Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 20:09

Hoi,

Met deze aanhoudende regen leek mijn 3jarige merrie een beetje ongemakkelijk dus heb ik besloten haar een regendeken op te doen om te kijken hoe ze er dan bij zou staan. Tot nu toe lijkt ze zich fijner te voelen! Op dit moment heeft ze een waldhausen regendeken op liggen, maar helaas krijgt ze hier schuurplekken van op haar borst. Het probleem lijkt te zijn dat haar borst breed is maar haar schouder nog wat smal. Iemand enig idee welke (niet extreem dure ivm groeien) deken wellicht geschikt voor haar zou kunnen zijn? Kwaliteit vna de waldhausen is ook teleurstellend, nu al scheuren..

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:17

Ik zweer bij de Amigo Mio, hele mooie prijs/kwaliteit verhouding. Heb daar al jaren de regendekens van en nu ook een 200grams deken met hals. Past heel mooi en sluit mooi hoog aan op de schouder, met voldoende bewegingsvrijheid. Past ook bij veel verschillende type paarden.
Ik koop ze altijd in de aanbieding bij de paardendrogist of agradi met 25% of meer korting heb je een hele mooie deken voor rond de €50

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:19

Is een borstverbreder niet een idee?

Betaalbare maar wel stevige dekens vind je bij Nika. Hoe hoger de denier hoe steviger ze over het algemeen zijn. Hun dekens zijn bij de borst overigens ook verstelbaar.

Op bokt is ook een centraal dekentopic. Wie weet dat daar iemand je kan helpen als je je vraag even in de groep gooit?

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 20:28

Bedankt! Borstverbreder klinkt goed, maar denk dat de deken dan weer te ver naar achteren gaat liggen. Heb even een screenshot uit een filmpje voor een idee[img]
Afbeelding
[/img]

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:31

Nee, verder naar achteren moet hij inderdaad niet. Zo te zien trekt hij ook bij de schouder.

Bedoel je met brede borst dat je paard er breed uitziet vanaf de voorkant of dat de onderkant van de hals laag uit de borst komt?

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 20:33

Breed uitziet vanaf de voorkant inderdaad.Afbeelding

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:37

Aha. Dan denk ik dat je beste oplossing hogere schoudersplitten zal zijn.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-19 20:40

Dat klinkt heel logisch inderdaad!

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Re: Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:55

Als ik die schouder zie is dat heel vergelijkbaar met mijn 4-jarige merrie, daar past die amigo heel fijn op. Andere merken die ik heel fijn vindt qua pasvorm en een mooi hoog aangesloten hals zijn BR en Dominick en Lamicell maakt ook mooie regendekens.

Ik koop geen merkloze/goedkope dekens meer QHP/profirider etc. komt er hier echt niet meer in die houden het met mijn slopers geen dag vol.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:56

Amigo is juist voor paarden met smalle schouders. Daarnaast heeft Horseware, dus ook Amigo, sowieso geen schoudersplitten (muv de Optimo) dus lijkt me voor dit paard niet ideaal.

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:59

Voor mijn Tinker met brede borst liggen de harry horse (zeker de highliners) heel fijn. Ook de epplejeck rindal vind ik mooi bij de borst. Van de 'duurdere'dekens vins ik Rhino ook heel fijn!

vera_pino

Berichten: 1895
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 21:05

Dat ben ik niet met je eens, denk dan dat je het verkeerde beeld hebt. Mijn paard heeft een zeer brede borst in vergelijking met de andere paarden die ik in training heb en gehad heb. Inderdaad hebben ze geen splitten maar wel uitsparingen voor de benen. Een schoudersplit is leuk maar geen must bij een goed passende deken. Ik heb dekens met schoudersplitten waar paarden precies daar waar hij ophoud kapotte schouders. En ook ervaring met schoudersplitten die gewoon hartstikke op de verkeerde plek zitten.

Ik geef gewoon een tip en heb gewoon hele goede ervaringen met die dekens en een gruwelijke hekel aan dekens die naar achteren trekken en kapotte schouders creëren maar dat ligt 9/10 keer aan de verkeerde pasvorm.

EmptyWords

Berichten: 10573
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:26

Ik heb het idee dat de deken van de foto ook gewoon te lang is. Hij hangt naar achter.

Ik heb een breed paard (gelders) en daar ligt de amigo bravo perfect op. Bucas turnout ligt ook goed. De pagony tiger dekens lagen ook altijd goed.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Welke regendeken? Brede borst, smalle schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:37

Deken ziet er idd wat lang uit enje ziet ‘m trekken bij de schouder.
Bij mijn ruin trekken dekens ook snel op de schouder. Hij heeft een Bucas irish en een Bucas select, beide hebben plooien bij de schouderlijn, waardoor ze heb goed passen. Amigo / Rhino etc van Horseware past hem niet, evenals de meer standaard Harry’s Horse-dekens.
Standfoto voor het idee van zijn bouw:
Afbeelding