[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
RianneH

Berichten: 28210
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:07

De grootste formaat kisten van de Ikea kan ik met gemak een aantal dekens in kwijt, maar hangt ook af van de dikte van je deken. Volgens mij heb ik er nu een stuk of 3 plus onderdekens in gepropt, maar met netjes vouwen en organiseren kom je verder. En ze zijn stapelbaar.
Afbeelding

"Een draver, is gaver" :D


rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 22:54

Ik hang ze hoog op :j
En heb 1 houten kast staan muisvrij waar ik er een paar kwijt kan.

De regendekens hangen meestal gewoon aan van die deurkapstokken van de action

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:12

Muizen klimmen tegen de muur omhoog dus hoogte laten ze zich niet door tegenhouden. Wel is het natuurlijk zo dat ze in hangende dekens niet zo makkelijk nestelen. De Ikea bakken heb ik ook gebruikt, maar weggedaan toen het er te veel werden. Waren wel fijn in gebruik. Als ze echt willen knagen muizen daar trouwens gewoon doorheen.

Als het echt muisvrij moet zul je toch aan staal oid moeten denken. Hout, maar ook plastic kunnen ze doorheen komen.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:05

Wij hebben onze oude stalkasten in de schuur gezet. Die zijn helemaal van staal en sluiten helemaal af, zonder kiertjes enzo. Hier slaan wij onze dekens op. Als je namelijk eenmaal muizen hebt, laten die zich echt niet tegenhouden door een stukje plastic.

IK BEN REINIER!

Birthdays are good for your health. Studies show that people who have more birthdays live longer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:33

ierusju schreef:
Wij hebben onze oude stalkasten in de schuur gezet. Die zijn helemaal van staal en sluiten helemaal af, zonder kiertjes enzo. Hier slaan wij onze dekens op. Als je namelijk eenmaal muizen hebt, laten die zich echt niet tegenhouden door een stukje plastic.


Dat is waar. Maar de hele schuur is nu leeg gehaald, dus de muizen zijn verhuisd. Hopelijk kunnen we het nu onaantrekkelijk maken voor ze. We wonen buitenaf in het boerenland, dus muizen hou je altijd. Maar het was nu echt vreselijk.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:34

RianneH schreef:
De grootste formaat kisten van de Ikea kan ik met gemak een aantal dekens in kwijt, maar hangt ook af van de dikte van je deken. Volgens mij heb ik er nu een stuk of 3 plus onderdekens in gepropt, maar met netjes vouwen en organiseren kom je verder. En ze zijn stapelbaar.
[ [url=m/GBV52G.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze ga ik eens proberen. Dank je. Daar kan ik mss mijn zadeldekjes ook in kwijt.

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 06:38

Nies_ schreef:
Ik heb oude diepvrieskisten. Niet het mooist, wel zeer praktisch en absoluut muisvrij.


Zat net te dimdammen wat we met onze leegstaande vrieskiest moeten doen, maar ik ben eruit. Bedankt! :D

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 07:29

Bij de action heb je 140 liter bakken voor 15 euro met deksel. Kun je stapelen. Passen hier 3 outdoor winterdekens zeker in, misschien zelfs 4. En zeker 4 a 6 onderdeken of vliegen of ed.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 08:32

Charizard schreef:
Bij de action heb je 140 liter bakken voor 15 euro met deksel. Kun je stapelen. Passen hier 3 outdoor winterdekens zeker in, misschien zelfs 4. En zeker 4 a 6 onderdeken of vliegen of ed.


Das ook een goeie! Daar ga ik ook even kijken.

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:09

Fabster schreef:
xtessax83 schreef:
Ik heb gewoon een grote kist met deksel waar ik ze in doe. Action heeft ook hele grote bakken.


Wat voor soort kist? Want zo n dekenkist kun je niet stapelen en in van die bakken kun je maar 1 winterdeken kwijt. Of heb jij speciale kisten?


Ik kan er zo'n 5 dekens in kwijt. Is een grote bak van ik dacht 100 of 140 liter indd. Ik heb de dekens nog wel extra opgevouwen in een dekentasje en dan in de kist.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 10:36

xtessax83 schreef:
Fabster schreef:

Ik heb gewoon een grote kist met deksel waar ik ze in doe. Action heeft ook hele grote bakken.


Wat voor soort kist? Want zo n dekenkist kun je niet stapelen en in van die bakken kun je maar 1 winterdeken kwijt. Of heb jij speciale kisten?


Ik kan er zo'n 5 dekens in kwijt. Is een grote bak van ik dacht 100 of 140 liter indd. Ik heb de dekens nog wel extra opgevouwen in een dekentasje en dan in de kist.


