Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 08:01

Hii allemaal ik had n vraagje. Wat doen jullie om warm te blijven op stal met deze kou? Ik moet vandaag werken maar het is -6 en de voorgaande kereb had ik het ook al extreem koud hebben jullie tips wat ik aan kan trekken?? Tell mee


Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:04

Heb je thermokleding? Dat werkt bij mij altijd goed. Verder lichaamsdelen goed bedekken, met deze wind vooral ook je hoofd en gezicht.
Zorgen dat je tussendoor goed opwarmt en telkens beschikking hebt over een thermoskan met thee oid. Succes!

Mistdancer

Berichten: 132
Geregistreerd: 14-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:07

Misschien helpen van die opwarm dingen? Op de fiets neem ik ze namelijk bij koud weer mee. Dat zijn een soort plastic zakjes (aanschouw mijn uitleg-skills) en als je een soort metalen dingetje ombuigt worden ze warm.

Heb het even opgezocht. Het heet een Natriumacetaat-verwarmertje.

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 08:10

Simbaa schreef:
Heb je thermokleding? Dat werkt bij mij altijd goed. Verder lichaamsdelen goed bedekken, met deze wind vooral ook je hoofd en gezicht.
Zorgen dat je tussendoor goed opwarmt en telkens beschikking hebt over een thermoskan met thee oid. Succes!


Nee jammer genoeg geen termo kleding en ik kan altijd ff naar binnen lopen om wat te drinken of ff op te warmen

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 08:10

Mistdancer schreef:
Misschien helpen van die opwarm dingen? Op de fiets neem ik ze namelijk bij koud weer mee. Dat zijn een soort plastic zakjes (aanschouw mijn uitleg-skills) en als je een soort metalen dingetje ombuigt worden ze warm.

Heb het even opgezocht. Het heet een Natriumacetaat-verwarmertje.


Jaaabdie dingen ken ik maar die zijn bij ons kapot dus daar heb ik ook nie zo veel aan hihi

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:11

Ik heb een gevoerde rijbroek aan en trek ski sokken aan en mijn gevoerde winter rijlaarzen, daarover trek ik een (militaire ) regenbroek aan. De regenbroek houdt de wind goed tegen. Trek een dikke trui aan en en bodywarmer en een winterjas. Dikke handschoenen en een muts op.

Jezelf dik en warm aankleden.

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 08:15

jansje73 schreef:
Ik heb een gevoerde rijbroek aan en trek ski sokken aan en mijn gevoerde winter rijlaarzen, daarover trek ik een (militaire ) regenbroek aan. De regenbroek houdt de wind goed tegen. Trek een dikke trui aan en en bodywarmer en een winterjas. Dikke handschoenen en een muts op.

Jezelf dik en warm aankleden.


Oja dat is n goeie ik kan mn winterlaarzen aantrekken thnx! Had ik nog niet aan gedacht zit hier nu al met 2 truien mn gewonen rijbroek waar ik denk ik gewoon een trainingsbroek met fleas er over heen aantrek

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:19

het belangrijkste is dat je iets aan hebt wat de wint tegen houdt. Een regenbroek bijvoorbeeld of een skibroek.
En laagjes kleding

Fleur ❤️

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:19

Laagjes, laagjes en nog eens laagjes. En daarboven een skibroek. En een bivakmuts met daarboven een berenmuts. Dan ben je een heel eind :7 .


Maybje schreef:
Mistdancer schreef:
Misschien helpen van die opwarm dingen? Op de fiets neem ik ze namelijk bij koud weer mee. Dat zijn een soort plastic zakjes (aanschouw mijn uitleg-skills) en als je een soort metalen dingetje ombuigt worden ze warm.

Heb het even opgezocht. Het heet een Natriumacetaat-verwarmertje.


Jaaabdie dingen ken ik maar die zijn bij ons kapot dus daar heb ik ook nie zo veel aan hihi

Nog even snel langs een sportwinkel dan!

koeien op de weg...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:21

Mijn ouders zijn onlangs op vakantie naar ijskoud Lapland geweest en hadden van die warmtepads die je in je schoenen en laarzen/handschoenen kunt doen. Ze hebben er dagen mee door de sneeuw gebanjerd en geen last van koude voeten en handen gehad!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Maybje

Berichten: 37
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 08:22

Cayenne schreef:
Mijn ouders zijn onlangs op vakantie naar ijskoud Lapland geweest en hadden van die warmtepads die je in je schoenen en laarzen/handschoenen kunt doen. Ze hebben er dagen mee door de sneeuw gebanjerd en geen last van koude voeten en handen gehad!



Die verkopen ze nu volgensmij toch ook bij de eppeljeck?

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:24

Setje thermokleding halen, is op het moment overal in de aanbieding.

Voor de rest laagjes aan trekken. Dus liever 2 dunne isolerende laagjes dan 1 dikke laag.

Buitenste laag bij voorkeur wind dicht.

Meeste kou gaat via je hoofd er uit zeggen ze altijd. Feit of fabel geen idee. Maar feit is wel dat als je een muts draagt je het vaak veel minder koud hebt over je hele lijf dan zonder.

Voeten warm houden! Dikke sokken (of 2 dunne paren over elkaar) en warme stevige schoenen of laarzen.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110481
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:26

Maybje schreef:
Cayenne schreef:
Mijn ouders zijn onlangs op vakantie naar ijskoud Lapland geweest en hadden van die warmtepads die je in je schoenen en laarzen/handschoenen kunt doen. Ze hebben er dagen mee door de sneeuw gebanjerd en geen last van koude voeten en handen gehad!



Die verkopen ze nu volgensmij toch ook bij de eppeljeck?


Geen idee. Zij hadden ze bij een wintersport winkel gekocht.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:28

Thermo kleding inderdaad, veel laagjes. Muts opzetten en een sjaal voor de rest van je gezicht. Anders een maillot onder je rijbroek en daaroverheen een ski of regenbroek, dat helpt goed regen de wind.

[o]

mystery1980
Berichten: 4202
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:55


wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:59

Ik heb ook heel de week in deze temperaturen op stal moeten werken. De eerste dag had ik alleen een thermobroek aan met een shirt, trui, jas en bodywarmer. Nu heb ik elke dag een dikke thermolegging met daaroverheen een thermorijbroek. Een thermoshirt met lange mouwen, een dikke trui met een col, een jas en bodywarmer. Twee paar handschoenen over elkaar, een sjaal en oorwarmers.

Aan het einde van de dag heb ik het alsnog koud, maar het is wel te doen met zoveel laagjes. Succes!

Endurance: Impulsklasse + 1 (22,4 goedgekeurde km’s) | Klasse 1 + 5 (163,6 goedgekeurde km’s) | Klasse 2 + 1 (47,8 goedgekeurde km’s)
_mjwb @ [WN-ITP] Dutch Dynamite goes western

Romeo15
Berichten: 395
Geregistreerd: 20-08-09
Woonplaats: sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:09

Laagjes werkt inderdaad het beste, een legging onder je broek scheelt ook veel vind ik!

Plastic zakjes om je voeten en dan in je laarzen schijnt ook te helpen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Warm blijven op stal?? Tips gevraagt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:12

De thermolegging van de zeeman werkt bij mij super. Draag hem echt heel vaak, op de fiets, op stal, wandelen etc. En hij zit erg fijn.
Wat bij mij altijd meer dan de helft van de warmte scheelt is een goede warme muts! Je verliest veel warme via je hoofd, dus zorg dat je dit goed warm kunt houden :)
Verder natuurlijk gewoon een dikke trui etc. Niet teveel strakke lagen want dan isoleert het niet meer goed waardoor je het juist koud krijgt. Beter gewoon een (thermo)shirt, dik vest/trui en een goede warme jas met sjaal en handschoenen + muts. En warme schoenen en sokken natuurlijk. Wollen sokken zijn altijd lekker warm!

Sabbientje

Berichten: 4679
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:13

Maybje schreef:
Simbaa schreef:
Heb je thermokleding? Dat werkt bij mij altijd goed. Verder lichaamsdelen goed bedekken, met deze wind vooral ook je hoofd en gezicht.
Zorgen dat je tussendoor goed opwarmt en telkens beschikking hebt over een thermoskan met thee oid. Succes!


Nee jammer genoeg geen termo kleding en ik kan altijd ff naar binnen lopen om wat te drinken of ff op te warmen

Heb je bijvoorbeeld wel een panty, majo of legging?
Die kun je ook onder je kleding aantrekken.

Vooral laagjes aantrekken helpt tegen de kou.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:35

Maar wat te doen met alleen koude vingers?
En dan voornamelijk op de brommer
Ik heb een paar super dure en goede handschoenen maar nu heb ik toch nog koude vingers op de brommer

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:36

ponyparadijs schreef:
Maar wat te doen met alleen koude vingers?
En dan voornamelijk op de brommer
Ik heb een paar super dure en goede handschoenen maar nu heb ik toch nog koude vingers op de brommer


Wanten ipv handschoenen :j

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:37

Verwarmde handschoenen is het enigste wat ik dan nog kan bedenken.
Met van die accu's er aan.
(mijn vader heeft die voor het buitensporten/skieen ivm altijd koude handen en voeten en reuma).

Life is short....SMILE while you still have teeth!

PerleB
Berichten: 340
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:41

Goede waterdichte en winddichte jas en broek aantrekken.
Ik moest met -6 met de fiets naar school en ik had mijn skibroek aangetrokken, mij ultra dikke winterjas van Anky (wind - en waterdicht). Had mijn oorwarmers opgezet en mijn capuchon daarboven op, goed aangesloten aan mijn gezicht. Ik had ook nog waterdichte en winddichte handschoenen aan. Ik kan je verzekeren, de wind had geen kans haha.
Heel goed aankleden dus! Overdrijven is een must! :D

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:48

Frummels schreef:
Wanten ipv handschoenen :j

Heb ik geprobeerd dat werkt niet op de brommer
Dan kan ik niet goed remmen

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:59

ponyparadijs schreef:
Frummels schreef:
Wanten ipv handschoenen :j

Heb ik geprobeerd dat werkt niet op de brommer
Dan kan ik niet goed remmen


Oh, dat is vervelend. Dan zou ik het niet weten. Wanten zijn voor mij al jaren de enige manier op mijn vingers warm te houden. Van die warmte elementen etc. verwarmen alleen de muis van je hand en niet je vingers.. Misschien op zoek gaan naar wanten waar je wel goed mee kunt rijden op de brommer? Hoop dat je snel iets vindt want koude vingers is ruk..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 5 bezoekers