Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 23:08

Ik heb een vraagje:
Nu het warm is, de vervelende vliegjes weer met bosjes rond je paard zwermen, hoe doen jullie het met vliegendekens?
Mijn verzorgpaard heeft nu in de weide haar vliegendeken en masker op, maar wat te doen als ik met dr een ritje wil gaan maken?
Moet ik dan het deken ook om doen of is dat niet persé nodig.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen! O:)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:29

Ik heb een zebra-rij-vliegendeken, als ik naar het bos ga doe ik die wel op ja..
In de wei staat ze bloot, alleen een vliegenfrontje aan haar halster.

Maar ik heb de paarden gister behandeld met Tectonik, dus als het goed is hoef ik binnenkort helemaal geen vliegenbescherming meer te gebruiken.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 23:38

Voor die paar vliegen gooi ik geen dekens op. Ik smeer de gezichten en uier/kokergebied in en dat is het. Tegen de tijd dat er dazen komen krijgt mijn ruin (de dazenmagneet) zijn zebradeken op en dat helpt echt. Mijn merrie is dan weer het wandelende mugjesbuffet maar ook die krengen zijn er nog niet. Allebei nog lekker bloot dus, gelukkig.

pol013

Berichten: 8994
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:37

Voor vliegen en muggen geen deken op tijdens te rijden. Tegen dazen alleen als ik rustig wil rijden en dat is eigenlijk alleen als ik met iemand anders ga. Anders is snelheid maken de beste manier om van die rotzakken af te komen. In draf landen ze niet.
Ik vind die dekens toch wel een gedoe.

_Harry
Berichten: 56
Geregistreerd: 26-05-17
Woonplaats: Derde boom links

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:35

Ligt er natuurlijk ook aan hoe irritant je paard of pony de vliegen vindt. Als hij er nauwelijks op reageert kan je natuurlijk zonder deken op pad maar als hij er helemaal krankjorum van wordt zou ik snel een deken op gaan doen. Voor een ritje kan je natuurlijk ook nog sprayen oid.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:51

Voor zo ver ik het nu in kan schatten vind ze het irritant, maar ze geeft er gelukkig wel amper reactie op.
Volgens mij vond ze mij laatst lastiger, aangezien ik (goedbedoeld) mn best deed al die lastige dazen van dr af te tikken. O:)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:54

Ik heb een paard dat geen vlieg kan verdragen en ze ook enorm aantrekt. Vandaag even de vliegenkap vergeten en er zaten er wel 50 rond zijn hoofd. Daarom staat hij ook al een maand met deken en kap. Voor het wandelen moet ik ook eens een deken gaan halen, want oh het is vervelend als je paard constant zijn achterbenen naar vliegen trapt in het bos :')

_Harry
Berichten: 56
Geregistreerd: 26-05-17
Woonplaats: Derde boom links

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:36

Hoe weet je nou of ze ze irritant vindt als ze er geen reactie op geeft? Ik zou denken dat ze ze dan niet zo irritant vindt.

Annee_S

Berichten: 207
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Re: Vliegendekens, hoe, wat, waar(om)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-17 20:53

Nou ze reageert wel, maar niet heel raar.
Gewoon af en toe happen naar de vliegen, wat meer met dr hoofd schudden dan anders, maar verder niet echt.
Ik geef toe, mn reactie was misschien wat onhandig. O:)
I'm sorry.
Maar vandaar dus de opmerking dat ze het wel irritant vind, maar ik bedoelde dus dat ze verder geen (extreem) raar gedrag vertoont. Vandaar de opmerking dat ze niet reageert. :=