Vliegenmasker gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:45

Ik ben super tevreden met mijn vliegenmasker van de divoza, merk Pagony.

Met neusflap en blijft heel goed zitten :D

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:43

Mijn paard heeft last van ontstoken ogen door die vliegen... ik heb een vliegenmasker van Harry's horse, dat basisding zonder oren maat M, die gaat netjes dicht maar blijkbaar heeft mijn paard een extreem breed voorhoofd waardoor hij bij haar ogen ook netjes aansluit zeg maar... en dat is niet alleen een heel stom gezicht, ze doet dan meteen haar ogen ook niet meer open. nu heb ik van een stalgenoot de rambo met hoepel maat cob geprobeerd... daar past op 'n kleinst nog ruim een vuist tussen haar kaak en het masker.. laat wel haar ogen vrij maar is dus veel te groot. nu had een ander paard op stal een leMeux zonder oren en neusvlap die me erg aansprak. alleen paard had XL om dus die paste zeker niet. is er hier iemand die ervaring met LeMieux masker in combinatie met een breed voorhoofd heeft? en weet iemand waar die momenteel in maat M leverbaar is? ik kom overal alleen maar S & L tegen... Alvast bedankt!!

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 16:44

Sas_Mon schreef:
Mijn paard heeft last van ontstoken ogen door die vliegen... ik heb een vliegenmasker van Harry's horse, dat basisding zonder oren maat M, die gaat netjes dicht maar blijkbaar heeft mijn paard een extreem breed voorhoofd waardoor hij bij haar ogen ook netjes aansluit zeg maar... en dat is niet alleen een heel stom gezicht, ze doet dan meteen haar ogen ook niet meer open. nu heb ik van een stalgenoot de rambo met hoepel maat cob geprobeerd... daar past op 'n kleinst nog ruim een vuist tussen haar kaak en het masker.. laat wel haar ogen vrij maar is dus veel te groot. nu had een ander paard op stal een leMeux zonder oren en neusvlap die me erg aansprak. alleen paard had XL om dus die paste zeker niet. is er hier iemand die ervaring met LeMieux masker in combinatie met een breed voorhoofd heeft? en weet iemand waar die momenteel in maat M leverbaar is? ik kom overal alleen maar S & L tegen... Alvast bedankt!!


Mijn paard heeft ook een breed voorhoofd. Ik had een LeMieux maat L met oren maar zonder neusflap. Die was hem te krap in de zin dat hij te dicht op de ogen zat dus die heb ik verkocht. Ik heb een Rambo met hoepel maat cob die wel goed zit en nu sinds een week een Field Relief Midi maat L maar die zijn overal uitverkocht die zit ook heel goed. Bij Dochorse en Hypostore zijn de LM met oren wel in M verkrijgbaar. Ik heb bijna een maand op het masker moeten wachten dus let er wel op of ze ook echt op voorraad zijn.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:57

Ik ben op zoek naar een vliegenmasker van lycra/elastische stof ZONDER klittenbandsluiting. Ik had mijn oog laten vallen op Harry's Horse vliegenmasker Lycra, maar die kan ik nergens meer vinden. Heb dan een pfiff vliegenmasker van lycra besteld, maar dat is het toch ook niet helemaal.
Iemand ervaring of beter gezegd, een aanrader voor mij?

FenixJL
Berichten: 336
Geregistreerd: 05-11-16

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:18

Ik ben ook opzoek naar zo iets mirra
Heb je al iets gevonden?
ik had ook de pfiff maar dat was het ook niet helemaal
inderdaad.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:44

Helaas nog niets tegen gekomen nee. Echt jammer. Moest ik wat vinden, post ik hier :)

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 09:00

Sas_Mon schreef:
Mijn paard heeft last van ontstoken ogen door die vliegen... ik heb een vliegenmasker van Harry's horse, dat basisding zonder oren maat M, die gaat netjes dicht maar blijkbaar heeft mijn paard een extreem breed voorhoofd waardoor hij bij haar ogen ook netjes aansluit zeg maar... en dat is niet alleen een heel stom gezicht, ze doet dan meteen haar ogen ook niet meer open. nu heb ik van een stalgenoot de rambo met hoepel maat cob geprobeerd... daar past op 'n kleinst nog ruim een vuist tussen haar kaak en het masker.. laat wel haar ogen vrij maar is dus veel te groot. nu had een ander paard op stal een leMeux zonder oren en neusvlap die me erg aansprak. alleen paard had XL om dus die paste zeker niet. is er hier iemand die ervaring met LeMieux masker in combinatie met een breed voorhoofd heeft? en weet iemand waar die momenteel in maat M leverbaar is? ik kom overal alleen maar S & L tegen... Alvast bedankt!!


http://hypostore.nl/lemieux-comfort-shi ... asker.html

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:19

Sas_Mon schreef:
Mijn paard heeft last van ontstoken ogen door die vliegen... ik heb een vliegenmasker van Harry's horse, dat basisding zonder oren maat M, die gaat netjes dicht maar blijkbaar heeft mijn paard een extreem breed voorhoofd waardoor hij bij haar ogen ook netjes aansluit zeg maar... en dat is niet alleen een heel stom gezicht, ze doet dan meteen haar ogen ook niet meer open. nu heb ik van een stalgenoot de rambo met hoepel maat cob geprobeerd... daar past op 'n kleinst nog ruim een vuist tussen haar kaak en het masker.. laat wel haar ogen vrij maar is dus veel te groot. nu had een ander paard op stal een leMeux zonder oren en neusvlap die me erg aansprak. alleen paard had XL om dus die paste zeker niet. is er hier iemand die ervaring met LeMieux masker in combinatie met een breed voorhoofd heeft? en weet iemand waar die momenteel in maat M leverbaar is? ik kom overal alleen maar S & L tegen... Alvast bedankt!!


Heb jij al iets gevonden. Heb precies hetzelfde probleem, breed voorhoofd en haar ogen zitten meer aan de zijkant.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:12


NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:16

Geen ervaring mee.
Maar op te maken uit de beoordelingen, zit er geen hals aan (de hals die je op de foto's ziet is van de eczeem deken).

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 21:49


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:22

Niet met die, wel met deze
https://m.kramer.be/vliegenmasker-High- ... &ci=257183
Werkte prima voor de IJslander-met-groot-hoofd (breed voorhoofd, lang hoofd, halster maat cob was hem net te klein). Bij hem hebben we wel het voorplukstukje dichtgemaakt en iets geprutst om 'm goed aan de eczeemdeken te laten aansluiten, maar dat had dus met knutjes te maken, niet met vliegen.

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 22:27

Ik zoek nu voor eentje een masker met halsdeel(tje) aan om het beter te kunnen vastmaken aan de deken. De sukkel doet alles uit maar heeft echt hard een kap nodig :(:)

Thesis
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:46

Ik ben momenteel ook aan het kijken voor een vliegenmasker waarmee ik kan rijden. Nu moet ik er wel bij zetten, dat ik bitloos rij en ik bang ben dat het zal schuren als ik de maskers onder mijn hoofdstel doe....

Ik kwam deze tegen:

https://www.ej.nl/paard/dekens-toebehoren/vliegenmaskers/vliegenmasker-imperial_13601.html

http://nh4all.nl/magento/overige/vliegenmaskers/vliegenmasker-zonder-oren.html

https://www.horseshopinternational.nl/vliegenmasker-basis.html

Zou ik met één van deze 3 kunnen rijden? / zijn er mensen met ervaring van een van deze?

Love_Mirra
Berichten: 1250
Geregistreerd: 25-08-10
Woonplaats: België

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:49

Ik heb om te rijden gewoon van die lintjes rond het hoofdstel, is dat geen optie?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:42

Heb nu deze ipv de cashel..bij de epplejeck en stuk goedkoper ook.
Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:50

tylando schreef:
Heb nu deze ipv de cashel..bij de epplejeck en stuk goedkoper ook.
[ [url=m/gH6TvQ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Welke is dit? Lijkt heel vrij bij de ogen - klop dat?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:51

Van horze. Klopt valt hetzelfde als de cashel. Alleen deze is met oren. Maar die kunnen er eventueel af

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:09

tylando schreef:
Van horze. Klopt valt hetzelfde als de cashel. Alleen deze is met oren. Maar die kunnen er eventueel af


Sorry maar als die van Horze is hoe koop je die dan bij EJ?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:13

Omdat ze die daar verkopen :D
Van het merk horze

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:13

Wat raar - want ze staan niet op de site! Top - goed om te weten!

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Vliegenmasker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 15:14

Ja zag ze ook liggen ideaal !!!

Versace2011

Berichten: 94
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:28

Afbeelding

Wat vinden jullie van dit vliegenmasker?