Ik kan het echt niet meer ontkennen nu....

Mijn paard is te dik.
In het voorjaar van 2016 heb ik mijn nieuwe tinker gekocht. 6 jaar en net uit Ierland. Ze was dun toen ik haar kocht en volgens mijn stalhouder brandhout. Maar goed zo was ze nou eenmaal en heb haar lekker het land ingegooid zodat ze wat kon bijkomen.
Dit ging prima, ze had samen met haar 31 jarige vriendje een stukje land en als dat kaal was dan kregen ze er een strookje bij. Prima, maar ook daar moesten ze weg en zijn ze samen op een perceel natuurland gegaan van ongeveer 2 hectare. Daar is ze best wel explosief gegroeid terwijl dit het armste land is dat er bestaat op stal.
Nu met de winter had ik wel gedacht dat ze wat zou afvallen omdat ze alleen gras krijgt en niks anders. Maar helaas ze blijft maar groeien. Inmiddels is ze model vierkant oftewel picknicktafel met geul in de midden. echt te erg. En nog heeft ze nergens last van want ze draaft en galoppeert als een dunne deerne door de wei.
Maar, ze past haar zadel niet meer (wintec wide met de breedste boom) dressuursingels zijn allemaal te kort (Barebackpad).
Maar nu weet ik het niet meer.
Verhuizen, maar ik heb het daar goed en mijn paard nog beter. Herinneringen die daar liggen, ik kan bezig zijn met de koeien, kalveren e.d. Echt een super plekje met in de achtertuin een stukje bos.
Graasmasker, maar kunnen ze dan nog wel met elkaar kroelen en klieren. En kan ze die dag en nacht om houden aangezien ik niet in de gelegenheid ben om daar dagelijks heen te gaan. (125 km van huis verwijderd).
Iemand nog andere opties?? Ze heeft geen stal of zandpaddock tot haar beschikking, weiland is het enige wat ze heeft.