Ik heb een PRE met een wat bredere borst, hals en schouders (maar niet extreem) en ben op zoek naar een vliegendeken. Inmiddels heb ik echt enorm veel merken geprobeerd en ik weet echt niet meer wat ik nog kan en moet proberen..

Ik heb alle topics doorgespit over (vliegen)dekens voor brede paarden, maar de gouden tip zit er voor mijn ventje helaas nog niet bij.
Het probleem is dat een aantal dekens wel passen als hij stilstaat. Maar zodra ik ga lopen en hem laat grazen gaat de deken op de schoft drukken en/of knellen bij de borst. En dan niet een beetje, maar echt heel erg. Ik krijg er dan echt geen hand meer tussen. De deken trekt bij beweging wat naar achteren en als ik de deken dan weer zelf recht trek, zit hij weer goed. Maar gaat paardlief dan weer aan de wandel, wordt hij weer half gewurgd

Ik kan er gewoon echt met mijn hoofd niet bij dat ik geen deken kan vinden die past.. Ik zie om me heen ook heel veel paarden staan die een te strakke deken op hebben en uiteraard is ieder in principe vrij om te doen wat hij/zij wil, maar ik wil echt niet dat de deken knelt bij mijn paard.
Voor winterdekens ben ik inmiddels gelukkig geslaagd, maar van datzelfde merk (Horsegear) ligt de vliegendeken weer dramatisch..
Ik wil ook geen hals aan de deken (of eventueel een afneembare hals) en helaas vallen er dan ook al wat merken af (zoals Dominick, Shires en Weatherbeeta) die wel goed klinken.
De reden dat ik geen hals wil is omdat mijn paard een flinke bos manen heeft en ik niet wil dat die verstikken en daarnaast heeft hij dus ook sowieso aan 1 kant van zijn hals geen last van insecten.
Ik ben er inmiddels ook uit dat dekens zonder loopsplitten sowieso niet passen.
Ik heb de volgende merken al geprobeerd: Nika, Horsegear, alle types van Horseware (ook Rambo), HH, QHP, EJ, Horka, Thermo Master, HKM, Bucas, Pagony, Imperial Riding..
Wie heeft voor mij de gouden tip..? En wie herkent dit probleem?
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!