[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:26

Ja maar wel redelijk prijzig 10 euro voor vee-scheermessen, verzendkosten voor het terugsturen MINIMAAL 9 euro. Dan moet ik ze er ook nog naar toe sturen en wat betreft die scharen.. kan ik beter een nieuwe schaar kopen geloof ik :=

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-19 23:29

O, dat wist ik niet.Ik rij er altijd ff langs en kan er op wachten.Heb mijn grote messen er nog niet gebracht alleen mn tondeusemessen.Die kunnen ze echt nergens fatsoenlijk slijpen.

maartje_h

Berichten: 8068
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 08:39

Even een vraag, ik heb gister de andis super acro plus overgekocht op een tweedehands markt .

Heeft er iemand ervaring met deze ?
Ik krijg hem niet aan het opladen.
Lampje van status blijft groen knipperen..

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 17:32

Ik ken hem niet Maartje maar is het al gelukt?

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

maartje_h

Berichten: 8068
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:07

Nee helaas

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:28

Ah fiets

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:49

Egbert Puttenstein slijpt "alle" messen. Ook messen als van de Heiniger saphir.

Hij doet ook per post...

Eerlijke no nonsense man

Ook heeft hij diverse sets op voorraad. Handig als je ook set nieuwe messen wilt...

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:49

Mijn Moser messen anders ruk geslepen, pakten geen haar.
Je kunt al je messen ook opsturen naar de schaar makelaar in Zierikzee, snel en goed.

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:41

Vraagje : ik heb een mini shetlander met ENORM veel behang. Hij verzinkt in zijn manen en heeft dubbel zoveel wintervacht als zijn grotere shetlander vriendje. Dat begint nu al te broeien en hij is zich nu al aan het schuren.
Verleden jaar kon ik een scheermachine lenen en heb ik de hals geschoren (alles onder de manen) en een klein jachtmodel.
De ontlener is nu echter verhuisd. Iemand laten komen om te scheren kost al gauw 60 EUR (ik woon te ver van diegenen die komen scheren). Dus overweeg ik om ofwel een nieuwe scheermachine aan te schaffen (welke dus 1 à 2 x jaar gebruikt gaat worden, weliswaar op een pony met zo veel dikke en lange vacht dat je er een paar x over moet) ofwel een tweedehands.
Wat raden jullie aan ?

Op de belgische 2dehands staan momenteel een Heiniger Delta3 van 3 jaar oud (intensief gebruikt) aan 150 EUR en een Licop Light voor 250 EUR (veel te duur, nieuw kost ie momenteel 299 EUR) die 3 x "zou" gebruikt zijn. Andere merken of aanbiedingen die ik in 't oog moet houden ? Ik heb het niet zo met accu scheermachines, liever gewoon met een kabel er aan...
Omdat ik 'm niet intensief ga gebruiken (nu ja, op het moment zelf zal de machine z'n werk wel hebben) geef ik er idealiter niet meer dan 225 EUR aan uit.

Bedankt !

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 15:24

Moser max 45 :)

Holistic Horsegirl - Volg ons op facebook voor Tips & Tricks over (PSSM-2) paarden en training

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 18:04

Ik gebruik voor beide shets (met enorm dik haar wat ook vervilt) de liscop light
Gaat er in 1 x goed door.

Jetsknot.nl!! Leuke unieke paracord halsters, touwen, vliegenfrontriemen, hondenhalsbanden enz
Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
Lieve Guus ik zal je boevenstreken gaan missen.......

EHE
Berichten: 63
Geregistreerd: 15-12-16

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 19:14

ik gebruik zelf ook de liscop light erg tevreden mee

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 12:42

Bedankt, ik heb de Moser Max 45 bij Meesterslijpers besteld. Liscop was me net te duur om maar een paar keer te gebruiken.

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 22:01

waar brengen jullie je machines heen voor onderhoud? heb al even gegoogled maar kon geen duidelijk antwoord vinden:)

- Bread may feed my body, but my horse feeds my soul ♥

XXXX2015
Berichten: 1789
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:45

Hoi weet iemand hoe ik mijn liscop super 3000 open krijg? Hij wordt erg heet dus ik wil even kijken hoe hij er van binnen uit ziet.

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:05

https://www.google.com/search?q=liscop+ ... 60&bih=512

De ring moet je draaien

Ooit bij mij zo'n zelfde apparaat in mijn handen ontploft, werd ook bizar heet ineens. Gelukkig wat lichte brandwonden en en gekneusde hand aan over gehouden toen. Voor mij nooit geen Liscop meer :o

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:44

dit topic ligt al een tijdje stil, maar toch heb ik nog een vraag:

mijn shetlander komt moeilijk door haar vacht heen, ze zit nu nog dik in het winterhaar en ik wilde eigenlijk kijken of ik haar zou kunnen scheren. helaas is dit iets makkelijker gezegt dan gedaan en vind ze de machine super eng, tondeuse gaat na wat oefenen wel al prima!
nu wil ik zelf een scheermachine aanschaffen, zodat als het nodig zou zijn ik haar gewoon kan scheren en ik dat in alle rust kan oefenen. ik zoek dan ook geen duur apparaat maar wel eentje die door een dikke shetlander vacht heen komt! iemand suggesties?

Zo heb ik een redelijk budget scheermachine zien staan voor 139 euro (Comfort line: K-pro 400 (merk Kneizer) maar wat kan ik nou van zo'n machine verwachten? iemand ervaringen?

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:02

Ik heb de Moser Max 45 gekocht nadat deze hier werd aangeraden. Ging moeiteloos door de vacht van de shetlanders, al stopte ik wel elk kwartier om de machine even te laten afkoelen in de koelkast en de messen in de vriezer te leggen :)

Even off-topoc : Een shetlander die nu nog moeilijk door zijn vacht komt, heeft vaak Cushing.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:48

Sigrid72 schreef:
Even off-topoc : Een shetlander die nu nog moeilijk door zijn vacht komt, heeft vaak Cushing.



Ik snap je opmerking, ze is getest op cushing en dat was gelukkig negatief! Wel is ze al flink wat weken ziek, we zitten op dit moment in de hele medische molen :o wellicht komt er dus nog een andere oorzaak naar boven

Moser max is best aan de prijs toch?

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:59

Die zit wel rond de prijsklasse waarin de scheermachine die je noemt zit.

Overigens heb ik de Moser Rex die is iets voordeliger maar komt hier ook prima door shet vachten heen.

Maar ik heb hem erbij naast mijn grote machine.

Sjimmy & Goldy :+:
★ Binky&Rocky first you were the best on earth, now you're the best in heaven.★

kaatje77

Berichten: 10428
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:15

Absoluut de Moser max45 of Andis A5

[VN] Alle ins en outs over het scheren van je paard
Levey 27-4-2011 Voor altijd in ons hart.....
Trotse mama van Stacey 24-9-2012 :+:
[ITP] Joris op de heide en aan het water door MelanieVS

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:31

Ik heb me even verdiept in de moser max 45, maar klopt het dat deze relatief klein is? En je de 3 mm messen er apart bij moet kopen? Ik las ook ergens dat de messen uit de fabriek amper geslepen zijn en dat dus eerst nog moet gebeuren?

Andis A5 ken ik niet

Sigrid72

Berichten: 367
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Tussen Leuven en Tienen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:22

Deze is kleiner dan de grote scheerapparaten voor grote paarden, maar net daarom handiger voor shetlanders. Ik kreeg een veel mooier resultaat dan met die grote scheermachines. Je hebt ook diverse aanbieders. Bij sommigen moet je de 3 mm messen er bij aankopen, maar ik vond er één (Meesterslijpers) waar ze er op zaten. En neen, de messen zijn perfect, hoeven heus niet eerst geslepen te worden

Jorex

Berichten: 9929
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:25

In mijn geval moesten de messen na een halve scheerbeurt al geslepen worden de eerste keer scheren. Dus ik zou gewoon het zekere nemen en ze eerst slijpen.

Alex en Jorie <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 48 bezoekers