[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:50

Alle Horseware en Bucas zijn niet verstelbaar aan de voorkant.

Je komt dan in een anders type deken uit, HH, Weatherbeeta, Dominick, de huismerken van Divoza en EJ, Fedimax dacht ik, Horze huismerk. De vraag is ook hoeveel je er voor uit wilt geven, er zit nogal een prijsklasse verschil tussen deze en andere merken.

"Een draver, is gaver" :D


Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:53

Als ie stevig is en heel blijft, vind ik iets meer uitgeven geen probleem..

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:55

Is ook maar wat je wil en je budget is.. Mijn smartex en power Bucas dekens zijn echt 100% waterdicht, maar Bucas werkt met een Teflon coating welke kan slijten, hierom spuit ik ze elk jaar na het wassen opnieuw in. Rambo gebruikt op dezelfde manier een coating die ze aquatrans noemen. Rhino heeft een waterafstotende buitenstof met daaronder een waterdichte stof, ook met die aquatrans coating. Dit kan dus in principe niet slijten, wel is hierdoor het ademend vermogen iets minder, maar nog steeds beter dan bij de goedkopere dekens. Weatherbeeta of Dominick zijn ook goede dekens, maar daar weet ik weinig vanaf.

Met wat minder budget vind ik de dekens van Drunens Ruiterhuis ook zeker niet verkeerd.
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 12-09-17 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:56

Dan zou ik de huismerken in eerste instantie links laten liggen. Ik heb een oude Dominick waar ik wel tevreden over ben, Nessie in dit topic heeft afgelopen winter nieuwe aangeschaft, misschien kan zij vertellen hoe de waterdichtheid bevallen is? Dit zijn wel dekens van >150,-, maar he, als ze het lang vol houden is het zeker de moeite waard.

Heb zelf net een nieuwe Weatherbeeta besteld, dus weet nog niet hoe die het gaat doen. Vorig jaar een oudje (200gr) gebruikt waarover ik wel tevreden was.

"Een draver, is gaver" :D

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 08:57

Moet zeggen dat mijn Nika ook hartstikke stevig en waterdicht is, maar heb daar ook andere verhalen over gehoord.

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:19

Ir1ne schreef:
Als ie stevig is en heel blijft, vind ik iets meer uitgeven geen probleem..

Dominick?

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:21

Maar ik heb nu in dit topic (correct me if im wrong) niet gelezen dat de smartex dekens ook doorlekken... is dat zo?

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:22

Ik heb een Dominick combi deken, inmiddels 7 jaar oud en nog steeds heel, al is hij niet meer helemaal waterdicht maar dat mag na zo'n lange tijd ook wel.
Ik weet dat de modellen van dominick toen veranderd zijn dus geen idee wat de kwaliteit momenteel is?

Baron <3 Eindstand: L2+2
Doran <3 | B +12 | L1 +13 | L2 +10 | M1 +14 | M2 +11 | Z1 +10

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:22

ik heb vandaag stanley zn deken om gedaan. T blijf regenachtig en zo ronde 15/16 graden. heb nu een regendeken met fleece

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:23

Nies_ schreef:
Is ook maar wat je wil en je budget is.. Mijn smartex en power Bucas dekens zijn echt 100% waterdicht, maar Bucas werkt met een Teflon coating welke kan slijten, hierom spuit ik ze elk jaar na het wassen opnieuw in. Rambo gebruikt op dezelfde manier een coating die ze aquatrans noemen. Rhino heeft een waterafstotende buitenstof met daaronder een waterdichte stof, ook met die aquatrans coating. Dit kan dus in principe niet slijten, wel is hierdoor het ademend vermogen iets minder, maar nog steeds beter dan bij de goedkopere dekens. Weatherbeeta of Dominick zijn ook goede dekens, maar daar weet ik weinig vanaf.

Met wat minder budget vind ik de dekens van Drunens Ruiterhuis ook zeker niet verkeerd.


Die zijn ook van Ballistic Nylon lees ik, dat lijkt me niet vervelend..

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:25

Ik hoor stalgenoten die de smartex hebben niet klagen, zolang je coating maar heel blijft.
Ik kan er nog niet over oordelen maar over een maand of wat wel.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:26


A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:29

ik heb gewoon HH dekens, want de bucas dekens die past mijn haflinger niet. Ik had er ooit 1... miss keer de big neck proberen..

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:30

Mits goed gewassen met de juiste middelen.
Zie ze wel voorbij komen op mp als zijnde gewassen en geïmpregneerd en dus waterdicht.
Indien je coating stuk is kum je impregneren (buitenkant) wat je wilt maar dan slijt door bijv rollen en is hij niet meer waterdicht en zul je hem regelmatig moeten insprayen.

De DR(drunens ruiterhuis) vario is een look a like horseware deken met liner systeem alleen voor een leukere prijs
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 12-09-17 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:41

Maar van ballistic nylon... en dat is steviger dan ripstop polyester (toch?).
Die ruinen bij ons krijgen serieus alles kapot...

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:44


Keep your dreams alive.


JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:45

Ballistic nylon word ook gebruikt in kogelvrije vesten en dus behoorlijk sterk.

Q: Is het Ballistic Nylon echt onverwoestbaar?
A: Alle stoffen kunnen scheuren. Het materiaal waarvan de Ballisic Nylon gemaakt is, is zo ontwikkeld dat deze niet verder scheurt waarin er een klein scheurtje in is ontstaan. Dit komt door de speciale weeftechniek. In de deken kan dus wel een scheur ontstaan, maar de kans dat deze verder uitscheurt is erg klein. Mocht er toch een scheur zijn ontstaan in de deken, kun je deze eenvoudig repareren met de speciale Bucas reparatie set. De deken is dan ook weer waterdicht.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:47


Keep your dreams alive.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 09:50

JenniferU schreef:
Mits goed gewassen met de juiste middelen.
Zie ze wel voorbij komen op mp als zijnde gewassen en geïmpregneerd en dus waterdicht.
Indien je coating stuk is kum je impregneren (buitenkant) wat je wilt maar dan slijt door bijv rollen en is hij niet meer waterdicht

De DR(drunens ruiterhuis) vario is een look a like horseware deken met liner systeem alleen voor een leukere prijs

Ik heb er een gehad die verknald is door de wasserij (zou ook opnieuw waterdicht gemaakt zijn), dus ik was nu alles zelf in een oude wasmachine met Bucas wasmiddel en spuit ze daarna in met de spray. Dat teflon slijt altijd, dus dien je wel te onderhouden. Zo weet ik dat de juiste middelen gebruikt worden en gaan de dekens jaren mee. Ik heb vorig jaar zelfs een Power light gekocht voor 20 euro omdat hij lek zou zijn. Deken ook gewassen en er een hele spuitbus op leeg gespoten en deken is weer helemaal goed. Paard staat er de afgelopen dagen 24/7 buiten mee, dus als het nu niet gelekt heeft kun je wel zeker zeggen dat hij waterdicht is.

De verknalde deken heb ik nog liggen en wil nogeens kijken of ik hem goed krijg, maar omdat ik hem dubbel heb, mis ik hem niet en is het er nog niet van gekomen.
Ir1ne schreef:
Maar van ballistic nylon... en dat is steviger dan ripstop polyester (toch?).
Die ruinen bij ons krijgen serieus alles kapot...

Klopt. En dat spul van Rhino is ook weer sterker dan polyester, dus is een 1000D Rhino sterker dan een 1200D polyester. De Deniers zeggen wat over de dikte van de stof, niet over de sterkte dus dat kun je niet altijd een op een vergelijken.

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:09

Ah ja, ok.... lastig... kun je me eens een pb sturen waarmee jij hem inspuit na het wassen?

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 10:24

Waterdichtheid van dominick dekens zijn goed!
Ze staat 24/7 buiten. Ze gaat niet binnen staan bij regen. Deken heeft absoluut niet gelekt.

Ik ben ook wel benieuwd naar die fryskware. Ik ga denk ik 100 grams missen. Al wil ik het gaan proberen met mijn dominick 0 en 200 grams. Ik vind hem erg dik voor 0 grams. Dus wellicht niet nodig :)

Animals can't talk. If they say they can, they are lying!
♡ Aedyn ♡ 21 mei 2022

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:15

Wat een rotweer, gisteravond stond ze koud onder de 100 dus 200 op gelegd. Vanmorgen stond ze nauwelijks te warm dus zo de wei op gedaan maar ze had het toch te warm. Is ook ineens vrij heet als de wind even gaat liggen en de zon door komt.
Kon de deken zo van de grond rapen met liner en al. Netjes binnenste buiten en alle sluitingen nog dicht :Y)

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:29

Tarico schreef:
@MarliesR dankjewel! Vandaag komt de Bucas Smartex binnen maar ik lees steeds meer verhalen over de (niet zo goede) waterdichtheid. De goedkopere dekens van Bucas vind ik sowieso geen aanrader.

Rambo staat ook op m'n lijstje maar ik wacht nog op een superaanbieding :+


Ik ben erg tevreden over mijn bucas smartex die laatste zelfs de hele dag regen overleefd heeft.

Verhalen over waterdichtheid heb je van alle merken. Mijn Amigo kon de langdurige regen niet aan en lekte dan door, mijn Rambo heb ik ook een keer zo lek als een mandje gehad en over bucas hoor ik ook verhalen.
Denk dat je dit altijd houdt. Door wellicht een productiefout, verkeerd wassen, verkeerd behandelen tegen waterdichtheid of gewoon pech.

Tot nu toe erg tevreden over mijn smartex rain, vooral met dit wisselvallige weer is hij echt super! Niet te warm en niet te koud!


Lady

Ir1ne

Berichten: 3384
Geregistreerd: 15-03-10
Woonplaats: Groningen

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 11:57

Denk dat wij er toch ook 1 aanschaffen...
Straks maar even de Ionic van een stalgenootje opleggen, paard had zon spierpijn van dit weekend...
Wil zo graag een recuptex maar k vind ze zo akelig duur :(

A woman needs two animals - the horse of her dreams and a jackass to pay for it


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dorage en 9 bezoekers