[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 18:44

Mooi bovenstaande dekens :D

Ik baal echt dat die onderste sluiting van de horseware dekens schuurplekken aan mijn paard geeft, want wat zijn het toch fijne dekens!

Gister met 25% korting bij Horze de Weatherbeeta besteld, dat was een fijn bedrag dat eraf ging :D https://www.horze.nl/regendekens-0g/wea ... or=PU%2FBL

"Een draver, is gaver" :D


Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 19:06

Marlies, fijn dat 'ie zo mooi past, ziet er goed uit!
Veel plezier ermee!
Komt goed van pas, de herfst is begonnen volgens mij...

MarloesHJ

Berichten: 2463
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:24

Ik heb gisteren ook een weatherbeeta deken besteld voor mijn kleine paard. Ben benieuwd hoe deze ligt maar heb er een hard hoofd in. Ach ik kan hem altijd nog terugsturen :+

Ruiter in Balans - ruitervitaal coach in Zuid-Limburg https://ruiterinbalanslimburg.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:47

Mijn oude Rhino is vandaag gesneuveld na 1 dag gedragen te hebben. Er zaten al wat halen in, dus niets leukers voor de andere paarden om daaraan te trekken :j

Welke dekens dragen de paarden die in een (grote) kudde staan? Ik heb nog een Amigo en Weatherbeeta liggen maar als de dekens in dit tempo sneuvelen wordt het een duur seizoen :')

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 20:58

Ik ben ook bijna helemaal over gestapt op Rambo. Ik vind die V sluitingen zo fijn, toch wat meer ruimte bij het grazen. En bij mijn paard blijven ze altijd super liggen. Ik heb nog 1 Bucas, een ongevoerde. Dit is mijn enige deken met bilriemen en bij storm vind ik dat toch wel prettiger.
Ik kan nu ook een nieuwe Rambo Original Heavy overnemen voor €175,- Zit echt zo te twijfelen....

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:12

MarliesR schreef:
Ik heb vandaag de Rambo original binnen gekregen die ik over kon nemen van een bokker. Ben er echt heel erg blij mee! Had eigelijk de Rambo Duo willen kopen (die nieuwe kleur is mooooi). Maar kon deze tweedehands overnemen in de juiste maat en hij is echt nog super netjes!

Zal wel niet lang duren overigens, één van zijn grootste hobby's schijnt een zo dik mogelijke homogene laag blubber op zijn dekens te smeren :+ :D
[ [url=m/MRBVxL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hele mooie deken!! En mooie hoefschoenen achter 8-) blij mee?

Helaas hier vandaag ontdekt dat er in mijn nieuwe bucas deken een gat zit doordat een te speels paard niet van mijn deken af kan blijven! Grr. Maarja t is al gebeurt.

Ze staat al sinds vrijdag onder 150g en niets te warm!

[o]

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 21:46

Moooooooi die Rambo
Jouw paard heeft rondom hoefschoenen. Ik ben daar niet zo bekend mee; hoe zit dat precies?

Lekker droge paardjes!!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 22:05

Ik heb vanavond na enige twijfel de ongevoerde Rambo's toch maar op gelaten op stal, vond temp eigenlijk nog te hoog maar ze waren er niet extreem warm onder en anders moet ik steeds 's morgens stalgenootjes vragen om ze weer op te doen voor ze naar buiten gaan, even lastige periode weer zo...

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:00

Ja zeker lastig.
Ik heb de summer serie met de liner eronder.
Vanavond ook voor t eerst opgelaten.
Morgen ben ik er om 12 u (ze gaan om 9 u naar buiten) dus dan kan ik daarna altijd nog even zien wat ik dan op doe.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:01

Vraag voor de Rambo kenners; kunnen de onderdekens van Bucas ook vast gemaakt worden aan de Rambo dekens?

