen wondjes, niet afgedaan en ze kon er nog aardig mee eten. Met zo'n bloempotmodel wist ze echt geen raad en had ze binnen een paar uur een wond op haar kin..

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 09:50

Die wond op de kin heeft mijn dame ook gehad, maar als ze haar Best Friend draagt dan smeer ik ieder dag als ze op stal gaat haar kinnebak even in met een laagje Sudocrem, en dat helpt het voorkomen.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:45


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 15:20

Die zag ik volgens mij bij ej ook hangen ( goedkoper ook ) Die is toch flexibeler? Ik twijfelde daarover en heb de harde gewoon weer genomen toen.

Valerie_V

Berichten: 1735
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: Steenwijk

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:54

Wat bedoel je met flexibeler? Deze is van rubber en nylon dus opzich wel flexibel en zacht.
Ik ben ze niet bij andere winkels tegen gekomen daar waren ze alleen met een rond vrij klein gat, deze heeft een rechthoekig gat en is ook meer open bij de neus

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:11

greenguard heb ik voor de shet en ben er tevreden mee. Alleen braken de riempjes af en heb ik dankzij bokt vervangen door sporenriempjes

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:24

Valerie_V schreef:
Wat bedoel je met flexibeler? Deze is van rubber en nylon dus opzich wel flexibel en zacht.
Ik ben ze niet bij andere winkels tegen gekomen daar waren ze alleen met een rond vrij klein gat, deze heeft een rechthoekig gat en is ook meer open bij de neus


Hij lag bij Epplejeck en ze waren allemaal wat platgedrukt en je kon ze inderdaad vormen en buigen etc. Die harde ronde kun je niet buigen.

Maar heb die niet gekozen, omdat ik er geen ervaring mee heb, dus gewoon de harde genomen.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 12:43


Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-18 13:22


Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:01

Dat is degene die ook in de eerste link van paardeerlijk staat. Ik heb hem met halsterdeel en ben er blij mee! Voor gekozen ivm tandschade door de meer gangbare modellen, en deze krijgt ze veel minder makkelijk af, al heb ik hem wel met de ‘haflingerhaak’ aan dr manen bevestigd.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 17:38

Nou dacht dat ik het helemaal voor elkaar had
Grasmasker wat ik dus zocht met een mooi halster met bont
Nou binnen een dag was hij kapot (andere paarden )
Heb het gezien ze gaan eraan hangen en trekken
Nu ben ik dus opzoek naar een hufterproof

Die van mij heeft zomereczeem nu gaat hij s avonds nog naar binnen en kan nog zonder deken
Leuk hoor in een groep maar dan wel zonder grasmasker deken en hoefijzers

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:57

Misschien een iets groter vliegenmasker en dat er overheen ofzo? Dan krijgen ze dat halster niet te pakken misschien.

Hier doen ze hem niet af bij de ruin. Maar onze 4 staan altijd in vaste samenstelling 24/7. Wat ik weleens heb gezien dat ze elkaar echt helpen en degene met halster/masker zelf bij degene gaat staan die hem af probeert te trekken.
Nu lijkt hij er vrede mee ye hebben en zit hij meestal nog om als ik kom.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-18 19:06

superpony schreef:
Misschien een iets groter vliegenmasker en dat er overheen ofzo? Dan krijgen ze dat halster niet te pakken misschien.

Hier doen ze hem niet af bij de ruin. Maar onze 4 staan altijd in vaste samenstelling 24/7. Wat ik weleens heb gezien dat ze elkaar echt helpen en degene met halster/masker zelf bij degene gaat staan die hem af probeert te trekken.
Nu lijkt hij er vrede mee ye hebben en zit hij meestal nog om als ik kom.

Dan slopen ze eerst het vliegenmasker
Neusnetjes waren ook niet aan teslepen

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:02

Ruinen? Hier kan ik wel halsbanden om (die rollen ze hoogstens af) voor de sprieten (antivlieg), maar halstertjertrek is heel leuk spelletje. Had hier even uurtje halsters om ivm komst DA voor vaccinaties. Stonden dus naar 2 joepie speelgoed hoofden te kijken.

Hoe dan ook zal daar aan getrokken worden, beste optie nog is dan om ze in te smeren met antibijtpasta en daar offer je beter een halster aan op, kap komt over de ogen en met rollen/schuren/oogjes wrijven kan dat dus niet.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 10:46

tamary schreef:
Ruinen? Hier kan ik wel halsbanden om (die rollen ze hoogstens af) voor de sprieten (antivlieg), maar halstertjertrek is heel leuk spelletje. Had hier even uurtje halsters om ivm komst DA voor vaccinaties. Stonden dus naar 2 joepie speelgoed hoofden te kijken.

Hoe dan ook zal daar aan getrokken worden, beste optie nog is dan om ze in te smeren met antibijtpasta en daar offer je beter een halster aan op, kap komt over de ogen en met rollen/schuren/oogjes wrijven kan dat dus niet.

Welk anti bijtspul werkt ?
Ik had er wat onverdund hertshoorn olie op gedaan werkt ook niet

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 10:50

jessie84 schreef:
Nou dacht dat ik het helemaal voor elkaar had
Grasmasker wat ik dus zocht met een mooi halster met bont
Nou binnen een dag was hij kapot (andere paarden )
Heb het gezien ze gaan eraan hangen en trekken
Nu ben ik dus opzoek naar een hufterproof

Dat lijkt me geen veilige optie voor je eigen paard. Als hij dan zelf een keer blijft hangen met het halster wil je namelijk wél dat het breekt voordat hij zichtzelf ophangt.

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 11:05

Een hufterproof graasmasker ☺

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:55

Ik heb 3 ruinen en 1 merrie, maar ze trekken niet aan zijn halster, dus het zegt allemaal niks hoor. Enige verschil is dat die van ons 24/7 samen staan in vast koppel.

Ik heb een masker vast aan weidehalster met klitteband en zou ook echt niet willen dat hij niet af kan. Meestal zit hij om en soms heeft hij hem af gekregen. Dan ben ik iig blij dat hij zonder schade aan mn ruin af is gegaan. Nadeel is dat ik niet weet hoeveel uren hij dan al zonder staat. Soms zie ik dat wel aan zijn buik :(

Er moet sowieso iets om zijn hoofd en alles is vast te pakken voor een ander paard. Cribox is een optie, maar wel uitkijken bij de huid.

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 19:55

houden jullie het graasmasker dag en nacht aan?

Mijn pony heeft er sinds kort een, maar die wil/kan er niet mee eten, dus ik vind het wel sneu als ze helemaal niets binnenkrijgt. Nu kan ze wel wat spek kwijt hoor, maar helemaal niet eten is natuurlijk niet gezond. Ze staat nu in principe dag en nacht buiten. Ik voer haar wel wat bij.
Hoe doen jullie dat?

Junior2019
Berichten: 2272
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: ergens

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 20:02

Die van mij gaat s nachts opstal
Maar hij kan zelfs hooi eten met zijn masker

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:12

juval schreef:
houden jullie het graasmasker dag en nacht aan?

Mijn pony heeft er sinds kort een, maar die wil/kan er niet mee eten, dus ik vind het wel sneu als ze helemaal niets binnenkrijgt. Nu kan ze wel wat spek kwijt hoor, maar helemaal niet eten is natuurlijk niet gezond. Ze staat nu in principe dag en nacht buiten. Ik voer haar wel wat bij.
Hoe doen jullie dat?


Die van mij heeft de hele dag zijn masker om. Eerst wist hij ook niet wat hij mee aan moest. Toen hij voor het eerst met de masker wou drinken. Schrok hij zo dat het water naar binnen liep, zo zijn neus in. Hij vergaat dus meteen te zuigen :') , dus een paar dagen niet gedronken met masker. Natuurlijk wel als ik er was (even zijn masker afgedaan). Tijdens de jaarlijkse Bqq (paar dagen later) zag ik dat hij kon grazen, drinken en hooi kon eten. Dus gun het tijd is mijn tip. Ze hebben het sneller door dan je denkt ;)

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 20:47

Ik gebruik de Tough One voor een slimme shetlander. 24/7 aan nog geen enkel probleem gehad.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:46

In principe heeft hij hem 24/7 om en loopt 24/7 buiten. Hij eet er ook hooi mee, want daar staan ze grotendeels op.
Ik doe hem af als ik er ben. Ik kijk naar zijn lijf en ons eigen schema. Soms doe ik hem weer om voor ik weg ga en soms laat ik hem af en doet mijn man hem 's avonds weer om. Als hij bijv af was toen ik aan kwam, doe ik hem meestal weer om voor ik weg ga.
Hij kan er alles mee, hooi eten uit netten en een huisje, drinken uit een vlotter bak met bal, gewone ibc vat en gras.

cinniz123

Berichten: 4392
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 18:53

Hier ook 24/7 ermee alleen eerst zonder inlegvel en daarna met.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Graasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:34

Voor de Bokt Wiki ben ik op zoek naar foto's van verschillende soorten graasmaskers. Zijn er in dit topic misschien Bokkers die duidelijke foto's hebben van graasmaskers die ik zou mogen gebruiken?