[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 10:38

Even een vraagje. Mijn oudje staat weer zonder deken maar in de nacht is de kou toch even te veel voor haar spieren. Dus heb nu in de nacht een 0g regendeken opliggen. Maar hebben jullie anders nog suggesties voor hele lichte vliegendekens waarvan de bovenkant waterdicht is? Of hele dunnen maar goede waterdichte dekens? Onder de huidige 0g heeft ze toch snel al warm.. ze is een shet dus ondermaat 135/137 ongeveer

S <3


Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 10:45

Aan het tobben.....rambo protector (190) is te krap geworden op de boeg.
Had een felix buhler maximum comfort deken besteld 195 besteld voor breede paarden. Vanmorgen gepast maar hij is echt veel te groot. Maar nu...maat kleiner bestellen? Of de gewone vliegendeken van felix buhler een maat kleiner of toch een ander merk maar weer?
Heb oude master type master vliegendeken gepast (195) maar die krijg ik op de boeg niet eens dicht -O-

Weet het gewoon effe niet meer....wie heeft er een idee of tip?
Gaat om een haf van 155.

Happy_Hippie

Berichten: 846
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:44

hoe doen jullie de nachten? bij mij kunnen ze dag en nacht naar binnen en buiten, ik gooi nu tegen een uur of 11 savonds altijd nog een 50gr regendeken op omdat hij graag buiten in het zand slaapt..

wanneer denken jullie dat ik hem het beste af kan laten?

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:47

mijn haf staat nu overdag onder 0 grams, en als het s'nachts onder de 5 a 6 graden word gooi ik daar een 200 grams onder. (mijn 100 grams is gesneuveld helaas).
Ze is overigens wel geschoren geweest, voor t laatst in januari.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:04

Hier bloot, zijn al helemaal in zomervacht, op een paar buikharen na. Maar de bulten zijn muggenbulten

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:28

Die moet wel heel nodig naar de hoefsmid lijkt het? :)

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 10:40

Ze zijn niet heel lang, wel plat. Maar daar wordt aan gewerkt. Met net geboren veulen willen ze vaak niet echt stilstaan ;) maar daar gaat t topic niet over natuurlijk

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Amy111

Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:02

Van december tot en met februari doe ik meestal een 200 grams. Alleen voor ´s nachts en als het overdag vriest ook :)

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:49

hier gewoon lekker bloot dag en nacht. Staat 24/7 buiten nu.

Mariposa11
Berichten: 2862
Geregistreerd: 22-12-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:55

Dag en nacht bloot, sinds t weekend weer.. daarvoor aantal dagen nul grams regendeken op gehad vanwege alle wind en regen..

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:30

Die van mij staat nu met een regendeken op. Ga ik straks aanpassen naar zomerdeken. Vind de ochtenden nog koud

xtessax83

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:28

Mijne is al weer 2 weken bloot. Enkel met een hele harde wind en veel regen doe ik er nog iets op soms. Verder lekker in de kast

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:42

Hier al paar weken dag en nacht bloot hoor!

Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:33

Hier sinds het weekend 24/7 bloot. Er moest veel gekriebeld worden... :D

Anoniem

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:45

Ik heb hem vandaag ook helemaal afgedaan, zulk raar weer dus wel wat twijfels maar overleeft die wel.

Temeraire

Berichten: 3520
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 09:47

Hier stond ze een tijdje onder een ongevoerde regendeken, maar sinds zondag heeft ze weer een 100 grams deken op 's nachts, en overdag staat ze zonder :)
Met die koude nachten vind ik een ongevoerde deken toch te weinig.

Zodra de nachten weer wat minder koud zijn, ergens later deze week, gaat de deken weer helemaal af :)
24/7 buiten, ongeschoren, wel op leeftijd.

This is my design

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:21

Afbeelding
175 amigo

Afbeelding
183 Rambo

Afbeelding
190 Rambo

Ik vind de Rambo erg mooi qua stof. Maar twijfel over de maat. Paard is 5 en Lipizzaner dus groeit nog wel iets. Dit was een leendeken. En de nek is niet zo lang maar schuurt zo te zien ook niet. Zal ik een 175 of een 183 rambo protector kopen? Doel is dat ie lang meegaat. Of heeft iemand een suggestie voor een vergelijkbare pasvorm met langere hals?

En ik moet ook een nieuwe regendeken. Nu 175, maatje groter denk ik? En met of zonder disc?

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 18:34

De vliegendeken is vooral tegen dazen en moet de buik ook goed beschermen. Amigo bug rug en Rambo protector hebben ongeveer dezelfde vorm maar werkt de Amigo ook genoeg tegen dazen? Die krengen bijten door mijn spijkerbroek heen dus vandaar dat Rambo me beter lijk maar ik heb met bijde geen ervaring.

lessen in bewustzijn, Rebalancingsessies en hulp met paarden icm centered riding.
http://www.mensenbewustzijn.nl

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 21:44

Zondag had ik mijn pony de bucas buzz off rain om gedaan. Ging prima. Snachts amigo 150 grams met de bucas rain er overheen.
Vandaag zonder deken maar toch te koud gestaan. Ik had beter de buzz off rain op kunnen laten.
Ik heb vandaag de bucas rain met stay dry binnen gekregen. Ik vond het te lastig om voor de nachten en het frissere weer iets geschikts om te doen. Hopelijk bevalt deze deken goed.
Mijn pony is erg gevoelig op haar spieren. Ik stap nu van horseware over naar bucas.

Fleur ❤️

Koper

Berichten: 30093
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:04

Deni11 schreef:
Even een vraagje. Mijn oudje staat weer zonder deken maar in de nacht is de kou toch even te veel voor haar spieren. Dus heb nu in de nacht een 0g regendeken opliggen. Maar hebben jullie anders nog suggesties voor hele lichte vliegendekens waarvan de bovenkant waterdicht is? Of hele dunnen maar goede waterdichte dekens? Onder de huidige 0g heeft ze toch snel al warm.. ze is een shet dus ondermaat 135/137 ongeveer

MHS heeft een vliegendeken met waterdichte bovenkant. Ik heb 'm ook gehad voor mijn shet, in de zelfde maat. Het waterdichte stuk vond ik niet goed ademen en het gaas is zwart, en dus warm. Ook paste mijn merrie met haar ronde buik (ex-fokmerrie) niet in de flap die aan de singels zit. Singels zelf waren wel lang genoeg.

Dit is helaas de enige vliegendeken met waterdichte bovenkant die ik heb kunnen vinden. Wie weet dat die lichte Amigo Mio dekentjes dan een betere optie zijn.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 10:08

Vraagje. Hopelijk heeft iemand wat tips...
Is er hier recente ervaring met de zeer voordelige vliegendeken van de Decatlon qua kwaliteit en pasvorm?

Verder hoor ik graag vliegendekentips voor een paard waarbij de dekens te krap zijn op de hals en borst, bijvoorbeeld de Rambo Sweet Itch Hoody, de masters vliegendeken zijn te krap. Vroeger lag de bucas vliegendeken ook voor geen meter, die schijnt nu veranderd te zijn?
Paard hoeft geen eczeemdeken, de Shires Sweet Itch is de best passende tot nu toe maar niet optimaal ook en het is een vrij dikke deken, liever heb ik een dunnere.

Bedankt al vast.

Jodemietje

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 13:28

Ook ik heb weer een vraagje! :) Ik heb vorig jaar een nieuwe/ tweedehands Bucas Buzz Off Riding gekocht. Heb vandaag geprobeerd uit te vogelen hoe deze te gebruiken/ om te doen, maar ik kom er niet helemaal uit :? Iemand die me als een zesjarige aan het handje wil nemen en me dit wil uitleggen? :D

Arlette1991

Berichten: 736
Geregistreerd: 20-04-06
Woonplaats: Barchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 18:57

emilie schreef:
Vraagje. Hopelijk heeft iemand wat tips...
Is er hier recente ervaring met de zeer voordelige vliegendeken van de Decatlon qua kwaliteit en pasvorm?

Verder hoor ik graag vliegendekentips voor een paard waarbij de dekens te krap zijn op de hals en borst, bijvoorbeeld de Rambo Sweet Itch Hoody, de masters vliegendeken zijn te krap. Vroeger lag de bucas vliegendeken ook voor geen meter, die schijnt nu veranderd te zijn?
Paard hoeft geen eczeemdeken, de Shires Sweet Itch is de best passende tot nu toe maar niet optimaal ook en het is een vrij dikke deken, liever heb ik een dunnere.

Bedankt al vast.



Ik heb net toevallig de Decathlon deken gepast bij mijn brede paard met lage hals aanzet.
Het past verbazend goed, zelfs geslaagd voor de eettest. Vind het ook een mooie deken voor die prijs, ben benieuwd hoe lang hij meegaat.


Afbeelding
Let niet op zijn hoofd, hij houd niet van passen :')

emilie

Berichten: 509
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:02

Dank je wel! Dat ziet er inderdaad zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit! Bij mij gaat het om een Friese merrie, met niet echt een horizontale hals inzet :+ dus ik twijfel haha.
Voor de prijs is echt echter wel het proberen waard.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 08:51

emilie schreef:
Dank je wel! Dat ziet er inderdaad zo op het eerste gezicht niet verkeerd uit! Bij mij gaat het om een Friese merrie, met niet echt een horizontale hals inzet :+ dus ik twijfel haha.
Voor de prijs is echt echter wel het proberen waard.

ik heb de decatlon deken ook voor mijn Haflinger en daarop past hij ook heel netjes, goede kwaliteit deken ook, heb hem nu 1 seizoen in gebruik gehad afgelopen zomer. Mijn haf heeft ook een wat meer opgerichte halsinzet (maar niet zoveel als jou/een fries verwacht ik haha), dat levert hier geen problemen op!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 10 bezoekers