Deken gezeur en pasvorm

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 11:46

Voor mijn kruising tinker x haflinger ben ik opzoek naar een andere deken.
Ze heeft nu dekenmaat 190 van Horseware, maar helaas liggen die niet helemaal super meer.
Doordat ze iets hoger sluiten drukt deze nogal op de manenkam, met een klein deukje op die plek als gevolg.
Nadeel van een deken in de maat 195 is dat deze naar onderen te lang is, word gewoon een jurk. Qua ruglengte zou ze een 195 ook prima passen.

Maar welke deken dan wel? Bucas ooit gepast maar zat niet goed bij haar schouders, en de bigneck was te wijd rond de hals.

Mijn voorkeur gaat uit naar dekens waarbij je ook met het liner systeem kan werken, want dat vind ik toch echt wel ideaal.
Goed waterdicht is ook zeer zeker een vereiste

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:48


kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:07

kijk anders even naar de XL of de Big Neck, of anders de trust dekens of de quarter dekens.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:57

Ik heb weatherbeeta dekens op mijn ene haf liggen, waarbij idd de Rambo niet lekker ligt bij de manenkam.
En weatherbeeta heeft nu ook een deken met linersysteem, ik krijg mijn eerste daarvan van de week binnen dus weet nog niet of dat net zo fijn werkt als bij Rambo.

Vorig jaar wel een Rambo liner pnder mn weatherbeeta gehad en dat ging prima.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:59

De amigo xl :j

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:07

Ik gebruik voor mijn pre een nika met halve hals met de horseware liners eronder, werkt super.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:32

Bij Kramer hebben ze ook 2 soorten dekens met liner systeem:

https://www.kramer.nl/Combi-System-deke ... &ci=263526

Je kunt er ook een borstverbreder tussen zetten. Combi-systeem Amsterdam heeft een wel heel handige onderdeken (vind ik zelf): de onderkant van deze onder/staldeken is waterdicht! Dus nooit meer een zeiknatte onderdeken als ie ietsje onder je bovendeken uitschuift (bijv. met rollen etc.).

Anoniem

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:44

Falpro :)

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:05


kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 14:52

kaatjemuts schreef:
kijk anders even naar de XL of de Big Neck, of anders de trust dekens of de quarter dekens.

Big Neck is om de hals weer net te wijd en regent dan in.


Marije_jiplover schreef:
Ik heb weatherbeeta dekens op mijn ene haf liggen, waarbij idd de Rambo niet lekker ligt bij de manenkam.
En weatherbeeta heeft nu ook een deken met linersysteem, ik krijg mijn eerste daarvan van de week binnen dus weet nog niet of dat net zo fijn werkt als bij Rambo.

Vorig jaar wel een Rambo liner pnder mn weatherbeeta gehad en dat ging prima.

Aan die dacht ik idd ook, mede omdat hun ook een 190 hebben. Het zou super zijn als de liners van Horseware er gewoon onder passen. Scheelt weer hihi

Azmay schreef:
Ik gebruik voor mijn pre een nika met halve hals met de horseware liners eronder, werkt super.

Nika heb ik een paar jaar terug eens gepast. Toen was een 185 te krap op d'r schouders en een 195 te lang naar onderen (jurk). Maar ondertussen is ze wel wat verandert qua bouw dus misschien idd een optie om weer eens te passen. Wel super dat de liners van Horseware eronder passen
hoogendroog schreef:
Bij Kramer hebben ze ook 2 soorten dekens met liner systeem:

https://www.kramer.nl/Combi-System-deke ... &ci=263526

Je kunt er ook een borstverbreder tussen zetten. Combi-systeem Amsterdam heeft een wel heel handige onderdeken (vind ik zelf): de onderkant van deze onder/staldeken is waterdicht! Dus nooit meer een zeiknatte onderdeken als ie ietsje onder je bovendeken uitschuift (bijv. met rollen etc.).

Link ga ik eens bekijken.
Ben bang dat de om de hals dan net weer te breed word (snap je wat ik bedoel) want van voren sluit die wel mooi. Hangt alleen raar op de manenkam


bobje26 schreef:
Falpro :)

Dat merk ken ik niet, ga er eens op googlen.


Letsdunit schreef:

Dank je wel, ga ik ook even opzoeken

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:11

Onze koudbloed (belg achtig) heeft een regendeken op van Horsegear (bij epllejeck te koop) en wonder boven wonder zit die heel goed.
Wel 215 voor een paard van 1,65 maar het is geen jurk.

Anoniem

Re: Deken gezeur en pasvorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:40

En de dekens van Shires zijn echt heel fijn voor gespierde paarden. Zijn wat duurder maar echt top kwaliteit!

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:02

Weatherbeeta inderdaad of Nika. Nika valt ook redelijk kort, echt absoluut niet als jurkje. Met Weatherbeeta geen ervaring hoe het gaat met liners eronder, Nika + liner = +:)+

kvfoto

Berichten: 144
Geregistreerd: 21-02-15
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:53

Ik gebruik(te) shires deken mooie brede opening, voor brede shcouders. Nooit geen schuurplekken mee gehad!
Afbeelding