[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Patt
Berichten: 1057
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:13

Mijne ook weer terug onder de 100 grams na paar dagen bloot te hebben gestaan.


Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 22:15

Die van mij staat nog onder 0. Gaat morgenavond naar 100.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:37

Hier weer 300 wat een ijzig koude wind! Gadver

[o]

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:44

Hier ook weer onder dek. Weinig wind, ik heb ze onder de dikkere/gevoerde regendekens. Dat is nu genoeg voor ze. Vind 't lastig met opdoen, ik ben tot het donker op de wei en dan is het nog 10 graden. Mijn ruin vond 't al niet supertof om de deken weer op te krijgen maar ik ben toch wel blij dat hij 'm nu draagt. 't Is frisjes.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:11

Hier ook ondee de 100. Waarschijnlijk vandaag overdag ook.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:23

Hier gewoon nog bloot, hele dag zon als t goed is :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:45

Gister niet goed genoeg gekeken want het was kouder vanacht dan ik dacht, pony voelde net redelijk fris onder de 0 grams (geschoren) voor vandaag maar opgelaten en vanavond de 100 of 200 grams eronder

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:20

Vraagje. ik zit alvast te kijken naar vliegendekens en ik kom er niet helemaal uit. ik wil graag de (toch al wat gebrekkige) manen van mijn paard zo veel mogelijk houden en nu vraag ik me af wat handiger is.

ik zie vliegendekens met losse en vaste hals. en ik zie vliegendekens met gladde voering aan de binnekant van de hals en dekens zonder. Mijn vraag: maakt het voor het behoud van manen in een vliegendeken uit of het een vaste hals of losse hals is en heeft gladde voering aan de binnenkant van de hals effect? (positief of negatief)

Het paard is wat gevoelig voor schuurplekjes en is geen sloper. past goed in Amigo 100g winterdeken zonder hals maar er staat duidelijk een streep in haar nek als ik hem afhaal van gebroken haren waar de deken eindigd. niet alleen in de manen maar over de hele boven/begin zijkant in de vacht. Deken ligt alleen op als het regent en dus lang niet de hele winter. Andere dekens nooit nodig gehad dus geen idee wat die doen met schuren.

een vliegendeken zonder hals vind ik niet echt een optie. wie wil zijn ervaring delen? welke vorm en materiaal vliegendeken kost de minste haren en schuurplekken?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 11:22

Hier ook zon en blote paarden. Vanochtend lag mijn merrie op de grond te maffen en leek niet voornemens om op te staan. Ik kon bij de sluitingen dus deken kon wel af, zelfs toen ik de singels onder haar vandaan trok bleef ze liggen :') Vorige week zijn ze verhuisd, ik had haar nog nooit languit gezien maar blijkbaar voelt ze zich er goed thuis :')

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

_Nero
Berichten: 334
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 13:48

Mijn geschoren (november geschoren, maar nog vrij kort in de vacht) paard staat zonder deken vanaf vorige week.

@Sas_Mon: ik vind een deken met losse hals altijd fijner, zit voor mijn gevoel toch beter. En heb het liefst een gladde binnenvoering.

Mijn haflinger had ook altijd het stukje bij de schoft de manen afgebroken maar sinds 2 jaar alleen nog Horseware dekens en daar nu geen last meer van. Weet je zeker dat de pasvorm/maat goed is voor jouw paard?

Jodemietje

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:30

Even sparren! Mijn paard is verhuisd van een stal met 'S nachts binnen staan naar 24/7 buiten met inloopstal. Nu had ze altijd een deken op. Naar binnen zetten is geen optie meer. Nu wordt het de komende nachten koud, rond het vriespunt. Ze draagt momenteel een 0 grams regendeken. Moet ik de komende dagen toch kiezen voor een dikkere deken? :j

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:33

Ja, zou ik zeker doen. Als je de mogelijkheid hebt om 's ochtends vroeg onder de deken te voelen dan weet je of je haar warm genoeg hebt ingepakt.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Jodemietje

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:35

Koper schreef:
Ja, zou ik zeker doen. Als je de mogelijkheid hebt om 's ochtends vroeg onder de deken te voelen dan weet je of je haar warm genoeg hebt ingepakt.


Het probleem is dat ik niet in de gelegenheid ben om twee keer per dag naar stal te gaan. Dan toch een dikkere deken? Morgen overdag is het ook niet warm ;). Ze is overigens niet geschoren.

Koper

Berichten: 30222
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:40

Oh... als je niet 's avonds laat en 's ochtends naar stal kunt zou ik niet weten wat dan het handigste is eigenlijk.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:43

Als ze vannacht hooi kan eten, dan zal ze het wel redden hoor :)

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:58

Heb de mijne ook maar weer ingepakt 100 grams op nu. 200 zou fijn zijn voor haar vanacht maar ze stond net lekker warm dus als ik de 200 erop leg wordt het zweten denk ik. Dan maar iets kouder vamacht als het tegen 0 gaat.

Jodemietje

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:03

Ik blijf het lastig vinden met die wisselingen in temperatuur. Ze stond vanavond wat te kuchen dus heb toch voor een wat dikkere deken gekozen.

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:15

Hier ook maar weer terug naar 100.

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Jodemietje

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:16

dravergekkie schreef:
Hier ook maar weer terug naar 100.


Wat had je er op liggen?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:48

Ik had ze gisteravond onder de 100 grams Rambo gezet, heb er vanavond oude verwassen 100 liners onder gedaan.
Wind stond pal in de stal en temp gaat naar het vriespunt, dan toch maar weer even wat warmer inpakken...

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 06:48

Jodemietje schreef:
dravergekkie schreef:
Hier ook maar weer terug naar 100.


Wat had je er op liggen?

Verschilde een beetje tussen niks en een regendeken.

Overdag gaat denk ik de regendeken weer op.

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 11:16

Overdag hier bloot. Heerlijk met t zonnetje! Snachts 0 grams. Heeft wel ook 2 dagen snachts al bloot gestaan, dus zodra de temperatuur weer omhoog gaat, kan de deken snachts weer af.

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:02

_Nero schreef:
@Sas_Mon: ik vind een deken met losse hals altijd fijner, zit voor mijn gevoel toch beter. En heb het liefst een gladde binnenvoering.

Mijn haflinger had ook altijd het stukje bij de schoft de manen afgebroken maar sinds 2 jaar alleen nog Horseware dekens en daar nu geen last meer van. Weet je zeker dat de pasvorm/maat goed is voor jouw paard?


Dank je voor je antwoord. Heb jij ook vliegendekens van horseware en welke dan?
Afbeelding
Deken had meer ruimte aan het begin van de winter maar paard groeit nog... Dit is 175. Toch maar voor 185 vliegendeken gaan?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 12:05

Ja ik zou wel voor 185 gaan denk ik..

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 14:56

Hee Saskia, ik had bij Fie een paar weken een horseware vliegendeken met vaste hals op liggen, daar heeft ze een drukplek en afgeschuurde manen aan overgehouden. Ik heb voorkeur voor een losse hals dus. :)

Eventueel als je weer op stal bent kun je van ons wel een deken maat 183 en 190 van Horseware meenemen om even te passen, dan weet je meteen welke maat je moet hebben!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 52 bezoekers