[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:34

Zou ook bij 190 blijven :) Horseware dekens zijn de moeite waard, misschien die DR die geplaatst werd hier?
Weatherbeeta ben ik dus tevreden over, de Dominck van Nessie vind ik ook erg mooi!

"Een draver, is gaver" :D


SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:37

Oké, dus wel 190 maar een ander model en merk. Is het ook van belang dat het een V sluiting of disk oid heeft? Iemand een specifiek model?

Rianne, is die DR niet te smal in de hals voor mijn paard?
Jullie zeggen dus Rambo proberen eerder dan amigo?

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:42

Je paard lijkt me niet extreem breed zo vanaf de foto's, heb je zelf wel dat gevoel?

Ik krijg het idee dat de dekens met de V sluiting wat meer ruimte hebben, maar ik heb ze zelf niet op mijn paard getest.

"Een draver, is gaver" :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:48

RianneH schreef:
Je paard lijkt me niet extreem breed zo vanaf de foto's, heb je zelf wel dat gevoel?

Ik krijg het idee dat de dekens met de V sluiting wat meer ruimte hebben, maar ik heb ze zelf niet op mijn paard getest.


Zeker niet, in tegendeel. Ze is best wel smal, al zal ze nog wel wat uitzwaren. Ze is nu 4,5. Maar meer omdat de bucas dekens te krap waren voor.

De Amigo Bravo 12 plus met disk ziet ook als een fijne deken. Is dat het proberen waard? Of moet ik echt naar Rambo kijken?

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:51

Ik denk dat rambo een goeie zou zijn. Maar ik heb nog geen ervaring met de amigos met dirk.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:56

Amigo is een betaalbaarste alternatief ;)

De pasvorm van de Bucas heeft meer te maken met de vorm van de hals (zowel van je paard als van de deken) dan breed zijn denk ik. Ik merkte bij die van mij dat de hals gewoon te hoog sloot waardoor ie gaat trekken. Bij de Irish kan het nog net, maar liever niet.

"Een draver, is gaver" :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:00

Laatst bijgewerkt door SBravour op 30-12-17 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:04

Met de schoft zo ver naar achteren zou ik voor een wug gaan.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:04


Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:12

JenniferU schreef:
Capriootje schreef:
Ik ben blij met de DR vario! Heb altijd horseware maar zocht nog een reserve/extra. De v sluiting en hals aansluiting zijn ideaal. Amigo met die ringen is niks voor mijne, krijgt ie schuur plekken van.

[ [url=m/CzZeCz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XaLTEx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Met welke deken v horseware valt deze te vergelijken?
Ziet er goed uit namelijk en zit er ook aan te denken als reserve deken



Qua pasvorm bedoel je? Zit bij mij aan de voorkant ongeveer hetzelfde als de Rambo duo. Hij is iets korter aan de zijkant wel. Ik heb de 350 gram maar ze hebben ook 0 en 200. Ga morgen even kijken of de liners er onder vast kunnen, DR heeft ook een eigen liner lijn maar die van horseware heb ik allemaal liggen

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:14

Mag ik hier even binnen komen vallen met een vraag?

Mijn pony heeft dekenmaat +/- 140.
Nu heb ik hier en daar wel wat gezocht naar dekens. De Epplejeck en Divoza hebben bijvoorbeeld wel een aanbod in deze maat. Maar nu komt de kieskeurige kant van mij boven; ik vind het aanbod van EJ en Divoza beetje saai en karig.
Weet iemand nog een adresje waar ze leuke dekens verkopen in de maat rond de 140?

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:43

Dovahkiin schreef:
Mag ik hier even binnen komen vallen met een vraag?

Mijn pony heeft dekenmaat +/- 140.
Nu heb ik hier en daar wel wat gezocht naar dekens. De Epplejeck en Divoza hebben bijvoorbeeld wel een aanbod in deze maat. Maar nu komt de kieskeurige kant van mij boven; ik vind het aanbod van EJ en Divoza beetje saai en karig.
Weet iemand nog een adresje waar ze leuke dekens verkopen in de maat rond de 140?

Nika!

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

JenniferU
Berichten: 2208
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:53

Capriootje schreef:
Qua pasvorm bedoel je? Zit bij mij aan de voorkant ongeveer hetzelfde als de Rambo duo. Hij is iets korter aan de zijkant wel. Ik heb de 350 gram maar ze hebben ook 0 en 200. Ga morgen even kijken of de liners er onder vast kunnen, DR heeft ook een eigen liner lijn maar die van horseware heb ik allemaal liggen


Bedoel idd qua pasvorm.
De normale rambo zowel maat 190 als 198 zijn te ruim aan de voorkant.
De wug 198 is weer te krap

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:04

Koper schreef:
Als jullie liners wassen, op hoeveel toeren centrifugeren jullie dan? Heb de machine nu op 800 gezet, ik weet niet meer hoe ik het de vorige keer had gedaan :Y)


Ik doe ze tegenwoordig op 60 graden in de wasmachine en daarna volop in de droger. In deel 3 van dit topic schreef ik al dat ik het ging proberen (met een oudere) en dat ze er als een nieuwe uitkwamen. Op lagere temperatuur bleven ze toch plakkerig.

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:08

Plakkerig is 'ie niet hoor. Alleen de biezen iets grauwig. Niet meer heel lichtgrijs maar ietsjes bruingrijs zeg maar. De liner ruikt verder gewoon fris :)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 23:52

Ik was ze op 30 graden en hang ze dan aan de lijn te drogen

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:18

Nika idd, alleen hebben ze altijd waardeloos weinig voorraad in pony maten -O-
Minihorseshop heeft veel leuke dekens, al word ik van hun service weer minder blij. :Y)

Liners heb ik nog niet gewassen dus benieuwd idd naar anderen hun ervaring.

www.MelanievandeBunt.com Mensport Instructie en Africhting
Internationaal 2 span ponymenner
Individueel Zilver en team Zilver WK Kisbér 2019 | Team Goud WK Haras du Pin 2021 | Individueel Zilver en team Goud WK Oirschot 2023

Sjira

Berichten: 1308
Geregistreerd: 15-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:34

Koper schreef:
Plakkerig is 'ie niet hoor. Alleen de biezen iets grauwig. Niet meer heel lichtgrijs maar ietsjes bruingrijs zeg maar. De liner ruikt verder gewoon fris :)


Snap ik. Ik denk dat ze het toen net wat te warm heeft gehad onder haar deken en veel heeft gezweet en daarom die plak. Maar ik wilde ermee zeggen dat de liners dus echt wat kunnen hebben in de wasmachine/droger :) sterke dekens!

Adellinde JJ (Turbo Magic X Metall) M1+5

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:00

Horseware liner doe ik op uurwasje van 30 graden 1000 toeren centrifugeren en dan hang ik ze over de stoelen bij de kachel. Na een nachtje al helemaal kurkdroog!

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

KellyR

Berichten: 1510
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 01:12

SBravour schreef:
Top dankjewel, ik ga liever voor lange duur dus Rambo denk ik. Voor een beeld van haar bouw: [ [url=m/PmtiGI.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.paardendrogist.nl/product/d ... 374/56845/
Zo een bedoelen jullie toch?


Hier een jonkie die nog aan het groeien is. Deken iets ruimer gekocht voor het mooie, maar heeft er absoluut geen last van.(Rambo)


Afbeelding

Hier met liner er onder.
Ook een 250 grams die zo goed als het zelfde licht.
Fijne dekens, schuiven totaal niet en beletten hem niet in het bewegen.

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 02:31

SBravour schreef:
RianneH schreef:
Je paard lijkt me niet extreem breed zo vanaf de foto's, heb je zelf wel dat gevoel?

Ik krijg het idee dat de dekens met de V sluiting wat meer ruimte hebben, maar ik heb ze zelf niet op mijn paard getest.


Zeker niet, in tegendeel. Ze is best wel smal, al zal ze nog wel wat uitzwaren. Ze is nu 4,5. Maar meer omdat de bucas dekens te krap waren voor.

De Amigo Bravo 12 plus met disk ziet ook als een fijne deken. Is dat het proberen waard? Of moet ik echt naar Rambo kijken?



Amigo bravo zijn ook zeker goede dekens. Ik heb zowel amigo als Rambo. De Rambo ligt misschien net iets mooier. Maar de amigo is ook goed. De Rambo heb ik tweedehands gekocht als extra deken. Zijn beide 0 grams en gebruik ze met liners.

Doressa <3 (Lotti x Elcaro) L1 + 12 Verkocht :(

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:04

Hier beide heren onder rambo, voor ons een grote opluchting na bucas. Mijn geschoren staat er 24/7 onder en heeft geen enkel plekje. De deken blijft ondanks spelen en rennen ook op de centimeter recht liggen.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:24

Nog een vraagje, moet ik echt naar Rambo kijken of is rhino ook goed? Wat zijn de pasvorm verschillen? Is rhino minder geschikt voor die van mij dan rambo?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:29

Rhino wug en rambo wug is nagenoeg hetzelfde. Ik heb nu beide dekens. Rhino heeft op de borst 2 sluitingen en de rambo 3. Zelfde voor de buiksingels. Pasvorm is nagenoeg gelijk. Ik heb nu een nieuwe rambo wug gekocht na enkele weken een rhino te hebben geleend. Deze rhino hing soms scheef op mijn paard en de rambo minder. Ik denk door de 3 buik singels. Afbeelding

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [CENTRAAL] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 08:40

Super dankjewel! Ik was ook nog even de andere bevindingen van Rhino/Rambo/Amigo van jullie af en dan ga ik vanmiddag bestellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers