Winterdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lieve10
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-11-16

Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 22:26

Hallo allemaal,
Ik heb een best wel dringende vraag want vorig jaar heeft mijn pony zijn schoft open geschuurd door het bondje op de deken. Dit jaar wil ik dit voorkomen, laatst ri iemand op de manege dat ik een hele lichte (qua gewicht) maar warme deken moet kopen. Nu ben ik hier een beetje voor opzoek gegaan maar ik kan eigenlijk geen een deken vinden die aan mijn eisen voldoet. Nu is mijn vraag of jullie een merk deken kennen die aan mijn eisen voldoen!?


lelberse

Berichten: 328
Geregistreerd: 18-06-12

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:30

Ik heb ook zo'n pony. Ik kan geen 'normaal' deken opdoen zonder dat zijn schoft open ligt..
Ik zou meer kijken naar waar de voorkant van het deken valt dan naar hoe zwaar die is. Want als hij weer op de schoft drukt dan heb je aan een licht deken nog niks..

Lieve10
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-16 22:34

lelberse schreef:
Ik heb ook zo'n pony. Ik kan geen 'normaal' deken opdoen zonder dat zijn schoft open ligt..
Ik zou meer kijken naar waar de voorkant van het deken valt dan naar hoe zwaar die is. Want als hij weer op de schoft drukt dan heb je aan een licht deken nog niks..

Dus jij zegt dat ik een deken moet zoeken die niet perse licht is maar gewoon verder dan de schoft ligt?!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 22:56

Ja, de rand van de deken mag gerust een stukje op de manankam liggen. Daar zit vet onder de huid waardoor het allemaal wat flexibeler is. De manen raken wel een beetje verkreukeld maar dat is dan ook de enige schade. Als de rand echt op de schoft valt dan beschadigd de huis gegarandeerd. Als het paard zijn hals omlaag doet trekt het strak aan en dat gebeurt niet als de rand op de manenkam rust.

Bejaarde bokkers weten meer

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 00:38

Waarom zoek je geen wug? Zo heet het model deken met een halve hals. Die schuren niet zo bij de schoft. En die heb je in allerlei diktes.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 01:04

Idd of een WUG deken of een deken die hoger op de hals ligt. Overigens is zon bontje bij de schoft helemaal niet zo geweldig. Als de deken nat wordt van de regen blijft dat bontje ook heel lang nat en gaat dan veel makkelijker schuren.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

LadyFiesta
Berichten: 680
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:03


MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:18

ik denk dat je met de deken uit de link hetzelfde probleem zal hebben.
Zoek liever een high neck (of halve hals)

De grootste en goedkoopste ruitersportwinkel (en webwinkel) van de regio!!!: http://www.horsetopshop.nl

I stepped on a cornflake, does that make me a Cereal killer?

little_birdy
Berichten: 12222
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:27


cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 06:45

Of zoek een deken waarbij de bovenlijn niet gewoon recht is maar de vorm van de schoft/rug volgt zoals bijv bij de Dominick dekens.

[o]

Koper

Berichten: 30090
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 07:51

rina schreef:
Idd of een WUG deken of een deken die hoger op de hals ligt. Overigens is zon bontje bij de schoft helemaal niet zo geweldig. Als de deken nat wordt van de regen blijft dat bontje ook heel lang nat en gaat dan veel makkelijker schuren.

Schrijf jij ook MET VASTE HALS? Wug is geen afkorting ofzo hoor, het is gewoon de vorm van de hals en mag met kleine letters :P

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 10:07

Koper schreef:
rina schreef:
Idd of een WUG deken of een deken die hoger op de hals ligt. Overigens is zon bontje bij de schoft helemaal niet zo geweldig. Als de deken nat wordt van de regen blijft dat bontje ook heel lang nat en gaat dan veel makkelijker schuren.

Schrijf jij ook MET VASTE HALS? Wug is geen afkorting ofzo hoor, het is gewoon de vorm van de hals en mag met kleine letters :P


:o? Call me blond maar wat maakt het uit hoe je het schrijft? Ik schrijf WUG altijd met hoofdletters omdat het een uitvoering is. Dat heeft niks te maken met afkortingen. Waarvan er overigens ook genoeg bestaan die je niet met hoofdletter schrijft. En in hoofdletters is het duidelijker dat het om een model deken gaat. Er zijn tegenwoordig afkortingen waar een normaal mens moet nadenken wat ermee bedoeld wordt.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Re: Winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 16:05

Deze vraag hoort thuis in het centrale dekentopic: [SV] [Centraal] Alle vragen over dekens #03. In dit topic zitten een groot aantal betrokken Bokkers die elkaar hier doorlopend advies in geven.

Je kan je vraag daar alsnog stellen. Hier daarom een slotje.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: delist, NienkeThella en 4 bezoekers