[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:00

Koper schreef:
Weatherbeeta :j Stevige stof, schoftkussens, goed model voor stevige paarden met veel hals. En betaalbaar.


Ik ben ook aan het kijken naar een Weatherbeeta omdat ik er zoveel goede verhalen over hoor wat betreft de pasvorm voor brede paarden.
Maar ik zie dat er enorm veel types zijn. Welke heb jij? En waar heb jij ze gekocht?

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:00

Koper schreef:
Weatherbeeta :j Stevige stof, schoftkussens, goed model voor stevige paarden met veel hals. En betaalbaar.



Zijn daar ook 100 grams waterdichte dekens van met losse hals?
En waar te koop?

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:02

Ik heb een model wat niet meer verkocht wordt (Freestyle) en ik heb 'm uit een online winkel. Geen idee meer welke, iets van Equinogwat.

Er zijn wel 100 grams waterdichte dekens van ja. Halsstukken heb ik me nooit in verdiept. Bestaan wel maar de diktes daarvan weet ik niet.

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:09

Weatherbeeta is alleen wat lastig te koop in NL, ik persoonlijk ken van de grote shops alleen Horze die ze in ruime keus verkoopt. Dus als iemand een andere shop weet houd ik me ook aanbevolen!

Ik heb zelf de Weatherbeeta Comfitec Plus Dynamic in 0 en 220 grams. Laatste met gevoerde hals.
De deken is erg mooi, blijft mooi liggen en is van goede stevige kwaliteit. Of Horze ook een 100grams heeft betwijfel ik. Weatherbeeta maakt ze wel dacht ik. Ik heb er zelf een Horseware liner onder, blijft keurig liggen. De hals vind ik wat minder. Hij is vrij kort en het stukje dat over de deken/voor de voorsluiting valt is wat apart. Maar paard heeft er geen last van en het regent niet in, dus wellicht alleen op het zicht :)

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:11

Koper schreef:
Ik heb een model wat niet meer verkocht wordt (Freestyle) en ik heb 'm uit een online winkel. Geen idee meer welke, iets van Equinogwat.

Er zijn wel 100 grams waterdichte dekens van ja. Halsstukken heb ik me nooit in verdiept. Bestaan wel maar de diktes daarvan weet ik niet.


Jammer dat dat model niet meer wordt verkocht. Dankjewel in ieder geval, ik zoek nog even verder! :)
Laatst bijgewerkt door Figo88 op 19-12-17 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:17

Ik ga toch eens kijken wie de exporteur is van wheaterbeeta. Eens kijken of ik ze kan krijgen.

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:19

RianneH schreef:
Weatherbeeta is alleen wat lastig te koop in NL, ik persoonlijk ken van de grote shops alleen Horze die ze in ruime keus verkoopt. Dus als iemand een andere shop weet houd ik me ook aanbevolen!

Ik heb zelf de Weatherbeeta Comfitec Plus Dynamic in 0 en 220 grams. Laatste met gevoerde hals.
De deken is erg mooi, blijft mooi liggen en is van goede stevige kwaliteit. Of Horze ook een 100grams heeft betwijfel ik. Weatherbeeta maakt ze wel dacht ik. Ik heb er zelf een Horseware liner onder, blijft keurig liggen. De hals vind ik wat minder. Hij is vrij kort en het stukje dat over de deken/voor de voorsluiting valt is wat apart. Maar paard heeft er geen last van en het regent niet in, dus wellicht alleen op het zicht :)


Horze.nl heeft de Weatherbeeta Comfitec Plus Dynamic ook in een 100 grams zag ik. Hoe is jouw ervaring qua pasvorm met deze deken? Wat voor paard heb je?

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 20:30

Ik kwam ze hier tegen:https://www.rideawaystore.com

De renco die ik voor ogen had op marktplaats laat ik zitten. Volgens de verkoper valt hij als 195 (vroeg of hij klein viel) maar de advertentie wordt niet aangepast en op de foto's lijken er geen singels aan te zitten..

Heb nu Renco en Dutch Horse Rug benaderd of ze hun deken met V-sluiting zouden kunnen leveren. Andere optie is voor mij ook Weatherbeeta maar het model wat mij wat lijkt komt niet met hals..

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 21:00

Ik heb een draver, maar niet zo'n kleine pony, wel een redelijke warmbloedtype maar niet eentje met een enorme boeg. Ze heeft wel een lage halsaanzet wat altijd voor problemen heeft gezorgd met het vinden van een passende deken waarbij ze nog kunnen eten.

De dekens bevallen ontzettend goed, beter dan verwacht. De 0 grams blijft heel netjes liggen, ze 220 zakt ietsje scheef maar heb het idee dat de halsopening ook iets wijder is. Als het seizoen afgelopen is wil ik die sluiting iets inkorten zodat ie net wat beter sluit. Ik gebruik hem op de strakste sluiting. Verder heb ik niet het idee dat de schoftkussen nu veel doen wat betreft liften van de deken, maar ze zijn ook niet nadelig dus het is prima. Buiksingels en bilkoorten houden zich erg goed, waterdichtheid is top en isolatie bleek ook erg goed met de sneeuw. Ik zie geen afgebroken haren of schuurplekken terwijl we in september al begonnen zijn met dekens.
De deken kan wat hufterigheid hebben, de merries willen elkaar wel eens het leven zuur maken en hoewel ik wel kale huid zie zie ik op de deken niets. Echte slopers staan hier gelukkig niet.

Wat wil je nog meer weten?
Ik zou hem dus aanraden, mede door de redelijk vriendelijke prijs is het het proberen waard.
Vorig jaar had ik een oude freeform op en naast dat ie te lang was gaf het type beenuitsparing zo aan de voorkant wel kale plekken. Dat is iets om wel op te letten, hoewel het juist voor sommige paarden beter werkt. Ik heb liever op de schouder :)

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:13

Figo88 schreef:
Koper schreef:
Ik heb een model wat niet meer verkocht wordt (Freestyle) en ik heb 'm uit een online winkel. Geen idee meer welke, iets van Equinogwat.

Er zijn wel 100 grams waterdichte dekens van ja. Halsstukken heb ik me nooit in verdiept. Bestaan wel maar de diktes daarvan weet ik niet.


Jammer dat dat model niet meer wordt verkocht. Dankjewel in ieder geval, ik zoek nog even verder! :)

Tweedehands kom je ze af en toe nog wel tegen.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:36

Ik heb er eventueel nog een liggen, gebruikt, 200 grams

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:41

Ik heb al mijn Weatherbeeta dekens (Stuk of 25) besteld uit de UK. Snelle levering en goede service.. verzendkosten vielen ook reuze mee(15euro) en stukken goedkoper dan in de meeste winkels hier

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:49

Waar heb je ze besteld? Ik wil een vliegendeken bestellen uit de UK van het zomer :)

Figo88

Berichten: 2642
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:59

Koper schreef:
Tweedehands kom je ze af en toe nog wel tegen.


Mijn paard heeft een dusdanig moeilijke pasvorm dat ik het echt niet aandurf om een tweedehands deken te kopen. De kans dat hij niet past is gewoon erg groot en een tweedehands deken kun je natuurlijk niet meer terugbrengen -O-

DoubleVv
Berichten: 412
Geregistreerd: 15-12-08
Woonplaats: Maaseik,Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:17

RianneH schreef:
Waar heb je ze besteld? Ik wil een vliegendeken bestellen uit de UK van het zomer :)


Discount-equestrian en nog een site maar deze ken ik niet uit mijn hoofd

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 03:14

Vraagje; hoeveel grams hebben jullie nu opliggen bij je geschoren paard?

Vind het lastig inschatten, zo koud is het namelijk niet...

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 07:45

Hier ongeschoren onder een 100grams. Merk dat het onder de deken wel erg warm is maar ze zweet niet. Vind dit lastig weer als t wel regent ben ik weer blij dat ik geen 0grams op heb en anders is t net wat aan de warme kant.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:14

Geschoren 300 gram + hals 0 gram en mesh deken

Perfect.

Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:15

Hier 200/250 op geschoren, maar okt al geschoren en al best veel haar weer.
Ongeschoren onder 200.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:18

Hier geschoren onder 200 zonder hals. Die van mij is geen koukleum...

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:22

Verharen die van jullie ook zo als een malle??

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 08:59

PanamaD schreef:
Verharen die van jullie ook zo als een malle??

Nee nog niet. Vorig jaar begonnen ze half januari.

Hier mijn merrie onder een dikke 0 grams en mijn ruin onder de Smartex Rain. Die is nu eigenlijk te dik voor 'm maar hij was nat en dan toch maar even deze er op. Hij zal inmiddels wel opgedroogd zijn dus hij krijgt zo de 0 grams Weatherbeeta op.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:07

Ik heb er 1 die al goed aan t verharen is. De rest houdt alles goed vast. Ik geef ze geen ongelijk :brr:

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 09:47

@rianneH: WB dekens zie ik vaak in de reclame van equestrianclearance. Paar keer iets besteld en nooit problemen mee gehad. Je hebt alleen wel een creditcard nodig.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 10:39

PanamaD schreef:
Verharen die van jullie ook zo als een malle??

Ja die van mij is al behoorlijk aan het verharen.