[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: Pistasche, C_arola, Dyonne, Apple, Coby

PanamaD

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 23:44

Hier net 100 gram regendeken opgedaan. Paard staat 24/7 buiten en gezien er veel regen gaat vallen wilde ik de regendeken opdoen.
Kwam ik aan, had paard der haren overend en enorm strakke spieren... dan maar 100 gram erbij

[o]

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 00:29

Ik kom even binnen vallen maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoop ik dat jullie me kunnen helpen!

Ik zoek een vliegendeken voor mijn A Welsh maat 4'9 of 145
Hij heeft een flink hals en borst daarom is vrijwel alles te krap!
Heb geprobeerd rambo Sweet itch dit is tot nu toe de beste optie alleen is de hals echt te strak naar mijn mening!
De amigo Mio borst veel te strak in 4'9 en 5'0 geprobeerd!
Shires sluiten niet mooi bij de borst
Aan winterdeken heeft hij een Harry horse highliner een masta en een rambo deze liggen goed! Hij heeft een amigo regendeken en deze ligt ook mooi

Weet iemand de gouden tip? Enigste vereiste is dat het een lichte deken is en in pony maten leverbaar is!

Edit even foto bijgevoegd

Afbeelding

http://www.bluedyfas.nl
Dilly ZZ+4 reserve kampioen - Noa L+2 reserve kampioen - Anna B+10 Kampioen
Dilly-Anna span B+12 Indoor kampioen 2019 en 2020 Dilly-Noa span B+3
Follow us on instagram Follow us on facebook

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:06

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:28

Ik heb laatst een master vliegendeken besteld voor mijn welsh a met brede borst. Ik ben er erg tevreden over! Afbeelding

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 17:12

Saaams schreef:
Yvank_ schreef:
Dan moet je de nieuwe Buzz of X hebben :) die heeft hele andere pasvorm. Net als de normale bucas dekens.

Vallen ze toevallig wat breder?

Daar ben ik ook nieuwsgierig naar!

~ A great horse will change your life ~ The truly special ones, define it! Chablis (upperville x zep) ~ <3

Yvank_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:18

Ja heel stuk breder.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 14:47

Fotografie91 schreef:
Ik kom even binnen vallen maar omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoop ik dat jullie me kunnen helpen!

Ik zoek een vliegendeken voor mijn A Welsh maat 4'9 of 145
Hij heeft een flink hals en borst daarom is vrijwel alles te krap!
Heb geprobeerd rambo Sweet itch dit is tot nu toe de beste optie alleen is de hals echt te strak naar mijn mening!
De amigo Mio borst veel te strak in 4'9 en 5'0 geprobeerd!
Shires sluiten niet mooi bij de borst
Aan winterdeken heeft hij een Harry horse highliner een masta en een rambo deze liggen goed! Hij heeft een amigo regendeken en deze ligt ook mooi

Weet iemand de gouden tip? Enigste vereiste is dat het een lichte deken is en in pony maten leverbaar is!

Edit even foto bijgevoegd

[ [url=m/E9wge9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben heel tevreden over Premier Equine, perfect voor grotere paarden. De ponydeken ziet er ook heel mooi uit:
https://www.premierequine.co.uk/pony-co ... 2x28093349

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:11

Ik heb net mijn eerste eigen paard gekocht en loop nu ineens tegen dingen aan waarvan ik niet wist dat het überhaupt een issue ging zijn haha, hoop dat jullie me een duwtje in de goede richting kunnen geven. Paard staat ‘s nachts op stal en overdag ook buiten, hij is van de winter geschoren. Wat raden jullie aan qua dekens?
Net als vandaag (14 graden) lijkt het me wel serieus koud in combinatie met z’n dunne vacht, is het dan verstandig om hem een 0 grams dekentje op te doen? En wat is wijsheid van de winter? Het is een halve Shire en ik vermoed dat hij nogal dik in z’n haar schiet. Kan ik dat een beetje temperen door een deken op te leggen en hoe werkt dat dan? Scheren wil ik eigenlijk liever niet.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:22

Die van mij heeft vandaag wel even een 0 grams op aangezien ze de hele dag in de regen staat. Maar die gaat denk ik vanavond weer af aangezien het morgen weer warmer wordt.

Bij die van mij helpt op tijd dekens op doen niet voldoende en die heb ik afgelopen jaar twee keer geschoren. Terwijl ik echt op tijd was met dekens op doen. Meestal begin ik met dekens als het dag en nacht onder de 15 graden wordt/blijft en dan een beetje aankijken wanneer dikker er op.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:25

Ik ga over 3 weken mijn tinker verhuizen van Nederland naar Noord Zweden. Nu staat ze in NL altijd 24/7 buiten met schuilstal zonder dekens en dit is ook het plan in Zweden. Echter weet ik niet zeker of ze al direct genoeg wintervacht aan zal maken aangezien het hier makkelijk -30 en tot -40 kan worden in de winter. Ik heb nog een 200gr Rambo Wug liggen die ze past en een 100gr liner. Zou ze dit of nog meer nodig hebben de eerste winter.. Het is wel de bedoeling dat ze gestimuleerd wordt voldoende vacht aan te maken zodat ze in ieder geval volgende winter gewoon zonder kan.

Horses of Taiga
Paardrijvakanties op IJslands paarden in Zweeds Lapland.

[/center][/size]

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 19:04

Ik zou Quir eens een berichtje doen, zij woont daar ook en kan je vast tips geven, ook mbt de overgang van NL naar Zweeds klimaat.

JackieLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:16

Nu ik een nieuw paard heb, moeten er ook nieuwe dekens komen. Nu zag ik het liner systeem, en dat lijkt me ideaal. Maar kan je bijv. een liner op een liner doen. Zat te kijken naar de smartex liner, maar die is maar 100gr. Zou ik daar boven op dan nog een 100 of 200gr liner kunnen doen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:17

JackieLuca schreef:
Nu ik een nieuw paard heb, moeten er ook nieuwe dekens komen. Nu zag ik het liner systeem, en dat lijkt me ideaal. Maar kan je bijv. een liner op een liner doen. Zat te kijken naar de smartex liner, maar die is maar 100gr. Zou ik daar boven op dan nog een 100 of 200gr liner kunnen doen?

Dat deed ik altijd wel , ging prima

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:52

Ik heb onder mijn smartex liners van Amigo.
Bucas heeft alleen 150 en 300 grams.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:52

Laten jullie de vliegendekens 24 uur per dag op? Ze staan 24/7 buiten met schuilstal

En iemand een tip kwa merk voor een hele smalle mini? Onderlengte moet 95 cm maar Alle dekens trekken naar achter. Hij heeft hele smalle schouders/borst

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:04

Nee ik doe hem meestal savonds af. Lukt niet altijd, maar zo'n deken zit toch altijd minder lekker dan dr winterdekens..

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:06

Mariposa11 schreef:
Nee ik doe hem meestal savonds af. Lukt niet altijd, maar zo'n deken zit toch altijd minder lekker dan dr winterdekens..

Ze staan aan huis dus dat is geen probleem. Maar neem aan dan na het schemeren? Als het donker is?
Dan zullen de meeste vliegen pas weg zijn

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:09

meestal wanneer het uitkomt.. Ik heb ze nu rond 6 uitgedaan. Dan zitten er nog wel beestjes maar dan gaan ze al in de schuilstal staan.
Dat uurtje redden ze dan wel :)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 19:13

Daar twijfel ik ook wat over.
Mijne staat 24/7 buiten en niet aan huis ofzo.
Kan wel eea met stalgenoten regelen, of Bv voor het luchten enkele uurtjes af overdag..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 23:37

Ik heb hem net om 23:00 uur af gedaan, toch zag ik ook nog wat muggen... ik vind de hele nacht een vliegendeken eigenlijk niks.. maar zonder ook misschien niet, lastig...

We zitten met veel water om de weides heen, maar omdat ze morgenochtend heel vroeg regen hebben afgegeven toch maar afgedaan, regen icm vliegendeken vind ik écht helemaal niks

Freedom comes when you learn to let go, Creation comes when you learn to say no

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:09

Snachts zit er niks maar smorgens vroeg wel weer..
Dat vind ik beetje lastig punt haha

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:12

Ze kunnen wel even de beestjes van zich af slaan ;) De eczemers buiten spel gelaten natuurlijk.
Of even wat vliegen en muggenspray erop savonds na t af doen vd deken..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 07:44

Iemand ervaring met deze deken? https://www.agradi.nl/amigo-evolution-a ... geaqua.htm

Met het wisselvallige weer trekt ze haar spieren weer aan (is verhuisd en nu geen beschutting meer) en valt de deken ruim? En is het qua warmte te doen als ze er s nachts mee op stal staan? Heb een erg breed paard op de borst en schouder. Andere tips voor een vliegendeken met waterdichte rug zijn ook welkom :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:07

MarjanB schreef:
Iemand ervaring met deze deken? https://www.agradi.nl/amigo-evolution-a ... geaqua.htm

Met het wisselvallige weer trekt ze haar spieren weer aan (is verhuisd en nu geen beschutting meer) en valt de deken ruim? En is het qua warmte te doen als ze er s nachts mee op stal staan? Heb een erg breed paard op de borst en schouder. Andere tips voor een vliegendeken met waterdichte rug zijn ook welkom :)

Deze deken heeft geen waterdichte rug?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:08

MarjanB schreef:

Ik heb zelf de amigo bug buster met waterdichte liner er onder als het regenachtig is. Ik vind dit erg fijn werken! :)

http://www.equibling.nl - Bling voor de paardensport!
Kwaliteitsvolte anatomische hoofdstellen en handgemaakte frontriemen

Verna S. L2+4