Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 20:32

Ik heb het geluk dat ik mijn eigen plekje 5 min van huis kan huren waar ik mijn paardjes heb lopen.
Ik ben dan ook altijd minimaal 2x per dag op stal.

Vanmorgen vol goede moed naar stal. Paarden gevoerd en ik sta de wei uit te mesten en het begint al wat te druppelen. Balen ik wil graag rijden. Maar heee we blijven positief want we kunnen wel tegen een paar druppeltjes. Helaas begon het steeds harder te regenen en heb ik het rijden uitgesteld tot later vandaag.

En vanmiddag leek het op te klaren was al even droog dus hup vol goede moed weer naar stal. Helaas begon het toen weer te regenen en ben ik eerst de stallen maar gaan mesten in de hoop dat het dan droger zou worden. Tussendoor steeds wel een paar tellen droog. Dus maar besloten toch te proberen te rijden.
Kom ik bij de wei staan daar een paar varkens onder de blubber en zeikesnat. En inmiddels begon het ook weer harder te regenen.

Ik heb dus uiteindelijk niet gereden en baal als een stekker. Had er echt zin in.

Hoe doen jullie dat met die natte dagen en geen binnenbak in de buurt en paarden die hele dagen buiten lopen?

Pebblea

Berichten: 238
Geregistreerd: 02-11-15
Woonplaats: Naast Gucci ♥

Re: Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:34

Ik rijd op gras, dus als het nat is dan rijd ik niet. Het is wel zo dat als ik ergens in anders op zandbodem buiten rijd, en het regent, dan rijd ik gewoon maar mocht het echt hard regenen dan haak ik wel af. :D

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:35

Of we slaan over zoals jij, want onze paarden staan 7 x 24 uur buiten. Of we pakken de grote wax paardrij jassen en gaan op stap. Voor de paarden maakt het niets uit, want die zijn dan al kledder nat en wij blijven toch droog en warm.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:37

Ha ha, ik rij dan wel in een binnenbak, ben alleen wel verzopen voordat ik er ben..
Moet 10 minuten over de weg heen en uiteraard ook weer terug geef toe, als ik op de terug weg nat regen vind ik dat minder erg dan op de heenweg.

En ja, vandaag verzopen... met heen rijden... (had wel poncho aan en rainlegs) vervolgens nog verzopen met rondje paard wandelen en hond uitlaten in het bos.

Denk altijd, met regen kan ik rijden, als het glad is door vorst of sneeuw niet, dus dan maar nat pak.... balen maar altijd nog beter dan niet kunnen rijden.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:39

Mooi weer ruiters zijn voor mij de mensen die in de winter hun paard een uur in een zijkend natte paddock smijten en 5 minuten opjagen onder het mom beweging en vervolgens zelf een uur in de kantine te gaan zitten terwijl het paard zich buiten staat te vervelen.

Daantjuh88

Berichten: 1733
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:39

Ik heb wel een bak thuis, dus dat is al wel fijn. Als het regent dan sla ik meestal ook over, als ik er eenmaal op zit en het begint te plenzen rijd ik altijd door. Op de 1 of andere manier vind ik het dan niet erg.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:42

Ik ben helaas van suiker en mijn paard is dat ook.....
:')

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:42

LukieBradley schreef:
Ik ben helaas van suiker en mijn paard is dat ook.....
;')
_O- Erg leuk deze...

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-16 20:43

Moet eerlijk bekennen dat ik ze vandaag eerder binnen heb gehaald.
Normaal staan ze toch 10 tot 12 uur buiten. Nu net 8 uurtjes.

Bij een paar druppels rij ik wel gewoon of als ik al begonnen ben met rijden rij ik ook gewoon door als het gaat regenen.
Maar dat stukje van een zeiknat blubber paard uit de wei halen om in de regen te gaan rijden vind ik dus een heel stuk minder

Merken jullie niet dat je paard met zijn kont tegen de regen in wil lopen? En je daar door dus niet lekker rijdt.
Volgende keer maar niet aanstellen en rijden ;-)

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:44

LukieBradley schreef:
Ik ben helaas van suiker en mijn paard is dat ook.....
:')



Haha Nathalie, zit dan in t ras denk ik!
Mijne kijkt ook als het regent zo van je denkt toch niet dat ik NU ga sporten? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:45

Ik heb alleen een buitenbak, en als het waait en hard regent valt er niet effectief te trainen omdat ze dan probeert of met haar kont ertegen in te gaan lopen , of haar hoofd naar beneden te doen. Uiteraard sta ik het niet toe, maar echt een gezellige nuttige training wordt het niet .

Dus bij echt harde regen slaan we meestal over.

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:46

Mooi weer ruiters zijn voor mij mensen die alleen rijden als het droog weer is en als de bak ook droog is. Mensen die dus in de winter of een natte zomer oid hun paard niet of nauwelijks rijden en ook geen moeite doen om hun paard op een andere manier beweging te geven.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:51

Zou zelf graag met regen overslaan hahaha, helaas wil mijn zusje dat ik ook in de stromende regen de paarden doe.