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:01

Nee. Echt niet.
Bucas heeft klittenband systeem

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:17

Mmm jammer, heb allemaal Bucas dekens en liners, maar mijn regendeken is echt waardeloos. Na terug gestuurd te zijn geweest naar Ierland, nog steeds lek als een mandje. Heb mijn vertrouwen inmiddels verloren in de nieuwe Bucas dekens. Mijn oudjes van 6 jaar doen het nog prima, waar een 1 jaar oude deken van 1200 denier meer weg heeft van een zweetdeken...zucht

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:20

Was dat toevallig de select? Ik vind dat echt een waardeloze poedersuiker serie. Misschien kun je via mp oid nog wel aan een goede, bijna nieuwe Bucas komen? Zou ook zonde zijn als je alles nieuw moet kopen. Het is duur genoeg allemaal :=

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 23:27

Ja, select turnout. Nog nooit zo'n lekke deken gehad. Net een vergiet.

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:29

Tarico schreef:
Mijn oude Rhino is vandaag gesneuveld na 1 dag gedragen te hebben. Er zaten al wat halen in, dus niets leukers voor de andere paarden om daaraan te trekken :j

Welke dekens dragen de paarden die in een (grote) kudde staan? Ik heb nog een Amigo en Weatherbeeta liggen maar als de dekens in dit tempo sneuvelen wordt het een duur seizoen :')


Echt wel behoorlijk hufterproof zijn die ouderwetse New Zealand dekens. Ze zijn alleen wel behoorlijk zwaar en qua pasvorm moet het ook natuurlijk maar net willen.
En voor mijn arabierruin had ik destijds een Bucas Power Turnout (Light & Extra). Die heeft behoorlijk wat ruig gespeel overleefd zonder problemen! Toen de deken een jaar of 4/5 was heeft wel een andere ruin op een gegeven moment de klittenband voor de halsbevestiging er afgetrokken :+ . Maar dat zou nog wel weer te repareren zijn geweest. Bij mijn huidige paarden klopt de pasvorm van Bucas niet plus dat ik met de nieuwe dekens teveel ellende hoor qua waterdichtheid.

En hier in de huidige kudde doen de Rambo's het goed. Je zou ook nog kunnen kijken naar de Fedimax dekens. Hebben ze met verschillende pasvormen en in 1800d (ook hele goede waterdichtheid met 8.000 waterkolom). En die zijn ook nieuw gewoon goed te betalen.

Nouvel schreef:
Marlies, fijn dat 'ie zo mooi past, ziet er goed uit!
Veel plezier ermee!
Komt goed van pas, de herfst is begonnen volgens mij...

Ja ben er echt blij mee! Nogmaals bedankt!
En qua weer past het inderdaad ook goed nu, brrr wat guur!


PanamaD schreef:
Hele mooie deken!! En mooie hoefschoenen achter 8-) blij mee?

Helaas hier vandaag ontdekt dat er in mijn nieuwe bucas deken een gat zit doordat een te speels paard niet van mijn deken af kan blijven! Grr. Maarja t is al gebeurt.

Ze staat al sinds vrijdag onder 150g en niets te warm!


Hehe! Ja, makkelijk aan te doen ook! Ze zijn alleen helaas toch minder geschikt voor hele nachten aan zoals ik ze nu gebruik. Dat gaat met die van de voorvoeten een stuk beter (die zijn wat zachter qua voering). Was er al een beetje bang voor, maar volgens hun moest het kunnen. Niet dus. Nou ja, het is nog maar even tijdelijk...

Roos_M schreef:
Moooooooi die Rambo
Jouw paard heeft rondom hoefschoenen. Ik ben daar niet zo bekend mee; hoe zit dat precies?

Dankje! Staat hem goed he?
Ik heb rondom hoefschoenen omdat hij 's nachts op stal + stenen paddock staat. En aangezien hij helaas nogal kort bekapt was toen ik hem een paar maanden geleden kocht en hij voor van de ijzers af kwam sleten de hoeven veel te hard en ging hij gevoelig lopen. Normaliter zou hij maar tijdelijk op dat pleintje hebben gestaan, maar door omstandigheden duurde het wat langer voor hij in de kudde geïntroduceerd kon worden en bleek daarna dat hij hier niet lekker ligt in de groep (te lang hengst geweest, te lang alleen gestaan en dan in een best grote gemengde kudde introduceren bleek toch wat teveel van het goede). Dus staat hij nu al een tijdje apart in afwachting van de verhuizing naar de nieuwe stalling (2 okt gaat hij over). En om de slijtage op te vangen dus hoefschoenen laten aanmeten rondom voor de nachten (overdag staat hij zoveel mogelijk op de wei).

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 07:49

Goede oplossing dan!!

Waardeloos die lekke Bucassen. Je hoort zoveel ellende daar mee.

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:13

Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:17

Buxy schreef:
Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Bicas irish turnout 50 gram. Hier altijd waterdicht.
Heb de 300 er ook van al een jaar of 4/5 en nogsteeds waterdicht en echt de fijnste deken ooit.

[o]

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:23

Buxy schreef:
Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Bucas irish light(50gr) ,bucas freedom light(0gr),bucas select (0gr)


Wie gebruikt er de smartex hals? Zit daar ook fleece in? En hoe blijven de manen daar onder? Heb wel een irish hals maar is andere kleur.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:28

JenniferU schreef:
Buxy schreef:
Hallo willen jullie met me meedenken?
Ik zoek nieuwe tegendelen (ongevoerd of bijv. 50 gr0)
Het belangrijkste is dat ze 100% water dicht zijn. Iemand ideeën qua merk/model?

Bucas irish light(50gr) ,bucas freedom light(0gr),bucas select (0gr)


Wie gebruikt er de smartex hals? Zit daar ook fleece in? En hoe blijven de manen daar onder? Heb wel een irish hals maar is andere kleur.

Der wordt net echt boven mijn reactie verteld dat de select zo lek als een mandje is.

Daarbij is de freedom geschikt voor lichte buien maar die van afgelopen dagen zullen ze niet volhouden.

[o]

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:45

Ik en andere stalgenoten hebben de freedom de hele herfst en winterperiode gebruikt
Helaas is de pasvorm voor me paard niet goed anders had ik hem zo weer gekocht.
http://www.bucas.com/nl/products/freedom-turnout-nl/

Afbeelding

Ps waar lees jij dat ze maar een klein buitje aan kunnen?

Ik zelf ga vanmiddag de smartex rain passen omdat die dekens toch een wat sterkere buitenstof hebben
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 12-09-17 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:13

@MarliesR dankjewel! Vandaag komt de Bucas Smartex binnen maar ik lees steeds meer verhalen over de (niet zo goede) waterdichtheid. De goedkopere dekens van Bucas vind ik sowieso geen aanrader.

Rambo staat ook op m'n lijstje maar ik wacht nog op een superaanbieding :+

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:20

Mijn Bucassen zijn allemaal waterproof, ik heb een Anniversary (Freedom) 50 gr, een Freedom 300 gr en een Smartex Extra....

Ik hoor hier ook graag tips (behalve de New Zealand, die vind ik duur, lelijk en de pasvorm lijkt me voor mijn paard nu niet echt geschikt) voor een redelijk hufter proof deken... de ruinen in onze groep plukken aan de dekens en gezien we alleen maar Bucas dekens hebben (ivm pasvorm, mijn paard heeft een bepaald model waardoor dekens gauw openzakken aan de voorzijde) , wordt dat nogal een duur geintje....

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:40

Lucas is aan de voorkant niet verstelbaar en gezien alle verhalen over lekkage wil ik daar niet aan beginnen. Andere opties zijn zeer welkom!

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:47

Rambo ook niet dacht ik...

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers