[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:01

Hier o grams regendeken. Gaat prima.


GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:09

Ik heb gisteravond mijn buzz of rain opgedaan. Als ik twijfel tussen niks op en dunne regendeken doe ik meestal die op.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:11

Ja ik heb de Rambo summer daar voor inderdaad, die had ik gisteren op

cayenne123
Berichten: 344
Geregistreerd: 25-07-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:12

bij mij vannacht alleen een vliegendeken, het is zo warm!

I just came out to have a good time and I honestly feel so attacked right now

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:12

Ga vandaag wel de regenliner bestellen voor onder de vliegendeken. Is net wat minder broeierig dan een regendeken

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 09:50

Nouvel schreef:
Ja ik heb de Rambo summer daar voor inderdaad, die had ik gisteren op


Bevalt die een beetje?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 13:51

Hier ook te warm voor een deken. Wel harde (warme) wind en af en toe wat regen. Gelukkig niet aan een stuk door.
Begreep dat de ruiende paarden best last hebben van dit weer. Ze eten meer dan normaal.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:10

Bagheera_206 schreef:
Nouvel schreef:
Ja ik heb de Rambo summer daar voor inderdaad, die had ik gisteren op


Bevalt die een beetje?


In de wei met andere paarden heb je er snel gaatjes in, ik heb er nu 4 geplakt geloof ik... :+
En bij hele heftige regen trekt het door het gaas omhoog onder het waterdichte gedeelte, waardoor alles vochtig wordt... Dus als het echt hard en lang regent moet je ‘m niet op doen...
Maar verder vind ik het een hele fijne deken die netjes ligt.
Mijn paard met PSSM bescherm ik met dit rare weer graag toch net even extra als de rest al zonder deken loopt en dan is dit een hele fijne deken.

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:27

Zijn er mensen die ervaring hebben met scheurtjes in de binnenstof (van een ongevoerde Rhino) en hoe die te maken?

"Een draver, is gaver" :D

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:29

Zou je die ook niet kunnen plakken met tear aid?
Daar plak ik de buitenkant mee

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:32

Ik zit er idd wel aan te denken, ook omdat ik dat wel heb liggen. Twijfel alleen of het dan niet te veel aan de binnenkant van de buitenstond vast plakt maar weet ook niet of het echt uit maakt.

"Een draver, is gaver" :D

Slmt9

Berichten: 4780
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:37

Als je de methode aanhoudt zoals Rambo dat in t filmpje laat zien, dan plak je de buitenkant van de stof. Dan kan die ook niet blijven plakken aan de buitenstof.

Dus je knipt een kruisje, stof erin, dicht lijmen.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:16

Nouvel schreef:
Bagheera_206 schreef:


Bevalt die een beetje?


In de wei met andere paarden heb je er snel gaatjes in, ik heb er nu 4 geplakt geloof ik... :+
En bij hele heftige regen trekt het door het gaas omhoog onder het waterdichte gedeelte, waardoor alles vochtig wordt... Dus als het echt hard en lang regent moet je ‘m niet op doen...
Maar verder vind ik het een hele fijne deken die netjes ligt.
Mijn paard met PSSM bescherm ik met dit rare weer graag toch net even extra als de rest al zonder deken loopt en dan is dit een hele fijne deken.


Hmmmm... Vind het dan nog net een beetje prijzige deken... Dan is die Amigo 3-in-1 een goedkoper alternatief, maar is die er ook zonder vaste nek?

Wat voor stof is de bovenkant van de Rambo Summer? Ze zeggen softshell. Zelfde soort als van je softshell jas of broek? Dus soort fleece binnenkant en waterafstotend aan buitenkant?

It's not how good you are, but how good you want to be!

Sintara

Berichten: 7381
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:44

RianneH schreef:
Ik zit er idd wel aan te denken, ook omdat ik dat wel heb liggen. Twijfel alleen of het dan niet te veel aan de binnenkant van de buitenstond vast plakt maar weet ook niet of het echt uit maakt.

Ik zou het zelf gewoon snel/lelijk met de hand dichtnaaien en er dan een lapje op zetten, ook met de hand.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:54

Bagheera , nee die zijn allemaal met vaste hals volgens mij, ik heb tenminste niks anders nog kunnen vinden wat soortgelijk is met losse hals.
En ik heb de hals er eigenlijk nooit aan.

Stof inderdaad softshell achter, niet van dat harde waterdichte stof.

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:58

Ze is nog niet helemaal door haar wintervacht heen. Althans de lange berenharen is ze inmiddels wel kwijt. Ze heeft wat rainrot plekken gehad afgelopen najaar met het advies van DA dit goed droog te houden. Ben heel blij dat dit nu is hersteld en op die plekken de zomervacht er mooi doorheen komt.

Wilde er de afgelopen dagen eigenlijk geen 0 grams regendeken op leggen ondanks alle regen. Dat is te warm en loop je ook risico dat het daar onder gaat broeien. Dacht dat die Rambo Summer nog wel een optie is voor de afgelopen dagen met de warmte om nog soort van beetje droog te houden. Heb haar nu gewoon zonder deken laten staan.

It's not how good you are, but how good you want to be!

RianneH

Berichten: 28225
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:04

Hier juist eens rain rot plekjes gekregen door te vroeg (najaar was het) een deken op te doen met zweten en daardoor wat broeien. Ik krijg met dit weer vaak het idee dat ze vrij snel droog waaien en zonnen, maar het blijft zoeken bij paarden die minder goed wisselvallig weer kunnen hebben door ziekte of ouderdom.

Naaien kan ook, maar daar ben ik dan weer heel slecht in := plakken lukt me denk ik beter, ik zal vanavond eens kijken waar de scheur zit en wat ik ermee kan doen.

"Een draver, is gaver" :D

Sintara

Berichten: 7381
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:07

Nouja het zit aan de binnenkant he. Zie je niks van :D

Ik heb alleen maar leren hechten, is net anders dan stof maar je krijgt het grofweg heus wel dicht.
Je moet alleen een beetje oppassen dat je het niet te strak doet zodat het plooien trekt.

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Bagheera_206

Berichten: 25881
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 16:08

RianneH schreef:
Hier juist eens rain rot plekjes gekregen door te vroeg (najaar was het) een deken op te doen met zweten en daardoor wat broeien. Ik krijg met dit weer vaak het idee dat ze vrij snel droog waaien en zonnen, maar het blijft zoeken bij paarden die minder goed wisselvallig weer kunnen hebben door ziekte of ouderdom.

Naaien kan ook, maar daar ben ik dan weer heel slecht in := plakken lukt me denk ik beter, ik zal vanavond eens kijken waar de scheur zit en wat ik ermee kan doen.


Dat was mijn overweging dus ook. Heb haar maar zonder laten staan.

It's not how good you are, but how good you want to be!

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:01

Heeft iemand hier ervaring met vliegendekens met een waterdichte rug?

Pally

Berichten: 2924
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Tussen de stal en mijn werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:03

Dispar_Vulgo schreef:
Heeft iemand hier ervaring met vliegendekens met een waterdichte rug?


Ik heb de Rambo Summer. Goed voor een beetje regen, maar echte buien kan hij niet hebben.

Spanning is wie je denkt te moeten zijn, ontspanning is wie je echt bent.

GiGi_90

Berichten: 657
Geregistreerd: 14-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:10

Ik heb de Buzz of rain van Bucas. Echt ideaal als iedereen op stal roept ik weet niet wat ik op doe een regendeken, zomerdeken of niks want er staat nog net een fris windje of het gaat toch wel regenen etc. Die van mij is nog super waterdicht bovenop (nog niet gewassen) en de zijkanten (vliegendeken) die drogen weer snel. Ik heb de versie zonder hals want ik gebruik het vaak als het wel net wat warmer is en dan vind ik de hals erbij net te warm.

Capriootje

Berichten: 6749
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:23

Hier helaas vandaag al vliegen maskers en dekens op moeten doen. Ze werden echt geplaagd in de wei. Hoop door het benauwde weer nu want heb ze nooit zo vroeg al in de dekens gehad. Had ze juist al paar dagen lekker bloot dag en nacht.

MarjanB

Berichten: 16411
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 14:38

Ik heb een Shires met waterdichte rug, echt ideaal!

Life is a balance of holding on, and letting things go…

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:47

Sunniva schreef:
Ik heb de Buzz of rain van Bucas. Echt ideaal als iedereen op stal roept ik weet niet wat ik op doe een regendeken, zomerdeken of niks want er staat nog net een fris windje of het gaat toch wel regenen etc. Die van mij is nog super waterdicht bovenop (nog niet gewassen) en de zijkanten (vliegendeken) die drogen weer snel. Ik heb de versie zonder hals want ik gebruik het vaak als het wel net wat warmer is en dan vind ik de hals erbij net te warm.


Ah top, dit was precies waar ik nu tegenaan loop!
Komende weken veel regen voorspeld, maar wel warm. En hier staan ze 24/7 buiten, dus bloot is ‘s nachts al snel te koud.

Ik ga alle modellen maar is even goed vergelijken.
Ik zoek een deken zonder/met losse hals en niet te duur (rond 60 euro zie ik genoeg) en liefst in een lichte kleur (ivm warmte)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers