Welke regendeken voor Appaloosa?

Moderators: Apple, Nicole288, Pistasche, C_arola, Coby, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Tessabo

Welke regendeken voor Appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-16 17:26

Geheel tegen mijn principes tot nu toe overweeg ik toch om onze Appie onder een deken te gaan zetten. In de zomer is hij mooi schoon, maar in de winter lijkt het alsof hij zich elke dag/nacht wel een keer door de mest wentelt :? Het is echt een beetje een viespeuk en we zijn echt niet te beroerd om te poetsen, mijn paard staat altijd zonder deken, maar we krijgen 'm gewoon niet echt schoon meer. Ik bedoel, vlekken zijn prachtig, daar heb je een Appie voor, maar mestvlekken ... Nee dank u :D

Wie kan me adviseren over een geschikt merk regendeken (nu nog niet koud en hij heeft al vacht)?
Hoor dat er ook dekens voor koudbloeden bestaan? Het is idd een 'stevig' type, ronde buik en kont dus.

Alvast bedankt voor het meedenken, ben echt een leek op dekengebied :o

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:30

Beetje aparte reden om daarvoor een regendeken aan te schaffen lijkt mij?
Dan toch gewoon wat extra poetsen :+

Instagram: icehorse_drifandi
Drífandi frá Ponjée <3

koetjeboe

Re: Welke regendeken voor Appaloosa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:53

alleen regendeken is niet voldoende. dan moet je ook een winterdeken kopen.
met een regendeken op kan hij zijn vacht niet meer opzetten en is de kans groot dat hij het koud krijgt

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 17:54

Daar heeft ze dus geen zin in, dat zegt ze, dus dat is toch geen antwoord Drico?

Ik zou een 0 grams deken doen, die van Amigo vind ik persoonlijk heel fijn want die vallen mooi groot en de meeste Appaloosas zijn best breed.
Die van mij heeft ook een best dikke vacht al en ik heb m ook een 0 grams op s'nachts en bij slecht weer overdag.
Ik ga wel als het dan nog kouder wordt over naar een 200 grams deken.

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:06

Om die reden heb ik die van mij ook snachts en overdag met slecht weer onder een regendeken staan, ideaal, altijd een schoon en droog paard om mee te werken. Ik zou voor breed en rond ook amigo aanraden of Harry horse kunnen ook fijn zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:10

Mijn pony heeft vorige winter zelfs geschoren het prima gered met 50 grams deken.
Dus een regendeken met fleece op de rug.
Scheren deed ik dan vroeg zodat hij bij de eerste vorst weer haar zat had.
Ik zou een Amigo passen in jou geval, mijn ervaring is dat deze op heel veel paarden goed liggen, van smal tot breed.
Ik snap je trouwens heel goed, mijn monster is nu een schaapje en hij is echt goor.
Was van de week aan het poetsen en dacht echt: nou ik gooi de slang er maar over want dit blijft een stinkend mormel zo. :')
En dan heb ik een zwarte. :')

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 18:13

Ik zou geen ongevoerd regendeken kopen want dan gaan ze het idd koud krijgen. Minimaal fleecegevoerd op eentje van 100g kopen :)

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 19:12

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten