[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:33

ellepel schreef:
Even hier vragen,misschien komt er een goede tip.
Heb een oudje nu zonder deken staan omdat ze een schoftwond heeft.
Vorige deken trok dus wel wat...baal me rot dat ik het niet op tijd heb gezien -O-

Maar nu..het word nou toch wel steeds kouder en al staan ze erg beschut, paddock met inloopstallen.
Ik vind het te koud worden
Maar hoe kan ik dat nou het beste met die schoftwond oplossen?

Ik heb een iets ruime winterdeken liggen,die er dan maar op doen?
Wond is wel dicht,maar wel erg gevoelig


Bucas freedom turnout highneck is heel fijn dan denk ik valt over de schoft dus niet op de schoft

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:35

Oude deken Open knippen op de schoft? Of stukje zachte stof in de te ruime deken naaien?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:37

Hoe groot is de plek?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 20:58

Hoe groot, uhh pff. Even denken hoor.
het is meer een soort snee van ongeveer 1cm breed denk ik

Oude deken open knippen,dat zou kunnen, zat van dat spul liggen.
Nieuwe deken word em helaas niet, pony is niet van mij en eigenaar hoef ik ook niet op te rekenen.

Stuk stof er in naaien, ja kan wel.
Is ook een idee, heb wel nieuwe washandjes liggen,dat is misschien wel geschikt,want ze zijn super zacht
Moet alleen even kijken dat het niet teveel er op drukt.
Ik kan met deze tips zeker wat,ga morgen kijken hoe ik het kan maken

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:09

Als het niet te groot is kan je ook kijken naar van die antidrukringen of likdoornpleisters om erin te plakken?

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 21:56

Likdoornpleister!
Geniaal _/-\o_

Dank je!

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:08

@ellepel, ik heb voor ook zoiets van shires de borstbeschermer fleece gekocht. Die lijkt meer op de dekens van snuggy hoods. Is met zijde gevoerd& extra vulling bij de schoft. Werkt bij ons paard perfect. Ik heb nog wel een foto ergens.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:12

Is niet mijn paard en eigenaar koopt er toch niks voor weet ik.
Dus moet het op,een andere manier op zien te lossen.
Maar heb al hele bruikbare tips gekregen, waar ik wat mee kan :j

Happy_Hippie

Berichten: 874
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 23:28

Hoihoi,
mijn pony staat nu op der een bucas freedom turnout 150gram highneck, maar wil voor de zekerheid nog een deken aanschaffen die lichter is, als tussenstap voor dat ik dekenloos ga, zal ik dan een 50gram pakken of een 0gram?

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:21

Ik persoonlijk zou voor een 50 grams deken ga, ik houd niet van 0 grams dekens, lijken mij zo'n regenjas gevoel te geven.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:40

Iemand toevallig een tip,
Mijn shetveulen van 9 maand heeft zo'n jeuk van het verharen dat hij zich kaal schuurt.
Ik wou hem na de erge vrieskou scheren heb hier 2 dekens liggen bij elkaar 400 gram.
Ik kan hem geen goede poetsbeurt geven gezien hij 64 cm is en ik 6 gebroken ribben heb en niet mag bukken ect.

Nu al scheren?
Hoeveel grams moet er dannop straks als het -10 is?
Overdag staat hij buiten snachts binnen in de stal waar 1 baal vlas lig en 2 balen stro voor warmte

Edit: scheren laat ik doen . Hij staat thuis en niemand anders hier die hem evt kan borstelen

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 20:00

Ellepel: en eventueel twee washandjes aan weerszijden van de snee zodat je een soort schoftkussentjes in de deken naait?

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 21:48

Rayoow, heeft ie geen luizen? Dan moet je alsnog scheren, maat ook behandelen.. Succes! Op zich zou je het wel redden met die dikke dekens denk ik. Het wordt lastiger wanneer het weer warmer wordt denk ik.

Ik heb mijn derdehandse Rhino Wug binnen :D Wil toch eens kijken wat die V sluiting voor mijn paard kan doen en hoop dat deze niet zo schuin zakt zoals helaas al mijn andere dekens. Denk dat dat laatste wishfull thinking is, maar we gaan het zien. Hij valt in elk geval niet gek :) Moet alleen nog even uit de kreukels trekken. Afbeelding
Afbeelding

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:12

Rianne heeft hij net zoveel ruimte voor met eten als de Weatherbeeta?
Ziet er goed uit iig!

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:16

RianneH schreef:
Rayoow, heeft ie geen luizen? Dan moet je alsnog scheren, maat ook behandelen.. Succes! Op zich zou je het wel redden met die dikke dekens denk ik. Het wordt lastiger wanneer het weer warmer wordt denk ik.

Ik heb mijn derdehandse Rhino Wug binnen :D Wil toch eens kijken wat die V sluiting voor mijn paard kan doen en hoop dat deze niet zo schuin zakt zoals helaas al mijn andere dekens. Denk dat dat laatste wishfull thinking is, maar we gaan het zien. Hij valt in elk geval niet gek :) Moet alleen nog even uit de kreukels trekken. [ [url=m/AQcDiS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vbzN3R.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hij is luis vrij. Zal morgen bellen wie hem kan scheren. Zouden jullie overdag boven de 5 graden dan 200 doen en als het vriest 400? Is de eerste die dekens nodig heeft dus weet er weinig van

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:23

Kijk vooral naar de gevoelstemperatuur en kan hij beschut staan? Voelen is weten, lukt het om op verschillende momenten van de dag te voelen? Denk dat je range op zich wel goed is.

Mariposa, ik heb het idee dat de ruimte ongeveer gelijk is ja :) Dit is wel een oud type deken geloof ik, maar als ik naar de Amigo wug van mijn stalgenoot kijk is de ruimte best goed te vergelijken.

rayoow

Berichten: 3456
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:27

Woon midden in het bos dus overal bomen om de paddock heen, en zn stal staat altijd open dus hij kan binnen wanneer hij wil :)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:12

RianneH schreef:
Kijk vooral naar de gevoelstemperatuur en kan hij beschut staan? Voelen is weten, lukt het om op verschillende momenten van de dag te voelen? Denk dat je range op zich wel goed is.

Mariposa, ik heb het idee dat de ruimte ongeveer gelijk is ja :) Dit is wel een oud type deken geloof ik, maar als ik naar de Amigo wug van mijn stalgenoot kijk is de ruimte best goed te vergelijken.


Ah das fijn! Ben benieuwd hoe t bevalt!

mexz

Berichten: 36
Geregistreerd: 31-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:06

Pfooe voor volgende week staan erg lage temperaturen.. mijn paard is iets meer dan een maand geleden geschoren en heeft nu 200 grams + 100 grams onderdeken op, dus 300 grams. Hij was vanavond toen ik hem op stal zette niet heel warm onder zijn deken... ik denk er aan om er een 200 grams onderdeken onder te gaan leggen. Wat leggen jullie op jullie geschoren paarden?

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:52

Mexz: hier geen geschoren paard maar wel een met minimale vacht. Ik heb ook in totaal 300 opliggen.

Morgen gaat er 400 op. Ze staat in een open stal en-12 dan vriest dat ook echt in haar stal zeg maar.

Mocht jou paard heel beschut staan in een warme binnenstal is het gewoon even voelen. Ik pak mijn paard in op gevoel.
Altijd even met de hand onder de deken. Echt wat verder eronder zeg maar dat je het goed kan voelen. Voelt die daar koud kan je altijd 100 bij op leggen

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:01

Hier nu eentje nog onder 300 en de ander gisteren onder 400 gezet.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:55

Die van mij heeft het snel warm en krijgt dan ook dikken benen. Hij is nog geschoren in december. Hij stond met zijn Ionic (100 g) liner en z’n 100 g Rambo duo en 0g hals er heel warm bij gisteren. Ik wilde wisselen voor een 250g liner maar toch niet gedaan, vandaag maar weer kijken. Hij staat in een schuilstal met kleine uitloop. Ik zag aan de mest buiten dat hij weinig binnen was geweest dus hopelijk goed op temperatuur.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:07

Hier ook net weer geschoren onder 400. Ga het gewoon ff in de gaten houden en anders zou ik er 200 hij kunnen leggen als echt te koud staan. Maar dat gebeurd eigenlijk nooit maar gewoon even in de gaten houden. :j

Koper

Berichten: 30266
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:18

Jodi93 schreef:
Morgen gaat er 400 op. Ze staat in een open stal en-12 dan vriest dat ook echt in haar stal zeg maar.

Morgen -12? Waar baseer je dat op?

Jodi93

Berichten: 1631
Geregistreerd: 10-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:28

Koper schreef:
Jodi93 schreef:
Morgen gaat er 400 op. Ze staat in een open stal en-12 dan vriest dat ook echt in haar stal zeg maar.

Morgen -12? Waar baseer je dat op?


Bedoelde dat morgen de dikkere deken erop gaat en dat het van de week al richting de min 12 gaat. Niet zo duidelijk getypt van mij haha.
Zaterdagnacht voorspelt die hier al -9. Heb net even gecheckt