[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 22:31

affy2000 schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Ik ben ook verliefd op de Shamrock van Bucas. Wat een heerlijke deken. Na de dracht van Nicole te hebben gevolgd was ik zo weg van de deken dat ik hem ook besteld heb.

Ik leg hem ook geregeld onder mijn Rambo deken als het echt heel koud is of als ze erg gezweet heeft. Gaat eigenlijk altijd goed en blijft mooi liggen. Op de schoft is die voor mijn merrie op de wei net wat te strak om altijd te gebruiken dus ik gebruik wel gewoon het Liner systeem van horseware als onderdekens.


Dus stel je legt hem na het rijden op onder je winterdeken dan heeft het alsnog het resultaat dat de binnenkant droog blijft en het zweet dus naar buiten trekt ( niet zo logisch uitgelegd)




De binnenkant is inderdaad nooit nat geweest om het maar even zo te zeggen. Als je dat bedoelt ook mijn winterdeken die er op lag voelde niet klam aan de binnenkant. Nu sta ik er niet elke 5 minuten naast om te voelen. De eerste keer dat ik dit deed heb ik hem na een half uur het even gecheckt en toen was het perfect.

Nu vind ik de Rambo dekens goed ademend dus dat zou ook meespelen in het verhaal.


Lady


Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:42

Jotoma schreef:
Na bijna 6 jaar met mn 1e rambo original, ging die vorig jaar lekken. En inregenen bij de boeg. Ik trof mijn paard vorig jaar ineens aan met natte boeg/hals. Stond te trillen op de pootjes. Daarna heb ik dus maar een hals erop gedaan.

Dit jaar een nieuwe rambo original gekocht, paard vandaag voor t eerst zonder halsdeken gezet (ivm eczeem) en met 100gr ionic eronder. Maar ik zie hem rond de hals weer zo los zitten. Waarbij ik me afvraag of ik nu hetzelfde probleem ga krijgen als hoe we vorig jaar geeindigd zijn.

Meer mensen met een inregen probleem? En hoe opgelost behalve halsdeken?


Hier helaas ook dat probleem. Oplossen is een lastig dingetje kan ik je vertellen. Dat wordt zoeken naar een deken met de perfecte pasvorm, als je hem hebt hoor ik het graag!

De Smartex van Bucas regent bij mij niet in maar drukt voor mijn gevoel te veel op de schoft en zit net op het randje van te strak bij de halsaanzet. 'S winters de Rambo duo met halsstuk er op en bij wat beter weer de Smartex maar de zoektocht gaat verder..


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:11

Jotoma schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Hier helaas ook dat probleem. Oplossen is een lastig dingetje kan ik je vertellen. Dat wordt zoeken naar een deken met de perfecte pasvorm, als je hem hebt hoor ik het graag!

De Smartex van Bucas regent bij mij niet in maar drukt voor mijn gevoel te veel op de schoft en zit net op het randje van te strak bij de halsaanzet. 'S winters de Rambo duo met halsstuk er op en bij wat beter weer de Smartex maar de zoektocht gaat verder..


Ik dacht dat het aan mn oude deken lag, want in al die jaren hadden we het nooit eerder gehad. Dacht dat hij gewoon lek was :+

Bucas zit bij mijn paard voor geen meter. Bij amigo met de rechte sluiting had ik dit probleem niet, maar die liep achter wat meer als een jurk af. Omdat de rambo beter aansloot in zn geheel, ben ik opnieuw voor rambo gegaan. Ook omdat hij nu vd grond kan eten zonder te knellen oid.

Ik blijf wel gewoon bij Rambo en als er dagenlang regen wordt voorspeld doe ik de hals wel op. Jammer dat er geen andere oplossing nog voor is.


Ik zag een foto van je paard, vergelijkbaar met die van mij. Als je de oplossing hebt gevonden dan hoor ik hem ook graag. Tot nu toe nog niet gevonden. :(


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:58

friesam schreef:
Voor de paarden waarbij het inregend.. een wug deken (verschillende merken hebben die) een deken met halve hals dus. Geeft ook minder irritatie op de schoft.


Helaas ook dan regent het in :(
Vraag me niet hoe, maar alsnog de borst enz nat.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:17

JenniferU schreef:
Beau_Myrthe schreef:


Helaas ook dan regent het in :(
Vraag me niet hoe, maar alsnog de borst enz nat.

Past de deken dan wel?
Ik heb een bucas irish high neck en geen last van inregenen.
Zelfs met me gewone smartex geen last


Deken past zeker, bij de bucus smartex regent het tot nu toe als enigste niet in maar die vind ik weer te strak op de schoft (drukt er enorm op). En op het randje van te strak bij de halsaanzet, het kan net maar is niet optimaal. De high neck versie wil ik ook nog is proberen. Heb jij misschien een foto hoe die ligt?

Ben bang dat met de high neck ze niet met der hoofd aan de grond kan. Je ziet bij de verkoopfoto's altijd zo mooi die hoofdjes omhoog terwijl ik ze juist etend wil zien.
Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 08-11-17 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:32

Smartex zorgt bij mij ook niet voor schuurplekken maar dus wel druk op de schoft wat ik ontzettend jammer vindt. Ik moet een combi van Rambo en bucas hebben :j :')


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:42

JenniferU schreef:
Beau_Myrthe schreef:
Smartex zorgt bij mij ook niet voor schuurplekken maar dus wel druk op de schoft wat ik ontzettend jammer vindt. Ik moet een combi van Rambo en bucas hebben :j :')

Dr vario misschien iets?
https://drunensruiterhuis.nl/nl/paard/1 ... 69676.html



Sluit deze niet gewoon even hoog als de rambo duo of original?


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:25

Hier geschoren toch maar naar 300 gezet, die regen en gure wind maakte het ijs koud. Mijn merrie laat duidelijk merken als ze meer nodig heeft.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 21:48

Amy schreef:
Maar hebben jullie dan aan alle dekens ringen zitten? Ik dus niet, als het dan hard zou gaan regenen zou ik haar onder een dunnere deken moeten zetten, want die heeft wel ringen. Ze staat nu onder een 150 grams, ongeschoren.


Weet niet of je een handige naaister in de buurt hebt? Anders ringen er op laten zetten. Zoals bijvoorbeeld Horseware heeft op de naad.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:27

Hier vanmorgen voor de tweede keer geschoren dus de 400 gram op. Ze stond onder 300 door de harde wind, vanavond meer even kijken of ik het zo laat of toch terug ga naar 300 gram.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 16:55

Wijslander schreef:
Zijn er naast de Bucas Smartex nog andere dekens waar je een paard nat onder kunt zetten?

Dat vraag ik me af sinds we net zeiknat geregend terugkwamen van rit...


Weet niet of je echt alleen een waterdichte deken zoekt. Maar daar gebruik ik altijd de bucas Shamrock power zweetdeken voor. Heerlijk ding!
Laatst bijgewerkt door Beau_Myrthe op 26-11-17 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:43

Tot hoe dik hebben jullie de halsdekens? Ik twijfel om er een dikkere bij te kopen.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:38

Hier geschoren onder de Rambo duo (100 gram) en een liner van 300 gram. Dus totaal dikke 400 gram en een hals. Daar voelt ze goed onder, het is echt koud op de vlakte...


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 16:02

Dat is wel een hele grote overgang! Ik zou of het scheren overslaan of toch dikkere dekens aanschaffen. Mijn geschoren staat nu onder 400 gram, vooral de waterkou van dit moment is verschrikkelijk.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:43

Nouvel schreef:
Ik zou ook voor de duo gaan, een hals gebruik je vaker bij een dikkere deken en ik vind die lange klittenband aansluitingen voor de hals echt veel idealer dan die met de ringen zoals de original ze heeft, maar dat is persoonlijk.



Hier ga ik in mee, fan van de Duo!


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:37

Hier geschoren ook onder 400 gram. Niks te warm, vooral de wind maakt het koud..


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:48

Hier ook nog 400 gram op een geschoren incl hals. Vooral om de regen, daar heeft ze een grotere hekel aan dan kou. In combinatie met wind heeft ze het dan snel koud. Hopelijk krijgen we snel droger en warmer weer!


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:59

Fabster schreef:
Veulen84 schreef:
In de ochtend ligt de gevoelstemperatuur nog iets boven 0. Daarna zakt ie onder nul met in de nacht van woensdag op donderdag -7.
Koud dus en nat....


Waar woon jij?! :wow: Hier loopt de temp op. Vannacht werd t al warmer dan gisteren overdag. Wordt boven de 10 graden. Vriezen is geen sprake van. -7 is al helemaal geen sprake van. Dan zou t niet nat zijn, maar hard.


Kop van Drenthe zakt het weer naar 2 graden overdag en -2 in de nacht dan zal gevoelstemperatuur wel stukken lager liggen. Helaas geen stijgende temperaturen :(


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:51

Fabster schreef:
Misschien bij jou dan minder nat. Ik woon in Brabant. Veel wind en veel regen -O-


Helaas dat ook niet, heb de sloten nog nooit zo vol zien staan :(

Yvank_ schreef:
2 graden in de kop van drenthe? Het is daar 9 graden nu :+


Hier is het nu 7 en regen, voorspelling zijn 2 graden :o


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:48

Hier terug naar 400, als het zonnetje er staat is het lekker maar de wind en zonder zon maakt het nog niet heel warm. Even aankijken dus.. Die rare wisselende temperaturen vind ik altijd het lastigste!


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 14:47

Crealief schreef:
Hebben jullie nog een advies voor een paard met hoge schoft? Nu die weer aan het verharen is, wordt toch de schoft weer kaal..
ik heb eerste een bucas alltec all-in-one gehad.. dramatisch, bleef niet liggen, schoof opzij of naar achteren en voor te smal.
Daarna een rambo wug, dacht heel fijn.. maar nu met verharen dus toch de schoft kapot..
vind het nog net te koud om de deken eraf te halen..


Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de Rambo Duo!


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:32

Hier onder de bucas rain gezet straks maar even voelen. Had der ook nog onder de dikke dekens staan in verband met de regen. Hopelijk is de rain voldoende scheelt heel wat wisselen.


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 14:43

Ik ben aan het kijken naar een vliegendeken met dichte rug tegen de regen. Twijfel omzettend tussen de amigl 3in1 of de Rambo summer series. Wat vinden jullie een fijnere deken?


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:09

Dat is direct ook mijn grote twijfel van de amigo, die vaste hals...
Voordeel van de amigo vond ik de buikflap!


Lady

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 09:37

Hier ook met regendeken, vooral op de open vlakte is het door de wind een stuk kouder.


Lady


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers