[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
pnltl148

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-08-15
Woonplaats: Maartensdijk

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:46

Misschien kan iemand hier mij helpen :)
Ik ben opzoek naar een waterdichte outdoordeken in maat 175, met 50, 100 of 150grams vulling. Het liefst met een hals die afneembaar is of een bucas deken waar een hals op kan met klittenband, die hals heb ik nog thuis. Ik heb inmiddels de websites van EJ, Kramer, De Boer Dier en Ruiter en Marktplaats afgestruind maar ik kan nog niet echt vinden wat ik zoek.. Heeft iemand tips?? :D


cynthia25
Berichten: 154
Geregistreerd: 10-05-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:02

Ik heb net Mn deken binnen van de ruitersporthoeve. Supersnel geleverd via post nl. Ik heb een amigo bravo 12 plus lite 0 gram met afneembare hals. Ook nog scherp geprijsd

Men moet spaarzaam zijn met straffen en gul zijn met belonen en liefkozing, om het paard te leren gehoorzamen en te werken vanuit plezier en niet vanuit ongemak.

M_aris

Berichten: 545
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Emmen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:09

Wie kan mij helpen. Ik wil een Bucas deken bestellen voor mijn pony. Ze is 127cm ongeveer. Normaal heeft ze 155 van dekenmaat. Maar kom er met de Bucas maten niet uit.

Volg ons op Instagram :)http://www.instagram.com/mariska_dolcie
Beauty,Binky,Vera,Zwartje /3

RianneH

Berichten: 28219
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:10

Wat een water :brr: Ben blij met mijn grote verzameling dekens, maar met dit weer droogt het op stal slecht en hangt de zolder dagelijks vol := Morgen weer een volle dag regen, tussendoor maar even verplicht opdrogen en bijeten op stal voordat ze weer de regen in gaan.

Och gos Faitherr :') En de hals aan de bovenkant naar binnen omslaan, eventueel vaststikken werkt niet?

PanamaD, ik vind de deken aan de gehele lange kant, valt de rand van de deken en staartflap op de staartwortel of er voorbij? De deken die eronder ligt lijkt ook een stuk te groot.. De hals lijkt ook lang, maar weet niet hoe die zal zijn bij een maat kleinere deken.

Maartje_M moeilijk te zien, ook hier, waar valt ie op de staart?

xtessax83 wat was het doel van deze deken? Ook dragen zonder dat er iemand een oogje op houdt? En eventueel onder de deken? Ik ben heel tevreden over mijn BR zweetdeken.

pnltl148 als je al zo veel sites gehad hebt, wat viel je dan tegen van de dekens die je bekeken hebt? Waar moet de deken nog meer aan voldoen? Wat is het budget en zijn er types of merken die niet passen?

M_aris, er zijn heel veel maattabelen van Bucas te vinden online: https://www.dekroo.nl/corporate/maattab ... gIZP_D_BwE
Let er vooral op dat de deken niet te groot is, dan gaat ie hangen en trekken wat niet comfortabel is voor je paard ;)

"Een draver, is gaver" :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 23:10

Hmm dat naar binnen klappen is best slim, daar had ik nog niet aan gedacht, nu staat ze nogsteeds met mijn halstertouw constructie, die is vandaag goed bevallen, morgen komt de nieuwe deken binnen maar ik ben dan pas laat thuis dus dat word waarschijnlijk donderdag dat ik die kan passen, ik ga morgen even kijken of dat omklappen werkt!!
Zijn er verder mensen die ervaring hebben met bucas dekens met een vaste hals? Zijn die fijn? En de verhoudingen goed? Als in is de hals niet veel te lang/kort?

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 07:59

Toevallig gister nog een foto van haar kont gemaakt :') hopelijk geeft dit een beter beeld?
Edit: de staartflap begint op haar staartwortel

Afbeelding

Edit: nog even een vraagje over de Amigo liners. Ik wilde er eentje kopen voor onder haar regendeken, zodat ik iets tussen deze en niks heb zeg maar. Alleen heeft de regendeken geen liner systeem (deze deken wel). Nu zag ik net dat de liner geen buiksingels heeft, blijft dat goed liggen als hij niet vast zit aan een andere deken? Paard staat wel 24/7 buiten namelijk...
Laatst bijgewerkt door Maartje_M op 13-03-19 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:21

Liners kun je voor en achter vastmaken. Dus in principe blijven ze goed liggen als ze vastzitten. Maar los zou ik denk ik niet proberen. Misschien kun je er haakjes aan maken?

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:25

Ik heb een amigo mio regendeken, daar valt aan de voorkant niks vast te maken... Achter lukt natuurlijk wel, maar ik weet niet of dat dan voldoende is?

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 08:38

Hier alleen de liner vast aan de achterkant en blijft perfect liggen :) Misschien als hij verder niet goed past bij de bouw dat hij wat schuift maar hier nergens last van!

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

cinniz123

Berichten: 4386
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:31

Welke lijm gebruiken jullie voor het repareren van je regendekens?
Ik had voorheen de rambo maar deze droogt snel in.
Nu heb ik vorig jaar ergens gelezen over goede lijm uit de bouwmarkt maar kan dit nergens meer vinden.
Dus wie heeft er een goede tip voor lijm?

Ik gebruik ook de liners onder ander dekens en dan zitten ze ook achter alleen vast.
Moet zeggen dat ik wel de sluiting van de liners omhoog heb gezet(shetlander) anders trok hij wel naar achter.

*Tschif* voor altijd in mijn hart *7-7-'97 /23-7-'14*
hunter mn nieuwe liefde
zo bijzonder!happy geboren 7-7-'15

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:33

Iemand ervaring met equitheme? Hypostore heeft een grote sale dus 2 equitheme tyrex 1200D regendeken gekocht, hebben mooie grote staartflap: https://hypostore.nl/equi-theme-tyrex-1 ... deaux.html

En een amigo voor 90 euro 100 gram met disc sluiting, vast voor volgend jaar :D

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:35

Agradi heeft nu wel goede kortingen voor dekens. Ik heb ook alvast eea besteld voor volgend jaar ;)

Geen ervaring met equitheme.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 13:37

M_aris schreef:
Wie kan mij helpen. Ik wil een Bucas deken bestellen voor mijn pony. Ze is 127cm ongeveer. Normaal heeft ze 155 van dekenmaat. Maar kom er met de Bucas maten niet uit.


5'3 zou ik denken.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:38

Mijn jonge merrie heeft bewezen geen sloper te zijn. Ze heeft nu een fijne mio op dat ik vorig jaar gekocht had, helaas heeft ze afgelopen zomer nog een groeischeut gehad en is die mio een maatje te krap.
Ik overweeg om een bucas smartex aan te schaffen, maar de extra is volgens mij te dik (paard is niet geschoren maar heeft een dune vacht. Heeft het nu met 200 grams op mooi warm. Ik overweeg de medium (150 gr) om ev de liner erbij te nemen voor erg barre dagen.
Dan heb ik mijn regendekens, een 150 gram en kan ik ophogen naar 300 gram.
Kan iemand mij vertellen hoe die onderdekens vastgemaakt worden? Ik heb nl geen zin in kletsnatte onderdekens omdat ze er onderuit glijden...

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:45

dekenmaat 152 is 5.0.
Die heeft mijn langgelijnde pony van 118 ook.
160 is de volgende en dat is 5.3

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 02:53

Bij mijn pony blijven de liners van amigo meer dan prima liggen zonder liner systeem

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:15

Nou volgens mij past ie!! Vond m wat hoog sluiten maar hij is helemaal niet strak als ze haar hals omlaag heeft, de hals is aan de lange kant maar dat is alleen maar fijn, geen blote hals als ze graast, lengte is volgens mij perfect zo, pasvorm is niet helemaal voor haar gemaakt, beetje recht overal maar hij knelt niet bij de schoft of schouders dus naar mijn idee zit dat wel goed! Wat vinden jullie?

Het is overigens een mooi fel kleurtje :o , iets feller dan verwacht maar ik vind het wel leuk. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Rachel_x

Berichten: 3128
Geregistreerd: 17-03-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:11

Faitherr schreef:
Nou volgens mij past ie!! Vond m wat hoog sluiten maar hij is helemaal niet strak als ze haar hals omlaag heeft, de hals is aan de lange kant maar dat is alleen maar fijn, geen blote hals als ze graast, lengte is volgens mij perfect zo, pasvorm is niet helemaal voor haar gemaakt, beetje recht overal maar hij knelt niet bij de schoft of schouders dus naar mijn idee zit dat wel goed! Wat vinden jullie?

Het is overigens een mooi fel kleurtje :o , iets feller dan verwacht maar ik vind het wel leuk. [ [url=m/vUdgp2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/es3tyD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9fvZ3n.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ezU4Hw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i2dHLV.jpg]Afbeelding[/url] ]
mooi! Ik denk prima, alleen is je onderdeken wat lang. Hierdoor kan hij zich volzuigen met water. Wellicht is een kleinere onderdeken dab fijner, maar misschien valt het mee :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:12

Jaa onderdeken is inderdaad aan de lange kant, maatje kleiner gaat helaas niet ivm te smal aan de voorkant dan, maar tot nu toe valt het mee met hoe nat hij word gelukkig!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:18

Pfff, kom ik net aan op stal, even onder de deken voelen en ja hoor, nat, niet extreem maar hij is niet waterdicht, je ziet aan de binnenkant duidelijk nattere stukken in de voering, gelukkig voelde de onderdeken nog zo goed als droog en het pard lekker warm, ik heb geen andere deken om op te doen nu dus baal flink. Agradi net een mailtje gestuurd en het probleem voorgelegd.

Gebeurd dit vaker bij bucas dekens?

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:14

Jup... voor mij geen Bucas meer.. dure smartex was helemaal door en doornat.. alleen als stal of onderdeken. Met horseware geen problemen!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:19

CK88 schreef:
Jup... voor mij geen Bucas meer.. dure smartex was helemaal door en doornat.. alleen als stal of onderdeken. Met horseware geen problemen!

Oei, wel je geld terug gekregen? Was de deken al ouder?
Deze heeft ze net 3 dagen op, ik weet niet zogoed wat ik ermee moet, hij is niet zeiknat ofzo maar het zijn wel echt natte druppelvormen die ik zie op de deken, dat lijkt me toch niet de bedoeling, beetje klam kan natuurlijk. De eerste dag dat ze m op had zag je heel mooi dat de druppels erop bleven liggen en er weer af rolde, daar is nu niks van te zien.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:48

Nee was nieuwe deken, wel nieuwe gehad van agradi maar weer verkocht omdat ik er geen vertrouwen in had.
Afbeelding

Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 13:57

Ik heb ook een slechte ervaring met Bucas helaas. Ik was al jaren fan, maar mijn nieuwe bucas power turnout was binnen twee weken kapot. Gelijk gebeld en na heel veel gezeik van de EJ mocht ik hem doorsturen naar Bucas zelf (mocht, ja). Uiteindelijk niet mijn gelijk gekregen. Daar sta je dan met je deken van bijna 300 euro. %)

IG: @arabierjoep

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 14:15

Mijn bucassen overleven alle regen.. Regen, wind modder, trekkende weidegenoten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 5 bezoekers