Heb ook een tinker en ze heeft het ook warm met rijden, toch scheer ik niet en dus ook geen permanente dekens. Ik stap lang uit tot het zweet zeg maar koud is, dan zet ik haar een uurtje op stal met een zweetdeken, dan is ze droog genoeg om weer naar buiten te kunnen en uiteraard gaat ze dan rollen en vies worden, maar ja, zo is het nou eenmaal in de winter en dat is lekker de natuur. Soms is ze ook groen van een of ander grasje waar ze in gerold heeft. Verder stal goed schoon en droog houden. Ik was haar staart af en toe eens, maar niet in de winter. Heeft geen zin. In de zomer wil ik nog wel eens extra wassen, maar het is een paard, dus ze maakt zich toch zo weer vies. Helemaal wassen heb ik nog nooit gedaan, lijkt mij niet zo goed voor de huid als je dat vaak doet. kortom ik zou me er bij neerleggen als ik jou was dat ze soms niet schoon lijkt. Want als je haar gepoetst hebt, dan is ze wel degelijk schoon alleen die vlekken zie je nog. Als mensen er wat van zeggen, zou ik gewoon terug zeggen dat het een paard is en geen modepopje.