[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 18:47



MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:04

NinaCharlie schreef:
Iedereen die heeft meegedacht (heb ook PB's mogen ontvangen) over mijn deken die lek was bij flinke regen...dank! Ben gaan mailen en zojuist een gloednieuwe Optimo mogen ontvangen met als extraatje een liksteen voor het ongemak. Nu al de 2e bijzonder goede ervaring met deze winkel, top!

Wat goed! Ben nu wel benieuwd welke winkel dat is geweest!

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 15:04

Koper schreef:
[klaag]En ik hoop dat er iemand van Horseware op de één of andere manier meeleest en nu dus dan leest dat het belachelijk is dat ze wel een staldeken met een geschikte voorsluiting maken maar geen outdoordekens met zo'n systeem :+ }:0 [/klaag]


Welke staldeken bedoel je?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:44

Fennadev schreef:
Iemand overigens enig idee welk merk deze dekenserie is, deze deken zit namelijk tot nu toe het beste op mijn shetlander. Het is een 200 gram en er staat geen duidelijk merk op, maat is 110.
[ [url=m/NRbQyw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op zich is mijn pony er nu ingegroeid qua spieren, want hij valt echt vele malen beter dan vorig jaar.


Had piaffe ruitersport deze dekens niet?

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:42

De Paardendrogist heeft dit weekend ook 20% korting op dekens! Toch maar is kijken naar de Bucas Irish 150 gr denk ik :).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 18:37

Nouvel schreef:
Koper schreef:
Nouvel, naar aanleiding van jouw opmerking en mijn eigen eerdere waarneming heb ik vanochtend eens naar mijn in Smartex gehulde paard staan kijken. En ik dénk dat ik eruit ben waarom dat ding zo schuift. De ringetjes voor het konttouwtje zitten veel te hoog. Als die een cm of 15 lager zouden zitten, zoals bij Horseware dekens, zou het denk ik veel stabieler zijn.
Mijn ruin moet nu maar tot morgenavond/maandagochtend met een scheve deken rondlopen. Gaat me toch vooral om z'n nieren, het loopt alleen wat lastiger voor 'm zo. En dan zal ik volgende week de ringetjes eens lager zetten. Zou toch wel fijn zijn als die deken recht blijft liggen.


Zou je denken dat dat het is en niet het model van de deken?
Ik ben erg benieuwd of je verschil gaat merken!


Als Bucas dekens te lang/groot zijn gaan ze scheef liggen is mij verteld. Maar zou mooi zijn als het verplaatsen van de ringetjes gaat helpen.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:00

Hier staat mijn ongeschoren onder 0 gram, maar die van mij heeft het nooit koud. Staat 24/7 buiten met inloopstal.

Vwestra, heb je ook een foto van je paard met de Rambo deken op? Geeft vaak net een wat beter beeld.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 06:46

Ik heb de waffle cooler, heerlijke deken! Neemt goed vocht op en blijft top liggen. Ook een hele fijne deken voor op de trailer.
Wat ik begreep is de waffle liner niet geschikt om 24/7 onder een deken te doen. Maar echt voor de momenten dat het paard gezweet heeft ed. Dan kan die namelijk gaan trekken op de borst doordat die geen gladde voering heeft. Liner geeft ook weinig warmte, dus daarvoor schaf je hem niet aan.

Het is dat ik de cooler al heb, maar vind het een mooi concept als tegenhanger van de staydry.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:54

PanamaD schreef:
Dan staan ze te koud!! Boven op de billen en rug daar moeten ze warm aanvoelen...


Ben ik het niet met je eens. Die van mij voelt onder der 0 grams niet warm, bovenste van der haren is koud. Maar ik weet zeker dat ze het niet koud heeft, want als je tussen de haren gaat voelen dan is ze gewoon warm. Haren staan niet overeind, rilt niet en eet constant. Daarbij heeft mijn paard het zelden koud. En als ze het echt koud zou hebben zou ze wel een rondje rennen om het warm te krijgen ;).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 18:06

Die van mij (ongeschoren) staat nog steeds onder de 0 gram en sinds gisteren met halsstuk.
Mocht het heel guur worden deze winter ga ik naar max 100 gram. Staat 24/7 buiten mits ze buiten droog kan liggen. Als de paddock te nat is, dan 's nachts naar binnen. Maar ik ben gezegend met een paard dat het nooit koud heeft :).

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 20:20

Doordat je bucas te lang is gaat die juist naar achteren trekken, met dus kans op schuren. De ruimte op de borst lijkt namelijk voldoende.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 20:17

SBravour schreef:
Nee geen van beide. Welke raden jullie aan? En welke maat dan...?


Ik zou gaan voor de Rambo original in de maat 185.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:46


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:36

Die van mij staat nog steeds onder 0 gram van Rambo. Nog niet echt koud geweest voor der en zo'n extreem dikke vacht heeft ze niet.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:09

Wijslander schreef:
Domme vraag misschien, maar zijn er mensen die hun 0 grams Rambodeken ook in de zomer gebruiken als regendeken?


alleen bij langdurig heel slecht weer, maar anders paard gewoon lekker bloot tijdens een zomerse bui.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:57

Ik ben vandaag weer terug gegaan naar 0 grams deken. Warm ineens in vergelijking met gisteren.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:21

Mijn ongeschoren staat nu met 100 gram op ivm gure wind. Staat 24/7 buiten.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:07


MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:23

De amigo insulator is glad zoals de liners. En daar passen de liners ook in.

Nu trouwens 25% korting op horseware liners bij de Paardendrogist

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:39

Amy schreef:
NinaCharlie schreef:
Welke maat heb je nodig Amy?


185! Redelijk 'normale' maat dus.

Ik ga eens kijken bij Horseware. Kon tot nu toe bij ej en Divoza alleen 200 of 300 vinden...


100 grams staldeken, amigo insulator https://www.paardendrogist.nl/product/s ... 943/56645/

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:28

Vandaag mijn ongeschoren paard even lekker bloot gehad. Straks ongevoerde deken weer op. Maar is zo lekker hier in het zonnetje en windstil.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:32

bellehorses schreef:
Ik heb nog een keer jullie advies nodig voor mijn smalle merrie. Van de bucas krijgt ze dus helaas schuurplekken. Vandaag is de amigo deken binnengekomen maar ook deze zit niet fijn.

Als staldeken gebruik ik een la valencio, die zit haar goed. Nu ben ik nog opzoek naar een dikke outdoor deken met (het liefst losse) hals. Voor zover ik kan zien heeft La valencio deze niet.

Hebben jullie suggesties qua merken?


Wug model misschien? Heb je voordeel van v sluiting en zitten vaak mooi bij de iets smaller gebouwde paarden. https://www.paardendrogist.nl/productgr ... iting&sn=1

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:03

Mijne staat nog steeds onder 0 gram. Komende week misschien 100 gram als het echt koud gaat worden. Maar tot nu toe heeft ze het zo heerlijk 24/7 buiten.

Paardendrogist heeft nu trouwens flinke korting op winterdekens. Ook op rambo 25%.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:42

Hier onder een 100 grams, wel een gewassen liner dus zal iets minder zijn. Warm genoeg, ze is ongeschoren en krijgt voldoende ruwvoer om zichzelf warm te houden.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 07:37

[***] schreef:
Zijn er hier mensen die hun paard de hele winter onder een ongevoerde deken hebben?
Ik twijfel wat ik bij die van mij moet doen. Ze kunnen in principe bloot, maar heb het idee als het nat & winderig is dat ze liever een beschermlaagje hebben (wat gevoelig op de rug). Nu had ik de laatste dagen dus een ongevoerde regendeken op liggen. Maar met de komende periode weet ik niet wat doen .. het wordt droog en de wind valt ook redelijk mee denk ik, maar wel koud. Zou ik toch die beschermlaag laten, of zou ik ze gewoon weer bloot zetten? Hebben ze iets aan dat laagje bij kou alleen? Of kunnen ze beter zonder?


Die van mij staat in principe de gehele winter met een ongevoerde deken. Alleen om de wind en regen tegen te houden. Maar nu wel dun linertje eronder ivm koude wind en ze iets last van haar rug had. Dus dan wil ik het even extra warm houden.

Is trouwens rambo deken, dus is wel iets dikker dan goedkope dekens vind ik.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers