Het winter drama...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:52

Ja hier ook super herkenbaar.

&*(*^^ winter :( Pony's lijken wel boskabouter schapen, geen gezicht.
Alles zeikes nat, koud, vies :S:S
Pony's ook niet schoon te krijgen, van witte beentjes is echt niets te zien. Gelukkig staat ze wel gewoon met hun uitloop stalletje dag/nacht 'buiten'. Ze staan er stom genoeg juist minder in (zon vinden ze erger) dus opzich is stal net zo schoon, alleen omdat het inregent wordt het alsnog nat.


Laat het dan maar vriezen en sneeuwen; dat vindt ik minder erg dan 5 graden en half NL onderwater, eerlijk gezegd. Kan ik lekker sleeen; en dan is alles tenminste niet nat, daar krijg ik het zo koud van. Pony's zijn dan aanzienelijk schoner, alleen het blijven lelijke wolbalen.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:56

Ik heb de mijne op weiland staan met stallen . de wei is van kleigrond en de paddocks bij stal ook . heb de stallen open en stuk voor de stallen betegeld . de wei op is nu geen optie . ze komen wel elke dag los . en lopen los op stal met uitloopstuk .

maar wat ik horrorwinter vind weet ik zo net niet .
heb liever dat het vriest en sneeuwd dan die smerige rotregen.

blingpiggy

Berichten: 664
Geregistreerd: 21-02-11
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:56

Ik vind ''wolbalen'' niet lelijk, juist wel schattig :)
Alleen dat verharen duurt een eeuwigheid.... :x

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 02:56

Heb me vandaag 5 uren uit de naad gewerkt, gesleurd door de modder met mest, stro en hooi, alle mest uit de weide verwijderd. Morgen mag ik terug herbeginnen...
Paarden kunnen binnen en buiten, drie loopstallen, een weide waarvan ik stuk heb afgezet die gelukkig beetje hoger ligt.
Toch, de verbinding tussen de loopstallen en weide is 1 en al modder en ik moet erdoor zeulen met een zware kruiwagen want niet alles is verhard.... Hoop dat ze geen mok krijgen, maar voldoende droogplekken in de schuilstallen dik in stro....
Ik kan geen kak en modder meer zien, al is het elders op deze aardbol nog veel slechter, deze regenval ervaar ik echt als een horror. Had ik geld, dat kocht ik me nu een groot domein boven op een berg in portugal.
Bah Belgisch weertje -:(-, rotregen verpest m'n humeur...ik verlang alweer naar de {:}, of helder koud vriesweer...maar geen regen meer.....

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:16

Nou met een beetje meeval blijft het vandaag droog en kan het water wat meer wegzakken.

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:32

petraaken schreef:
Nou met een beetje meeval blijft het vandaag droog en kan het water wat meer wegzakken.

Daar hopen we dan maar flink op. Onze losgooi/longeerbak is een waar zwembad. En heb daardoor al een tijdje weinig met mijn jonkie kunnen doen :( Daar zet ik altijd een longeerkraal voor op (want de bak is 20x40), maar dat gaat niet als het zo nat is.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:40

Hier paarden aan huis staan. Ik vind de winter ook verschrikkelijk.
Ik ben dan altijd gebonden aan het licht en of het sneeuwt of niet.
Wat er dus op neer komt dat ik in de winter maar 3x in de week max kan rijden en met sneeuw helemaal niet.
Ook bij mij thuis zijn de weides snel nat, en staan ze met hun knieën in het water.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 09:58

De winter van 2013 - 2014 wordt volgens de Duitse en Amerikaanse meteorologen en weerdeskundigen de koudste winter van de afgelopen 100 jaar. Deze voorspellingen werden gepubliceerd aan de hand van de resultaten die zichtbaar waren op de computermodellen van de Amerikaanse National Weather Service.

Harry Otten medeoprichter en meteoroloog van Meteo Consult, heeft zijn bedenkingen bij de voorspellingen van de Duitsers en Amerikanen. Otten zegt dat er geen enkele belangrijke weermodellen zijn, die laten zien, dat er een zeer streng winter in aantocht is. Otten verwacht dan ook een zachte winter, waarin we misschien wel te maken krijgen met een lichte vorstperiode en enkele dagen sneeuw.

Ondanks dat vele meteorologen op basis van diverse factoren en modellen een steeds betrouwbaardere weersvoorspelling kunnen maken, blijft het voorspellen van het weer op lange termijn, grotendeels koffiedik kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:56

[***] schreef:
dito schreef:
en...nu schijnt dat dit echt een horrorwinter gaat worden :(

Ach joh, ze kunnen het weer niet eens voorspellen voor een paar dagen vooruit :D . Laat je niet gek maken door dergelijke verhalen.

hahahatsjoe schreef:
Ondanks dat vele meteorologen op basis van diverse factoren en modellen een steeds betrouwbaardere weersvoorspelling kunnen maken, blijft het voorspellen van het weer op lange termijn, grotendeels koffiedik kijken.

Dat bedoel ik dus ;)

Verder heb ik wel een ontzettende hekel aan de winter hoor. Inderdaad dat gezeul met emmers water! Bij ons staan de paarden sinds 2 wkn, 's nachts binnen en zijn de weides verkleind. Bij ons is het ook zeiknat, dus de kleine weides zijn eigenlijk gewoon modderpoelen. Ze staan wel van 6.00 tot 17.00 (afhankelijk van het weer), met onbeperkt ruwvoer in deze modderpoelen. Maar bah, wat een gedoe, door de prut sjouwen met hooi en water, dekens die zeiknat zijn en bijna niet meer droog worden. Als het nu zou gaan vriezen dan zijn onze weides een soort maanlandschappen wat gaten betreft, dus dan moeten ze noodgedwongen binnen staan -O- of een paar uurtjes op het beton, bij de mesthoop.

44Myrthe44
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:12

snorkel1986 schreef:
en speciale sneeuw ringen in de ijzers werkt dat bij jou niet? (via agradi vallen prijzen nog wel mee vind ik..) en anders hoeven vet op onderkant hoef (plakt de sneeuw niet makkelijk) of ijzerloos (moet wel kunnen)


Heb je misschien een linkje van agradi?
Wil ze graag bestellen, maar ik kan ze niet vinden!

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 08:41

Ik vind die sneeuwringen ook niet op de site van Agradi.

snorkel1986

Berichten: 3010
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:10

zie ze indd ook niet ze waren er vorig jaar wel misschien even mailtje doen of ze nog komen

Nikass

Berichten: 16697
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:08

Ik zie überhaupt op tegen de winter. Het geploeter om op de fiets ergens te komen. Al helemaal als het glad is. En ik heb een hekel aan kou, pak ne altijd helemaal in met tig lagen. Maar daar heb ik dan ook weer een hekel aan...
Eerste winter op mijn huidige stal. Ben benieuwd. Paarden staan nu nog op het land. Bij vorst zullen ze de paddock in moeten. Maarze kunnen dus iig naar buiten. Paddock is gedraineerd en we hangen er hooinetten in. Ook hebben we een binnenbak!! Heel fijn! Dus ik verwacht eigenlijk voor mijn paard niet te veel problemen. Wel water sjouwen, maar ja, daar krijg je het warm van :D

Desiree2012
Berichten: 6
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:00


little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Het winter drama...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 11:11

In de tijd dat mijn paard nog ijzers had liet ik hem in de winter met een dicht kunststof ijzer beslaan.
Dan kon hij gewoon naar buiten.

Het extra werk om de stoep ijs vrij te houden vind ik het zwaarste.
Voor de rest gaan ze op een ruim stuk land, dan is alleen bij de ingang wat stuk. Wat ik recht hark als ze vorst voorspellen.
Zwaar maar wel goed te doen.

Goldie45
Berichten: 13
Geregistreerd: 27-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:14

Hmmm ik vind de winter persoonlijk ook niet echt ideaal.. Af en toe heeft het wel zn charmes, maar ik rij toch veel liever in de zomer.. Probeerde binnebak op te zoeken op momenten dat het wat rustiger is.. Mijn paard word soms een beetje gek van al die drukte.. Dus ga ik af en toe onder schooltijd als er niet zoveel mensen zijn..

Buiten rijden vind ik eng.. voorals als er ijs of sneeuw ligt.. ik ben echte doodsbang dat lucky uitglijdt ook al heeft speciale sneeuw ringen.. Klinkt misschien stom.. maar ja ik heb zelf ooit een keer een paard zien uitglijden dus daar heb ik nu een beetje een trauma van!

Selina

Berichten: 14287
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:17

Ik heb alleen beschikking over een buitenbak, brr.
Maar vervelendste vind ik, als de bak spekglad of helemaal ondergesneeuwd is, ik niet meer fanatiek kan rijden alleen maar beetje stappen.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 11:19

Bij mij is het precies andersom. Ik kan niet tegen de warmte en geniet van het buitenzijn in de winter. Ja, beetje meer mesten, maar geen binnenbak en met speciaal winterbeslag lekker naar buiten met mijn paard. We vinden het allebei heerlijk en ik hoop binnenkort alle drie (hond mee).

In de zomer, daarentegen, zijn die klöteinsecten er weer en is veel te warm om wat te doen met mijn paard.

Nee, geef mij maar winter.