Nee, als het regent gaan wij wel gewoon aan de slag. De bak op stal is altijd geweldig goed en ik voel me altijd tevreden en voldaan als ik na een dag in de kou en nattigheid , gedoucht en met een dekentje op de bank zit.
Laatst bijgewerkt door Melvern op 06-11-16 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:52

Een beetje miezer of lichte regen, wat modder in de rijbak, geen probleem. Een buitje tijdens de buitenrit, okay.
Maar we houden wel buienradar in de gaten en kiezen liever een droog moment :D

Dreigen er rode vlekken dan korten we onze rit wel in en bij een non-stop regenbui blijven de zadels in de kast.
Het blijft wel een hobby. En ze kunnen 24/7 rondlopen zoveel ze willen, dus ze zijn niet afhankelijk van ons voor hun beweging.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:54

Ik heb ook alleen een buitenbak. Als ik aan het rijden ben en het gaat dan regenen train ik gewoon door, dan maakt het me niets uit. Maar als het al aan het regenen is (flinke buien) als ik wil gaan rijden dan sla ik meestal over, of ik ga tegen betaling aan de overkant in de binnenbak rijden. (lichte regen en natte bak maakt me niet zo veel uit)

Mooi weer ruiters zijn in mijn ogen de ruiters die eigenlijk alleen in de zomer het meest met hun paard doen en in de winter niet of nauwelijks.....

Koper

Berichten: 30267
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:57

Rijden doe ik niet meer (heel af en toe een kort stapritje in de zomer) maar ik ben wel een mooiweeruitmester en - voerder. Op dagen zoals vandaag, waarop het steeds afwisselend regent en droog is, wacht ik wel even tot het niet meer regent. In de regen voeren en uitmesten vind ik zo waardeloos.

Op dagen dat het de hele dag regent is het zo gauw mogelijk voeren, hup snel uitmesten, paarden even een aai en gauw naar huis, douche en warme chocolademelk.

Anoniem

Re: Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:01

Mijn paarden haten rijden in de regen, worden ze nukkig en het enige wat ze willen is stilstaan in de hoek.. :') Meestal rijd ik dan ook niet als het regent, kies liever een droog moment. Gelukkig de paarden aan huis dus ik beslis zelf wanneer ik de bak gebruik. Heerlijk! :)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:02

Ik geef het ook gewoon toe, mijn paard haat regen.
Ik ook... hij bibbert al snel en ik ook.
Van elkaar weten we ook hoe we erover denken :')
Verzin wel iets anders maar rijden.... neuhhhhhh.
Moet nog steeds lid worden van de binnenbak :')

Als het al regent rijd ik wel door als het acceptabel is :j

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:05

Winterstop :o voor de paarden thuis: kleigrond, wintervacht, moddervarkens... Ik begin er niet meer aan :-). Paarden hebben er geen last van: staan lekker buiten in kudde met veel eten.
De paarden die bij mijn trainer op stal staan die blijven aan het werk, lang leve de binnenbak :-p...

Stapper
Berichten: 11
Geregistreerd: 22-10-16

Re: Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:15

Nou zoals het hier vandaag regende dan sla ik ook over hoor. En als t al regent als ik nog moet beginnen dan haak ik vaak ook af. Als ik al zit en het dan begint te regenen, dan maakt het me doorgaans niet zoveel uit.
Vandaag heb ik ze maar op stal gezet, anders lopen ze het hele land kapot. En ik heb wel tussen de buien door wat getut met ze, maar rijden dat doe ik wel een andere keer.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:17

Ik heb in de stromende regen gereden omdat ik perse wilde rijden vandaag, ik was doorweekt tot op mijn ondergoed en ik denk niet dat ik paardlief er een groot plezier mee heb gedaan :')

Verder staat ie gewoon 24/7 buiten zonder deken, gelukkig haalde ik hem redelijk schoon de paddock uit }:0

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:18

maximuss schreef:
moddervarkens..
Hadden we vandaag ook eentje. Borstel er gauw overgehaald, zadel erop en wegwezen. Het was wel droog en erg mooi maar het had de hele nacht en ochtend geregend en mijn heer heeft lekker in de modder gelegen. <3

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:19

Ik ben een mooi weer ruiter en ik heb een mooi weer paard.
Ze vind het echt niet leuk om op pad te gaan in de stromende regen.

Regent het. Jammer dan. Krijgt paard lief een poetsbeurt (zover dat kan) een knuffel en dat was het. Morgen weer een nieuwe dag.
Miezert het of klein beetje regen. Dan ga ik wel met der aan het werk. Wellicht alleen grondwerk.

Paardje wordt er niet minder om als ik een dagje oversla. Ze staat 24/7 buiten en ik ben er 7 dagen in de week.

Als ik al aan het rijden ben en het gat regenen, dan maakt het me niet zoveel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:20

Denk dat het ook wel veranderd met de jaren: vroegah ging ik door weer en wind, in latere periode zei ik altijd of het een of het ander maar niet allebei, dus en plens die dan in je gezicht slaat van de storm. En nu haak ik bij alleen regen al af... :o

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:26

Eerst altijd mogelijkheid gehad tot binnen rijden. De vorige pony die ik reed kon vaak niet gereden worden als het nat was omdat de 'rijpaddock' dan een groot zwembad was. Bij het paard wat ik nu rijd is alleen een buitenbak, tot nu toe steeds gewoon gereden in de regen, als het echt heel heel heel hard regent rijd ik wel wat korter vaak. Maar als ik eenmaal aan het rijden ben vind ik het helemaal niet erg. De terugweg op de fiets is wel koud. Voor deze winter ga ik wel nog op zoek naar een betere jas en mijn thermoleggings weer uit de kast toveren.