Maar gewoon in soort van Ikea bakken? Heb je toevallig een foto?

rayoow

Berichten: 3452
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 14:14

Aan de mensen die hun paarden in de zomer bloot laten,
Wanneer laat je een geschoren paard in de regen zonder deken.

Trekpaard is nog redelijk kaal maar staat met 8 graden al graag zonder zijn dekens.
Is het nou 10 graden en het regent de hele dag doe ik een 0 grams op.

Morgen wordt het ongeveer 15 graden maar wel veel regen.. dat maakt me twijfelen dat hij snel te warm staat.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal waar ook zijn hooinet hangt

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:44

Heb er even een van internet gehaald hij is natuurlijk wel groter dan dat ie lijktAfbeelding

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:45

Fabster schreef:
Even een vraag over de opslag van dekens. We zijn nl de hele schuur aan het herinrichten en de opslag van alle paardendekens is een ding. Een deel hangt op dekenrekken. Die ik paraat moet gebben. Maar de winterdekens in de zomer wilmik graag muisvrij opslaan. Hoe doen jullie dat?

Van die grote bakken voor tuinstoelkussens zijn hier ook handig voor !

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:06

dravergekkie schreef:
Fabster schreef:
Even een vraag over de opslag van dekens. We zijn nl de hele schuur aan het herinrichten en de opslag van alle paardendekens is een ding. Een deel hangt op dekenrekken. Die ik paraat moet gebben. Maar de winterdekens in de zomer wilmik graag muisvrij opslaan. Hoe doen jullie dat?

Van die grote bakken voor tuinstoelkussens zijn hier ook handig voor !

Maar dat is lastig met stapelen. En daar zitten de muizen ook in. Wij hebben die als vuilnisopslag. We werken hier nog met vuilniszakken... :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:11

rayoow schreef:
Aan de mensen die hun paarden in de zomer bloot laten,
Wanneer laat je een geschoren paard in de regen zonder deken.

Trekpaard is nog redelijk kaal maar staat met 8 graden al graag zonder zijn dekens.
Is het nou 10 graden en het regent de hele dag doe ik een 0 grams op.

Morgen wordt het ongeveer 15 graden maar wel veel regen.. dat maakt me twijfelen dat hij snel te warm staat.
Hij staat 24/7 buiten met schuilstal waar ook zijn hooinet hangt

Ik heb voor mijn fjord een Bucas sunshower, die is met dat weer ideaal. Misschien is een vliegendeken met waterdicht stuk op de rug ook een optie. Als ze in de regen staan met die geschoren vacht zijn ze tot op de huid nat en dan moet het behoorlijk warm zijn wil dat niet te koud worden.

Fairytail

Berichten: 5501
Geregistreerd: 16-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:32

De tips van de curver boxen ga ik ook eens lezen!

Wat doen jullie vanavond? T word a 2 uurtjes 6 graden vanacht, enkel hals en buik kaal, wel of niet weer onder de deken (200gr)?

Pally

Berichten: 2923
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:17

Fairytail schreef:
De tips van de curver boxen ga ik ook eens lezen!

Wat doen jullie vanavond? T word a 2 uurtjes 6 graden vanacht, enkel hals en buik kaal, wel of niet weer onder de deken (200gr)?


Hier gaan ze voor de nacht gewoon weer onder de deken. Ze zijn niet geschoren.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:11

Hier afgelopen nacht en vannacht lekker bloot. Staat 24/7 buiten. Ze kan best die twee uurtjes hebben lijkt mij. Liever twee uurtjes ietsjes fris dan de rest vd nacht te warm :)

https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:55

Die van mij staat nu onder 0. Ik overweeg morgenavond 100 op te leggen.

Duhelo

Berichten: 28466
Geregistreerd: 29-05-03

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:05

Morgen ganse dag regen, mijn ouwetje heeft ook haar regendeken weer op.

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:10

Vandaag hebben ze hier bloot gestaan. Morgen ook, het wordt vannacht bij ons niet kouder dan 9 graden en ze staan op stal dus dan is het al een paar graden warmer. Morgen droog en zo rond de 16 graden. Prima te doen voor de meiden. Kunnen ze mooi het losse haar wegrollen. :)

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:56

Heb de mijne ook terug gezet naar 0 gram. 24/7 buiten, gaat hier morgen toch wel regenen maar wel 17 graden. Ze voelde er net lekker onder dus ze doet het er vanacht maar mee, het koelt nog niet echt af en als het afkoelt is dat maar voor hooguit 2 uutjes

Wijslander

Berichten: 5775
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:39

Na een paar dagen bloot staan ze hier nu weer (geschoren) onder 100 gram.

Nouvel

Berichten: 28530
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:50

Hier ook onder 100


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers