Vraag over weidegang

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Surion1984

Vraag over weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 13:30

Hoi Bokkers,

Ik voel me echt een bezorgde mama, maar vandaag is het zo'n mooi weer en wil mijn lieve pony eigenlijk echt niet naar binnen halen.
Sky heeft sinds een maand haar eigen weitje (bij vorige eigenaar nooit weidegang gehad) en ik ben dit langzaam gaan opbouwen. Van een uurtje naar nu ongeveer 5 uurtjes.
Maar nu is het wel heel erg mooi weer vandaag en wil haar eigenlijk tot een uurtje of 16-17u buiten laten staan.
Ik zag bij de fructaan index dat die dalend is van gemiddeld naar laag, maar als het om Sky gaat ben ik zo bezorgd. Zou ik haar kunnen laten staan? Ze staat dan ongeveer 7 uur buiten vandaag?

Dennis

Re: Vraag over weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 13:32

Afgelopen weekeind was het (hier in ieder geval, het kan per plaats wisselen hoe het weer is natuurlijk) echt een no-go met goede nachtvorst en daar overdag een zonnetje overheen.

Hier komen ze vanaf de eerste nachtvorst niet meer het land op. Ik heb meer dan genoeg gras, maar neem het risico niet dat ze straks wel bevangen staan.

Ze komen wel altijd buiten, 24/7 in de paddock.

Deedee: dressuur ZZ+7, vaardigheid M+17 en prestatie sport-AA
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 14:31

Ik zou niet van de fructaanindex van paard natuurlijk uit gaan momenteel, die doet het al een tijdje niet :(

❤Spike 30-04-2007-22-05-2020❤
❤Dunja 08-06-2015❤

Marije_jiplover

Re: Vraag over weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 16:48

Mijn haflingers staan jaarrond buiten op de wei. De ene in de winter alleen overdag, de ander 24/7.
Veel gras staat er niet, dat is wel op en groeit ook voorlopig niet bij met dit soort temperaturen.
Ze krijgen dus gewoon hooi op de weinig gevoerd.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie