[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Femke_Tweety

Berichten: 11942
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:47

Tss. Vorige week nog met een oude 200 grams op.

Sinds halverwege deze week 0 grams.

Gisteren overdag af, afgelopen nacht op.
En vanochtend was hij warm.

Dus nu voor het eerst dit jaar bloot snachts.


Écht idioot.
Van 200 grams dag en nacht naar bloot binnen een week..


rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 21:54

Hier al de hele week bloot *\%/*

Hopend day de dekens niet meer tevoorschijn hoeven komen maar wacht nog wel even met wassen en opbergen

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-19 22:52

Hier de mini gister geschoren. Net onder een 0 grams regendeken gezet. Voelde iets koud maar was ook gelijk weer warm met deken op.
Andere paard staat vannacht onder een zomerdeken.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 17:47

Iemand nog een tip voor een vliegen of eczeem deken voor paard met lage halsaanzet?
Ze heeft geen eczeem maar als daar wel iets in past krijgt ze dat ;)

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:10

Ik ben erg tevreden met de Rambo’s, zowel Sweet Itch als de Protector :)

"Een draver, is gaver" :D

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:34

De protector trekt heel erg bij dr..
Ik heb op agradi norton mesh deken besteld. Ken t merk niet, maar t lijkt laag te sluiten!

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 18:53

Mariposa11 schreef:
De protector trekt heel erg bij dr..
Ik heb op agradi norton mesh deken besteld. Ken t merk niet, maar t lijkt laag te sluiten!


Ik heb dit deken. Hals is bij mijn paard al vrij ruim aan de onderkant. Als ze graast op de schoft wat krap maar denk dat dat voor een paard met lage hals aanzet juist wel fijn gaat zijn. Dan zal hij wat losser zijn. Verder prima deken vindt ik.

DaraBariton

Berichten: 1301
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:20

Mijn paard staat nu zonder deken.

Ze was al snel aan het verharen dit jaar en de vacht werd al mooi dun. Maar heel raar: de vacht lijkt nu weer dikker te zijn geworden? Ze heeft het waarschijnlijk wel even koud gehad, 1x hadden ze op stal de deken afgelaten en 1x heb ik ipv een regendeken een gevoerde om moeten doen. Zou dat daar door kunnen komen? Er komen nu wel nog haren los maar niet zo veel als eerst.

Dara♡ Bedankt voor de mooie jaren samen...
*31-05-2001 - †27-06-2021
◇Wiebe◇|31-03-2023| Fryso 518 x Tsjalle 454|

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:35

xtessax83 schreef:
Mariposa11 schreef:
De protector trekt heel erg bij dr..
Ik heb op agradi norton mesh deken besteld. Ken t merk niet, maar t lijkt laag te sluiten!


Ik heb dit deken. Hals is bij mijn paard al vrij ruim aan de onderkant. Als ze graast op de schoft wat krap maar denk dat dat voor een paard met lage hals aanzet juist wel fijn gaat zijn. Dan zal hij wat losser zijn. Verder prima deken vindt ik.


Dank je wel!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 19:45

Ik ben flink aan het twijfelen, pony is geschoren en zit nu zo goed als in de zomervacht. Nu steeds overdag zonder deken en ‘s nachts met regen deken en ik ben aan het twijfelen of ik vannacht de deken af laat. wordt op zijn koud 11° en als het goed is is de stal warm. Wat hebben jullie?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:17

RianneH schreef:
Ik ben erg tevreden met de Rambo’s, zowel Sweet Itch als de Protector :)

Rambo Protector is hier geen goede combinatie met een paard met lage hals. Ik ben ook nog steeds op zoek. Ik hoor graag hoe de Norton Mesh valt.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:18

Zodra hij binnen is zal ik foto's maken hoe hij valt!

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:21

Jammer van de Rambo! Hier ligt ie gelukkig erg fijn, maar wel een maat kleiner dan normaal.
Busse heeft ook een V hals exceemdeken zag ik bij DocHorse :)

"Een draver, is gaver" :D

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:26

Oh echt? De gewone busse was nog net te krap, mocht de norton niet passen ga ik daar even naar kijken, thanks :)

Hmm even gezocht maar ik kon hem niet vinden...?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:41

Ik kan hem ook niet vinden..

RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:44

Dat is gek! Dit is de link, maar zie dat ie nu niet op voorraad is...
RianneH schreef:
Bucas en (de meeste van) Horseware hebben geen loopsplitten. Hoeveel verschil het maakt weet ik eigenlijk niet, gezien nog veel meer factoren meespelen bij pasvorm natuurlijk ;)

Ik kwam deze tegen, iemand hier al ervaring mee? https://www.dochorse.nl/paardendekens/b ... erior.html


[ [url=m/EF5X49.jpg]Afbeelding[/url] ]

"Een draver, is gaver" :D

Nynkster

Berichten: 5327
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 20:58

Vinden jullie de Rambo sweet itch niet te warm als vliegendeken? Lijkt zo benauwd qua stof.. evenals andere eczeemdekens

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 21:14

RianneH schreef:
Dat is gek! Dit is de link, maar zie dat ie nu niet op voorraad is...
RianneH schreef:
Bucas en (de meeste van) Horseware hebben geen loopsplitten. Hoeveel verschil het maakt weet ik eigenlijk niet, gezien nog veel meer factoren meespelen bij pasvorm natuurlijk ;)

Ik kwam deze tegen, iemand hier al ervaring mee? https://www.dochorse.nl/paardendekens/b ... erior.html


[ [url=m/EF5X49.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja die heb ik vanmiddag ook ergens anders gezien! Maar vind de stof heel dicht..

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 22:01

Faitherr schreef:
Ik ben flink aan het twijfelen, pony is geschoren en zit nu zo goed als in de zomervacht. Nu steeds overdag zonder deken en ‘s nachts met regen deken en ik ben aan het twijfelen of ik vannacht de deken af laat. wordt op zijn koud 11° en als het goed is is de stal warm. Wat hebben jullie?


Hier pony die begin december geschoren was, ook helemaal in zomervacht en staat sinds de hogere temperaturen (ongeveer 9/10 graden) en droge weer gewoon zonder. Met een normale zomervacht kunnen ze dat prima hebben :)
Zelfs de shetlander afgelopen vrijdag geschoren (helaas ivm luis en het wassen) staat 's nachts nog zonder deken. Wel eentje besteld aangezien het weer gaat regenen dus toch maar een regendekentje op dan. :+

Heb hier als eczeemdeken de RSIH maar moet zeggen dat ik hem het geld niet meer waard vind. Van de buitenkant gezien is de pasvorm perfect, net als haar amigo dekens maar de binnenvoering op haar borst gaat tijdens het eerste seizoen al kapot (vorig voorjaar nieuw gekocht). Daarnaast is haar vorige ook vrij snel kapot gegaan terwijl ze nooit echt dekens sloopt. Snap dat het door het schuren meer te verduren krijgt maar voor die prijs wil ik niet elke 2 jaar een nieuwe deken kopen := . Voor nu kan de huidige nog mee maar als deze vervangen moet worden ga ik kijken naar iets anders.

Rikkie 17-11-2010 ~ 19-09-2018 Y;(
Kalinka 4-5-2014 Dressuur : B + 16 L1 + 22 L2 + 17 M1 + 2 Springen : B + 1
Rachel 19-05-2012 - 13-04-2014
Rise up

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:31

Zó, heb ik me even vergist in de temperaturen 's nachts! Nadat ik de deken helemaal heb afgelaten sinds vorige week, zijn er langzaam mij een aantal dingen opgevallen bij mijn paard. Ander gedrag (nerveus), ineens erg hoesten en heel strak op de lendenen met pijnreactie. Arm dier heeft het gewoon koud gehad :(:) Afgelopen nacht weer een 0 gr opgelegd voor de wind, maar toch voelde ze vanochtend koud onder de deken. Voorlopig toch maar weer een 100 gr op in de nacht.

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:57

Het wordt ook weer kouder. Hoewel die van mij in de nacht binnen staan, krijgt hij vandaag zijn zomerdekentje op, en morgen einde dag weer een regendeken.
Die van mij komt niet door zijn haren heen. Op het lichaam nog steeds een gedeelte wintervacht. Iemand in dit topic een idee hoe ik dit er nog af ga krijgen?

__elise__

Berichten: 2073
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:14


Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:32

Joman schreef:
Het wordt ook weer kouder. Hoewel die van mij in de nacht binnen staan, krijgt hij vandaag zijn zomerdekentje op, en morgen einde dag weer een regendeken.
Die van mij komt niet door zijn haren heen. Op het lichaam nog steeds een gedeelte wintervacht. Iemand in dit topic een idee hoe ik dit er nog af ga krijgen?


Heb je recent ontwormt? Want wormen kunnen ook zorgen voor vasthouden vd vacht..
Lijnzaadolie heeft vaak wel goede ondersteuning voor de rui..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:35

Mariposa11 schreef:
Joman schreef:
Het wordt ook weer kouder. Hoewel die van mij in de nacht binnen staan, krijgt hij vandaag zijn zomerdekentje op, en morgen einde dag weer een regendeken.
Die van mij komt niet door zijn haren heen. Op het lichaam nog steeds een gedeelte wintervacht. Iemand in dit topic een idee hoe ik dit er nog af ga krijgen?


Heb je recent ontwormt? Want wormen kunnen ook zorgen voor vasthouden vd vacht..
Lijnzaadolie heeft vaak wel goede ondersteuning voor de rui..


Is ontwormd half januari (met Pramox) en heeft in december nog een bloed en mestonderzoek gehad naar wormen.
Heeft wel veel last gehad van de darmen.

Lijnzaadbrokjes zijn tijdelijk bijgevoerd.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 12:39

Ik merk wel verschil in brokjes of olie.. maar olie niet altijd fijn als hij makkelijk last heeft van zn darmen?

Maar half januari kan alweer nieuwe besmetting hebben natuurlijk.. kenmerkt zich dan vooral in lange haren op de flanken..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 0 bezoekers